• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Nicholeski skrev 2012-05-30 22:20:18 följande:
    Idag bröt jag ihop..

Jag har tagit min andra kur pergotime under maj, i väntan på kallelsen till IVF som också skickades nu i maj. Men jag går bara och trampar ovetandes just nu, utan varken plus eller mens..

Tekniskt sett borde jag inte ha haft ÄL senare än jag tror.. Jag gjorde VUL på CD11 och hade då 2 äggblåsor på 12mm respektive 12,5mm. Jag fick utslag på ÄL-testerna på CD15, då äggblåsorna bör ha varit 20mm och 20,5mm. Jag borde alltså ha haft ägglossning nästkommande eller två dagar senare. D.v.s. cykeldag 16 eller 17. Nu är jag på CD30 och jag har tidigare månader haft en lutealfas på 10 dagar. Nu är jag på ÄL+13 eller 14. Och 3 negativa graviditetstest är gjorda.. =(

Jag hatar min kropp ='( Behöver jag säga att jag bröt ihop när jag körde bilen hem idag, efter att ha varit på dagisavslutning för kompisens 2-åring? Jag har gett upp hoppet om pergotime nu.. Jag får uppenbar ägglossning, men det ger ändå inte ett skit.. Mannen är undersökt och allt är tipp topp med honom. Det är jag.. "Mild PCO"
    Förstår att du bröt ihop!
    Jag blev grymt besviken och kände mig sjukt misslyckad när min fösta pergotime-kur inte funkar.
    Och då vågar jag inte tänka på om det inte funkar en andra gång!
    Ibland känner jag oxå att jag hatar att man har PCO, det tar bort spänningen! Hade man klarat att bli gravid på egen hand hade det känts mer naturligt och inte som ett jobb som det känns en del dagar.

Men samtidigt är jag oerhört tacksam över att det finns så att man kan få hjälp.
    Det är en ständig bergochdalbana...Där åkturen förhoppningsvis är värd i slutändan!

Jag håller alla tummar för oss alla att det snart ska funka för oss!
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-30 19:57:19 följande:
    skulle också få dubbel kur den här gången om de nu inte tagit sig. Men jag ska nog endå ta de på dag 3-7, hellre att fler ägg bildas och att fler får chans att växa och släppa än ett som kanske växer till sig och kanske släpper för så känner jag nu. Börjar tvivla på om jag ägglossat fast testerna verkligen visade det, men det är väl bara för att man inte vill hoppas och bli besviken.

Men dock så vill jag inte få trillingar heller, kanske tvillingar och jag förstår ju såklart att chansen är större. Hrm, vi får se ska få mens först så får vi se.

tycker väntan är så lång, dagarna går så sakta. Om jag nu inte ägglossat så måste jag förmodligen ta provera för att få mens och då får jag vänta minst 12 dagar innan jag får en blödning. Jag brukar alltid få den två dagar efter avslutad kur. brukar ha ganska bra tålamod annars men nu är det noll, blir sjukt irriterad på allt och alla. Pergon sätter verkligen igång humörsvängningarna :/
    Vi ska väl hoppas att du gjort det, men det är lätt att intala sig något annat bara för att man inte ska bli besviken!
    Vänta på mensen och bestäm dig senare :)
    Ja..usch för all väntan! Först ska man ta proveran i 10 dagar och vänta på blödning och sen pergotime och sen vänta på vul och allt sånt!
    Men vi får hoppas att all väntan är värt i slutet :)
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-06-01 21:00:00 följande:
    Jag tror om det stämmer att jag hade ägglossning den 23 maj.
    Hade mensens första dage den 26april.
    Gyn trodde dock att jag skulle ha ägglossning runt den 8-18maj.
    Men ägglossningsstickorna visade inget förrän den 23.

Kommer ni i håg vad jag sa till er alla mirakel händer :)

Har precis testat mig :) Testade först med clearblues digitala det som visar plus eller minus. Sen trode jag inte mina ögon och sprang med maken till apoteket och köpte det som visar veckor.

Dock har oron börjat komma nu. Då jag höll på kräkas förut, ömma bröst, extrema trötthet. Har jäspat hela dagen.

Dock det som oroar mig är att det sedan i lördags för en vecka sedan började hugga till i magen. Hugger till och drar nästan till som något vrids om ner till. Dock är det ej värk som kommer lika mycket som innan jag få mens. För när jag har mens börjar det två tre dagar innan och är nästan konstant. Men nu är det inte alls samma sak. Mycket mindre men tillräckligt för att skräma mig.
    Stort Grattis!  =)
  • Pepsi

Halloj Tjejer!

