• tinafina

Någon som jobbar på Lidl...

...eller jobbat där? Hört lite ryckten om att det inte ska vara bra att jobba där. Fast jag vet ju att man inte alltid ska lyssna på sådant, men man kan ju ändå inte låta bli att undra. Tänkte nämligen söka. De söker "mycket" personal i Kristianstad så man undrar..har alla slutat, eller?

• Svar på tråden Någon som jobbar på Lidl...
  • Myran22

Min kompis jobbade där ca 1½ år och det var hemsk.
    När hon började fick hon 2 skjortor och när det öppnades en ny butik så fick dom anställda dela med sig av sina kläder. Hon hade allså en skjorta sen. När hon blev gravid fick hon ingen större utan var tvunget att ha den lilla fast den satt väldigt illa. Hon fick inte ha det uppknäppt med något under så hon slet ut knapphålen och skjortan. När hon kom tillbaka efter mammaledigheten så fick hon sitta & sy om sin skjorta så hon kunde ha den igen.
    Arbetsbyxor fick dom inte heller, utan fick ha sina privata. Hon slet ut ganska så många par jeans när hon jobbade där.
    Dom klockade en del arbete och klagade mycket på att dom jobbade för sakta. Under tiden hon var gravid så ville hon ofta byta arbetsuppgifter med en jobbarkompis så hon skulle sitta i kassan mest. Men det gick inte chefen med på, trots att kompisen inte hade något emot att packa upp varor.

När hon sa upp sig så mådde hon så dåligt att hon gick hos psykolog i 2-3 månader.

Låter inte som en jättetrevligt arbetsplats direkt.

Sen är det säkert olika i olika butiker och min kompis kanske överdrev lite, fast hon är verkligen inte en sån person.

• halstabletten

Jag har också hört att de klockar sina anställda, att de ska ta betalt för typ 70 varor/minut när de sitter i kassan eller något åt det hållet. Helt sjukt!!

• mette

Hörde av en som jobbat där att det var helt över jä***gt!

Urusel personal politik. Hon blev klockad om hon gick på toa och alla anställda uppmuntrades att spionera och ange varandra! Sen fick de inte umgås med varandra för att förhindra vänskapsband som kunde leda till illojalitet mot firman!

Verkar vara ett skit företag och jag skulle inte handla i deras butiker om de så vore de sista på jorden!

• tinafina

Ja det var bland annat om klockningen jag hade hört..

Myan22: Hemsk med din kompis..hoppas hon repat sig. Ingen ska behöva vara på en arbetsplats å må så dåligt. FY! för dåliga Chefer.

• tinafina

Ja det om toan berättade min dotter. Börjar faktiskt undra om det är ett jobb för mig som både kissar ofta och är väldigt social av mig och pratar gärna med folk..

• Pink Rose

Satsa på ICA istället! De lägger ned pengar på sina kassörskor och försöker se till så man kan variera sin arbetsställning så att man inte ska bli utsliten. Alla fall vad jag har sett i de butiker jag har arbetat i.

Lidl skulle jag bara söka om jag var tvingad och det var allmänt panik, annars skulle jag fly det som pesten

• Myran22

tinafina: Jo, hon mår bättre nu, har ett jobb som lokalvårdare inom komunen och det är mycket bättre.

• Etaren

Jag har bara en erfarenhet av Lidl, och det var när jag lossade gods där. Receptionisten jag pratade med var fruktansvärt otrevlig. Och inne på själva lagret finns det gula linjer, om man inte har en högre ställning inom företaget FÅR man inte gå innanför de linjerna, då måste man hålla sig på definierat arbetsområde. Det är en strikt hierarki, och de med högre "rang" har t.o.m. kostym på sig när de arbetar på lagret, det var inte en ovanlig syn att se en man i kostym susa förbi i en truck. Det var i alla fall en väldigt tråkig stämning där. Men det var en trevlig dam som hjälpte till dock, men man var väldigt glad över att få åka därifrån efteråt.

Detta var i och för sig på centrallagret utanför Halmstad, men jag tycker det säger en del om verksamheten ändå.

• tinafina

Oj oj oj säger jag bara. Det verkar ju inte vara klokt. Även om det inte är på samma arbetsplats så är nog inte så olika ändå. Vågar nog inte söka för ingen har sagt något posetivt. Jag som såg min chans att kanske få ett jobb men detta tror jag inte jag vill ha

• clinan

jag har till och med hört att en tjej som hade mens fick ha ett rött pannband på sig och att hon fick lov att gå på toa någon extra gång. Fast jag vet inte om det var i Tyskland det hände.

Jag har nog inte hört något positivt alls om det stället när det gäller personalen och hur de behandlas.

Svar på tråden Någon som jobbar på Lidl...