Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)
Nicholeski skrev 2012-05-30 22:20:18 följande:
Idag bröt jag ihop..Jag har tagit min andra kur pergotime under maj, i väntan på kallelsen till IVF som också skickades nu i maj. Men jag går bara och trampar ovetandes just nu, utan varken plus eller mens..
Tekniskt sett borde jag inte ha haft ÄL senare än jag tror.. Jag gjorde VUL på CD11 och hade då 2 äggblåsor på 12mm respektive 12,5mm. Jag fick utslag på ÄL-testerna på CD15, då äggblåsorna bör ha varit 20mm och 20,5mm. Jag borde alltså ha haft ägglossning nästkommande eller två dagar senare. D.v.s. cykeldag 16 eller 17. Nu är jag på CD30 och jag har tidigare månader haft en lutealfas på 10 dagar. Nu är jag på ÄL+13 eller 14. Och 3 negativa graviditetstest är gjorda.. =(
Jag hatar min kropp ='( Behöver jag säga att jag bröt ihop när jag körde bilen hem idag, efter att ha varit på dagisavslutning för kompisens 2-åring? Jag har gett upp hoppet om pergotime nu.. Jag får uppenbar ägglossning, men det ger ändå inte ett skit.. Mannen är undersökt och allt är tipp topp med honom. Det är jag.. "Mild PCO"
Jag blev grymt besviken och kände mig sjukt misslyckad när min fösta pergotime-kur inte funkar.
Och då vågar jag inte tänka på om det inte funkar en andra gång!
Ibland känner jag oxå att jag hatar att man har PCO, det tar bort spänningen! Hade man klarat att bli gravid på egen hand hade det känts mer naturligt och inte som ett jobb som det känns en del dagar.
Men samtidigt är jag oerhört tacksam över att det finns så att man kan få hjälp.
Det är en ständig bergochdalbana...Där åkturen förhoppningsvis är värd i slutändan!
Jag håller alla tummar för oss alla att det snart ska funka för oss!