• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

gipsybird skrev 2012-06-05 14:18:50 följande:
    nej det har jag inte varit läkaren sa inget om det att jag skulle komma tillbax för en vul...konstig  detta e min andra kur fick äl på den första kuren men de blev ingen bebis ändå.... jo jag jag försöker ta det lungt det e bara en dålig dag idag bara
    Okej, men är det din andra kur...räkna de nog kanske med att du skulle få ägglossning!
    Håller tummarna för att du får det och att det tar sig!
    Förstår fullt ut med dåliga dagar, har såna jag med...allt för ofta tycker jag.
    Som sagt håller tummarna för dig!
  • Pepsi
    gipsybird skrev 2012-06-05 16:51:55 följande:
    tack!!! skönt med lite stöd
    Ingen orsak! Därför jag starta denna tråd!
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-06-05 21:29:52 följande:
    Tjejer vad betyder detta, fick nyss superpositivt på ett äl test och förmodligen bim imorgon eller torsdag! hur hade ni tolkat det?
    Hmm..Inte en aning..Är inte till stor hjälp där inte. Ta ett vanligt gravtest imorn istället :)
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-06-05 21:55:36 följande:
    Har inga hemma och söndag imorgon så antar att apoteket är stängt, får vänta tills på torsdag :)
    Tror oxå att en del apotek är öppna. Som här finns det ju apotek i dom stor köpcentrumen och dom har garanterat öppet ett tag iallafall :)
  • Pepsi

Grattis Emmie02!

Lyckliga ni som det funka för första gången!
    Jag önskar både dig och Choklaa stort lycka till nu! :)

• Pepsi
    Renrot skrev 2012-06-07 17:10:20 följande:
    Dag 2 nu på 2a omgången här borta. Dubbeldos.. hehe vad tvåor det blev :P oj, ska inte svammla iväg nu.

På onsdag skall jag till gyn, hoppas verkligen att det hänt något då. Att det inte blir som sist.

Det är två som har plussat nu va? Jättekul! Snart är vi andra också där! Tänka positivt ;)
    Har precis börjat med mina andra kur Provera sen blir det dubbeldos för mig med. Så då hoppas vi på fina ägg och att de lossar :D

Ja...Vi är snart där med! (Hoppas vi) =D
  • Pepsi

Usch, den här gången har jag nog fått lite biverkningar av Proveran, mår illa och har gjort det sen i onsdagskväll,(Tog första tabletten i onsdags morse)
    Nån annan som mått illa av just Provera? Står att det är en vanlig biverkning, men förra gången kände jag inget, vad jag kan komma ihåg :P

• Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-06-13 11:13:40 följande:
    Hur går de pepsi, är det ibte dags för vul snart?
    Här stoppar man i sig provera för tillfället ;) Har två dagar kvar på den kuren.
    Så får vi se när tant röd kommer.
    Och när det är dags för pergotime.

Hur mår du? Känner du något än? :)
  • Pepsi
    Renrot skrev 2012-06-15 16:35:38 följande:
    Inte så givande besök hos gyn idag :( Kaaanske ett ägg kan bli moget senare i cykeln. Men den såg ut som förra gången och det gav inget.
    Men nu stänger gyn för sommaren så jag får återkomma i höst. Vilket betyder att jag inte får någe mer pergotime förens i augusti :( För dom måste köra vul och det finns ingen möjlighet till det under sommaren.

Känns sådär..

Fick råd att försöka gå ner några kilon och köra på som vanligt. Och komma tillbaka i höst om det inte hänt något.
    Så jag ska försöka gå ner lite..igen.

Hur är det med er? Får ni köra med pergotime under sommaren? Eller är det stängt hos er också?

SVH: Lycka till med nästa omgång :)
    Fy vad tråkigt och få vänta till i höst =/
    Jag har inte hört något om något sommar uppehåll men jag går inom landstinget... Kanske du oxå gör?
    Kanske vet att jag frågat det förut, men vet inte om det var dig jag fråga. :P
    Har du ätit enkel eller dubbelkur med Pergotime?
  • Pepsi
    Renrot skrev 2012-06-16 21:37:24 följande:
    Ja känns trist när man äntligen börjat få hjälp :(
    Jag går till vanliga gyn avd i kommunen. Fast till speciallisten där.
    Denna gång har jag ätit dubbel kur, förra gången var det enkel. Kör du ännu på enkel, eller har du dubbel nu?

När mensen går över skall jag lägga om mat o kostvanor (igen). Börja motionscykla också (igen). Måste göra något.
    Det förstår jag, nu när man är beredd och köra på och sen vi som inte riktigt har fått det att fungera än, får man ju vänta ännu längre tills man "hittar" rätt.
    Jag har ju aldrig haft en och samma läkare så jag kanske har tur. Kommer bli mycket besviken om det blir uppehåll för mig med.

Jag har precis ätit klart min proverkur så jag väntar på tant röd...Sen blir det dubbel kur och hoppas på att äggen växer till sig lite bättre denna gång än vad de gjorde förra gången.

Ibland önskar man bara att man fungera som alla andra och inte behövde tänka så jäkla mycket på det här med tabletter, kost, läkarbesök m.m.
    VI håller tummarna att det tar på detta försök för oss båda!
    Så slipper vi det sen! ;)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)