• tinafina

Någon som jobbar på Lidl...

...eller jobbat där? Hört lite ryckten om att det inte ska vara bra att jobba där. Fast jag vet ju att man inte alltid ska lyssna på sådant, men man kan ju ändå inte låta bli att undra. Tänkte nämligen söka. De söker "mycket" personal i Kristianstad så man undrar..har alla slutat, eller?

• Svar på tråden Någon som jobbar på Lidl...
  • Laire

Min pappas kompis sökte jobb som chef och fick det, han åkte på kurs till Tyskland men var tvungen att sluta dåhan inte klarade av att behandla personalen som man "ska". Det finns ju chefer som inte följer direktiven så de antällda har det bättre, men detta var en del av de anvisningar han fick:

- Enbart han skulle ha nyckel till toa och fikarum, alla anställda var tvungen att bli insläppta av honom.

- Ska det tillsättas fem platser, provanställ tio på sex månader, de som inte är lika allerta i slutet sparkas.

- Personalen ska inte prata med kunderna, frågar en kund om vägen ska man bara peka.

• Jogobella

Det där med pannbandet var inte i Tyskland, de har lagstiftning som skyddar mot sån behandling. Däremot har Lidl-anställda i Tjeckien och Polen tvingats bära pannband när de har mens så att de ska ha lov att få gå på toa oftare. För j*vligt rent ut sagt!

/ Jogobella som bor i Tyskland vid polska och tjeckiska gränsen

• biomedbonus
    jag ska f*n inte handla på Lidl mera
    SLAVANDA i SVERIGE 2006
  • bings

Vad mycket konstiga rykten ni verkar ha hört om Lidl. Jag jobbade på Lidl i åtta månader, och jag känner inte igen mig i något av det ni skriver. Inga konstiga mensband, fick gå på toa när som helst, fick gärna prata med kunder om det kom in folk man kände eller så. Tror inte det är värre att jobba på Lidl än i nån annan livsmedelsaffär. En stor fördel med lidl är att man roterar så man slipper sitta i kassan varenda dag. Anledningen att jag sa upp mig var att jag ville ha ett lite mer utmanande jobb och att de flesta av lidls tjänster är/var deltid.

• Catha82

Nu får ni väl ge er! Vilka moderna myter *asg*
    Min systers man är etableringschef på Lidl och min bror är butikschef i en av Lidls butiker.
    Det finns inga mensband *skrattar på mig*
    Det enda brorsan hade att säga om Lidl som är negativt är att killarna förväntas göra det tyngre arbetet och tjejerna förväntas skrua golven, men det är allt.
    Min svåger älskar sitt jobb.

Inge sämre att jobba på Lidl än på ICA, sök på du..

• SandvikenMamma

Att säga om Lidl: "Det är inte första gången tyskarna försökt ta makten!"

• Jogobella

Det där med pannbandet är faktiskt sant, fast inte på Lidl i Sverige utan i Tjeckien och Polen. I alla fall om jag ska tro det jag läst i en av Tysklands största seriösa dagstidningar, FAZ (Frankfurter Allgemeine Zeitung, som DN och SVD). I gamla Östeuropa finns inte lagstiftning som förhindrar sån diskriminerande behandling av anställda, däri ligger skillnaden.

• Dino78

Jag tänker söka på Lidl här i stan. Så illa som ni får det låta kan det ju inte vara. En butik i Sverige måste ju trots allt uppfylla vissa krav även om Lidl säkert hittar en del kryphål. Hellre ett skitjobb än inget jobb alls.
    ICA skulle jag hellre jobba på men det finns ju inga jobb där, iaf inte där jag bor.

• Katriin

Håller med bings: har aldrig någonsin vart med om liknande rykten!!!!

Jag jobbar på Lidl och har jobbat där i snart 2 år är mamma ledig nu och jag har det huuuuuur BRA som helst!! Trvis jätte bra med mina kollegor och min chef, går på toa när jag vill, tar små raster hela tiden, INGA band när man hade mens, ja jag vet inte va ja ska säga.....helt stum!!

Nää jag trivs jätte bra och kommer säkert va kvar ett bra tag till, och föressten när jag jobbade under min graviditet så behandlade dom mig som en prinssesa!!!

Nää det ända som är negativt med Lidl är alla gnälliga kunder!!!!

• Linda1976

Men det _ÄR_ ju många fd anställda som har talat ut i pressen, och även i Facktidningar, varför skulle de göra det, om "ryktena" inte var sanna?

Svar på tråden Någon som jobbar på Lidl...