Inlägg från: Somelikeithot |Visa alla inlägg
  • Somelikeithot

september 2012

Hej alla! Jag tror jag har skrivit i tråden någongång i början men börjar om igen eftersom det var så längesen :)

Är gravid och har bf 2 sept. Har precis gått in i vecka 28 :) känns som veckorna rullar på rätt bra nu mot tidigare. Jag och sambon har en dotter sedan tidigare som fyller 3 år om ett par veckor så det är fullt upp hela tiden. Jag är helt sjukt trött om dagarna och magen känns tung. Mätte magen senast hos Bm för 3 veckor sen och den är i största laget men iaf inom normalkurvan.

När det gäller inköp så har vi kvar allt från dottern så kommer nog inte behöva köpa så mycket. Har dock köpt en syskonvagn, babytravel Dublin. Beroende på könet i magen så kanske det behövs en del nya kläder också sen ;)

• Somelikeithot

Jobbigt att vara sjuk :( hoppas du kryar på dej snabbt. Man tycker ju att det räcker med alla gravidkrämpor man har ändå. Jag känner mej helt sjukt trött hela dagarna vilket är trist när jag och dottern har ledigt och vill hitta på något kul.

Jag önskar faktiskt att veckorna gick ännu snabbare så att jag fick tillbaka orken och lusten.

• Somelikeithot

Ensamstående föräldrar är hjältar enligt mig!! Vilket arbete dom utför varje dag!! Skönt att du har någon att dela allt med nu :)

Jag har 87 dagar kvar idag :) längtar som en tok!! Hos oss blir det lugnt på midsommar. Kommer förhoppningsvis grilla lite och kanske bada. Beror ju på vädret och just nu är det ingen sommar direkt.

• Somelikeithot

Jobbar ni sommar eller blir det ledigt? Jag pluggar till lärare vanligtvis och kommer läsa några sommarkurser på distans nu innan bebis kommer. Sen blir det studieledigt i höst. Kommer bara kunna vara hemma ett halvår den här gången då jag behöver tillbaka till skolan efter jul och nyår :( men pappan blir hemma i vår sen då :)

• Somelikeithot

Jag har också fått riktigt mycket halsbränna och är hård i magen av järntabletterna. Men tar jag inte tabletterna så orkar jag ingenting och får hjärtklappning :(

• Somelikeithot

Jag hade gått upp 5 kg sist hos Bm men det var 4 veckor sedan så antar att det är lite mer plus nu. Jag har inte heller blivit så svullen än vilket är skönt för det kommer nog framöver vare sig man vill eller inte. Har en hel del sammandragningar också vilket gör mig lite orolig. Dottern föddes i v 35+2 men början genom en urinvägsinfektion i 34+2. Dom säger dock att det inte direkt berodde på infektionen utan antagligen var flera faktorer som spelade in. Så är lite rädd att det ska bli tidigt denna gången också.

• Somelikeithot

Jag har haft onda sammandragningar nu i en och en halv timme. Inte fler än kanske 4-5 st men jag blir ändå lite orolig. Ska lägga mig och vila lite och se om de försvinner.

• Somelikeithot

Nu efter att ha legat och vilat så har jag inte lika många sammandragningar och de gör inte lika ont heller. Hoppas det inte kommer tillbaka innan det är dags.

Fina namn ni har till era bebisar :) här diskuteras Astrid och Stella om det blir en tjej. Blir det en kille ev Olle eller Charlie. Vi har svårt att komma överens.

• Somelikeithot

Har inte heller så många råd att ge förutom att ev ta en Alvedon, vila och se om det blir bättre. Jag får lite ont till och från när jag anstränger mej för mycket. Och massa sammandragningar :( men än så länge så verkar vila fungera för att det ska bli bättre.

• Somelikeithot

Ikväll jobbar min sambo och dottern sover så jag sitter själv i soffan och har tråkigt. Så länge som jag tar det lugnt så har jag inte så mycket sammandragningar och det är skönt. Går in i vecka 30 nu och på måndag ska jag till barnmorskan igen :)
    Vad gör ni andra en kväll som denna?

Svar på tråden september 2012