Hur går det för er?
    Onsdag är det dags o ta ett grav-test som kommer va negativt.
    Så då börjar jag om med proveran och senare dubbel dos med pergotime.

Räkna ut att min förväntade ägglossning kommer äga runt en kryssning vi planerat...Kan va bra så slipper man känna pressen kan man bara slappna av och mysa :)
    Hoppas vi bara att äggen växer lite bättre denna gång och att de släpper ;)

Det var väl allt jag hade o dela med mig för tillfället :P

• Pepsi
    Nicholeski skrev 2012-06-03 20:02:26 följande:
    Det finns inte någon som har en ask pergotime att sälja till mig? :) jag funderar på om jag skall köra en kur denna månaden också istället för ostimulerad :) Antligen liggandes på apoteket eller liggandes hemma?
    Tyvärr,  behöver mina själv.
    Men går du privat eller landsting? Testat med och byta läkare?
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-06-04 10:41:54 följande:
    Vad kul att åka iväg, om de nu blir en andra kur för oss som de förmodligen kommer bli så har jag räknat ut att vi kommer ha äl när vi är i kroatien :) känns som att de blir lite mer avslappnat och spontant då :) Tänkte testa mig på onsdag jag med för då har det gått 14 dagar sen första positiva äl testet, tänker inte testa nå i förväg blir bara besviken om de skulle vara neg! Har faktiskt ingen aning om de blir mens eller plus har lite svällda bröst, uppsvullen i magen, hård i magen, humörsvängningar min sambo sa igår att jag bara är sur och fräser hela tiden och aldrig glad men han förstod ju att de var pga hormonerna :)
    Det känns mer spontant och inte den här "måste" känslan. :)
    Vi ska väl hoppas att ni slipper det!
    Vad spännande och testa, är du nervös?
    Det kan ju vara hormonerna, för jag känner mig lite så jag med, just med brösten.. men det kanske är nån biverkning av medicinen, vad vet jag? Eller så inbillar jag mig bara.
    Men håller tummarna för att det blir ett plus! Spännande spännande :)
  • Pepsi
    Annie Sc skrev 2012-06-04 17:55:57 följande:
    Tror jag börjar få känningar inför mens, BIM på onsdag-torsdag. Så blir nog inget plus den här månaden. Så tråkigt när man längtar, och känner mig så stressad att det ska vara så svårt, suck.

Min gyn går på semester sen så kommer gå utan i två månader, ska dock bli intressant om det blir ÄL utan pergotime...
    Flera som säger att de går på semester, har ni alltid en och samma?
    Går ni privat...Jag har inte hört ett knyst om att de ska på semester och jag måste hålla upp med behandlingar ...?
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-06-04 18:48:03 följande:
    Ne inte spec nervös försöker att inte tänka på de men är svårt, har inte räknat med att plussa heller precis men visst skulle det vara underbart :) mm tänker så jag med me biverkningarna, känner inget att de drar eller "mensvärk" som chocklaa skrev. Men vi får se på onsdag om inte mensen kommit för sån kommer jag att få åtminstonde om jag inte plussar. Vi får se :)
    Men jag tror att det är en negativ grej med och skriva såhär.. att man jämför sig för mycket med andra. Vad de känner när de har ägglossat och plussat...Men det går ju inte och låta bli :P
    Jo det är sant, i värsta fall kan det ju vara skönt och slippa provera. :)
    Men jag håller tummarna för att du ska slippa alla tabletter :)
  • Pepsi
    Annie Sc skrev 2012-06-04 19:55:27 följande:
    Vi går privat, och de har bara en där som håller på med fertilitetsbehandlingar så när hon är ledig så blir det uppehåll.
    Jaha då förstår jag. :)
  • Pepsi
    gipsybird skrev 2012-06-05 12:12:45 följande:
    oo denna väntan nu ej ag inne på min 18 dag i menscykeln o ingen äl än fast jag tagit pergotime.. jag blir galen jag testar varje dag o har sex varann dag men ändå så tänker jag " tänk om jsg hsr missat den" eller  om den inte kommer alls
    Chansen finns ju att den inte kommer, men du har varit på gyn och kollat så äggen växt till sig?
    Försök och ta det lugnt, jag fick ingen ägglossning av min fösta kur... Va det här din fösta?
    Men ta det bara lugnt och ta det som det kommer, (Lätt och säga, svårare o görat...jag vet ;)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)