• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Emmie02 skrev 2012-05-18 21:36:04 följande:
    Ja jag med, men är endå skeptisk eftersom hinnan var så tunn men vi får se hur de går :) de blir som det blir, det var ju nåt som växte så stimulerad vart jag, men blir jag inte gravid den här cykeln så skulle jag få ta dubbel kur och då borde jag bli ännu mer stimulerad :) nix de gör inte sånt i mitt landsting, men vi ska nog byta och börja i uppsala på en privat klinik ska ringa dit på måndag. Trivs inte alls där jag går nu de har ingen koll på någonting och glömmer vad de ska göra, de är nå hela tiden! Och jag är ju där för att få hjälp och de enda jag blir är arg och ledsen :/ Men nu ska vi vara glada och hoppas på att karusellen snart är slut :)
    Okej min hinna såg bra ut, men mina ägg var fortfarande rätt små. Men de kunde växa till sig, Men som du säger man har ju iallafall blivit stimulerad och då funkar ju pergotime för en iallafall. Och det är jag väldigt tacksam för. Hade ju en magkänsla att det inte gått alls, men det har det ju :)

Tycker oxå ni ska byta till privat! Inget roligt att behöva vara arg och irriterad efter varje besök.
    Fast som du säger ska vi hålla tummar för att karusellen tar slut och det blir dags och hoppa av ;)
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-19 19:48:59 följande:
    Ska ringa dit på måndag och höra vad de säger :) håller verkligen tummarna för oss :) skulle du få dubbelkur redan nästa månad också? :)
    Vi skulle rikta in oss på att det blev en ägglossning nu och sen tar jag blodprovet på lördag. Sen skulle läkaren ringa och då skulle vi se om jag skulle ta en eller två kurer.

Men det behöver vi ju inte oroa oss för, vi ska ju ägglossa fint och pricka in det rätt.. ;) hihi
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-05-19 21:51:55 följande:
    Jag tror inte det kan vara sant. Är helt över lycklig just nu. Men vågar inte hoppas. Ägglossnigstestet är positivt. Ser så ut två streck . Kan de stämma eller ser jag i syne? Ska ta en bild nu. Men sitter på tåget och ska fota det nu. Laddar upp det så fort jag kommer hem för jag vet ej hur man gör det via mobilen.
    Spännande! Hoppas på det bästa!
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-22 11:07:42 följande:
    Pepsi hur går det? Har du börjat känna av i magen att det händer något? För mig sticker det lite till och från, har även ilat lite, vet inte hur det känns att ägglossa men antar att det är nå liknande :)

resten hur går det, BIMar alla just nu? lite tyst i tråden :)
    Känner inte av något än, min läkare ringde och frågade om jag inte kunde komma in på extra VUL imorgon så vi fick se vad som pågick där inne :P Lite öma bröst har jag. Men inget annat. Sen får vi väl se ska ju ta blodprov på lördag oxå. Tog ett gammalt ägglossningstest igår och det visade inget.
    Men jag frågade om det var jätte vanligt att man känner ägglossningen och då fråga hon om jag någonsin känt av ägglossningen och det har jag nog inte gjort vad jag vet. Då trodde hon inte att jag skulle känna något denna gång heller :P

Får se vad VUL:et säger imorgon..
  • Pepsi
    Bunny s skrev 2012-05-23 12:31:33 följande:
    Hej! Vill bara tipsa er om att inte ge upp om Gyn säger att det inte ser ut som om ni ska få äl. Jag kollade dag 11,14 och 21 och på 21 var den bara 9.5 mm men så igår dag 29 fick jag känningar och tog ett test som var positivt :D Så glad att vi fortsatte ha sex varje till varannan dag trots allt :)
    Tack för dom orden! Var på mitt 3:e VUL och de trodde inte att det skulle bli någon ägglossning denna gång. (Har ätit min första enkelkur)
    Men samtidigt sa hon att det kunde hända ändå.
    Vi får väl se och hoppas på ett mirakel :)
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-22 23:00:46 följande:
    Spännande hoppas de hänt nåt för dig :) fast man inte känner nå så kan de säkert hända endå :) håller mina tummar imorgon :)
    Tyvärr trodde det inte att jag kommer ägglossa denna gång. Såg tydligen likadant ut som förra gången. Men hon tyckte ändå att vi skulle köra på för att det "kan" bli ändå.
    Så det känns väl sådär...Måste nog ta en dag och deppa lite och sen komma igen och se fram emot nästa gång. Då skulle ja ta dubbelkur.
    Hade ju det på känn, men att folk orkar hålla på så här i flera år, med denna besvikelsen som blir det är helt otroligt! Beundrar dem mycket för det .
  • Pepsi

Vilken lättnad för er tjejer! Är glad för er skull att det funkade första gången!
    Nu hoppas vi att ni går hela vägen oxå!

• Pepsi
    Szandra skrev 2012-05-25 16:52:13 följande:

Nu när ägglossningen äntligen kom, så har vi myst på såklart..
    min fråga, är det någon som vet om man kan ha för mycket sex? :)

Kan spermierna bli sämre eller nått?

För mycket sex kan man nog inte ha, men för bästa kvalité, varannan dag.
    Men det vet jag inte om det stämmer.
  • Pepsi
    Gravid till sommaren skrev 2012-05-29 05:39:59 följande:
    Jag har inte skrivit i den här tråden på ett tag för jag blev precis som ni andra beskriver så deppig och ledsen varje gång cykeln fuckade up eller när det äntligen såg bra ut med äl men ändå inte hände något. Jag skulle dessutom bara få tre kurer pergo och varannan månad behandlingsfri så det kändes stressigt minst sagt. Har dessutom hunnit fylla 35 unde den här resan vilket inte ökar chanserna precis. Men nu har jag plussat!!!! Efter två kurer pergo, första utan äl och andra med äl dock ingen graviditet har jag blivit gravid en behandlingsfri månad. Trodde inte ens jag fick äl eftersom jag temat och tempen inte gick upp efter utslag på ältest. Så jag har hunnit deppa lite för det också, men det funkade tydligen ändå! Har även gått på akupunktur sen januari vilket jag tror har balanserat mina hormonnivåer lite. Har PCO och märker tex att jag har mycket bättre hy nu vilket borde tyda på lägre halter testosteron. Mycket svammel. Men jag är så glad och hoppas att dett lilla pyre stannar eftersom jag haft ett tidigt missfall förra året. Lycka till alla pergotjejjer jag håller tummarna för er. Och tack Pepsi för en bra tråd. Nu gråter jag visst...
    Stort Grattis till dig/er!

Du ger oss andra hopp med ditt svammel ;) Ett mycket bra svammel.
    Varför fick du bara äta varannan månad? Tog du dubbel dos pergotime andra gången?
    Håller tummar och tår för att din graviditet ska gå hela vägen!

Så lite så, trodde faktiskt inte det var så "många" som hade det här problemet....Önskar inte någon detta problem, men det är skönt att veta att fler förstår och vet vad man går igenom.

Tack för att du dela med dig! :)
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-30 14:21:56 följande:
    Jag har suttit och läst runt på lite andra forum och bestämt mig för att nästa cykel ska jag ta pergon dag 3-7 istället, så som gravid till sommaren gjort. Min gyn säger 5-9 men jag tänker inte chansa igen hellre att jag får fler blåsor än knappt något.

Som jag har förstått de så vill inte läkarna gärna ge ordinationen 3-7 eftersom att ju tidigare man börjar desto mer effekt ger det, alltså det är lättare att bli överstimulerad vilket de vill undvika. Men de måste också betyda att som jag och pepsi som hade ganska små äggblåsor på dag 12 borde ha större chans eftersom vi behöver den där extra effekten.

sen för att få en kortare cykel, nu kommer min att bli 35 dagar om jag nu har ägglossat och får mens och jag skulle gärna vilja ha den lite kortare.

vad tror ni skulle ni våga fast läkaren ordinerat anorlunda?

Grattis gravid till sommaren för det efterlängtade plusset :)
    Det kanske är värt och testa!
    Jag ska ju ta dubbel dos så jag håller mig nog till det jag blivit tillsagd. Men hade jag inte fått det skulle jag nog oxå gjort så, tagit pergotime dag 3-7 istället....För bästa effekt ;)
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)