• tinafina

Någon som jobbar på Lidl...

...eller jobbat där? Hört lite ryckten om att det inte ska vara bra att jobba där. Fast jag vet ju att man inte alltid ska lyssna på sådant, men man kan ju ändå inte låta bli att undra. Tänkte nämligen söka. De söker "mycket" personal i Kristianstad så man undrar..har alla slutat, eller?

• Svar på tråden Någon som jobbar på Lidl...
  • Katriin

Ja vet inte varför folk skulle göra så men jag vet ju hur det är på MITT jobb iallfall och det stämmer INTE!!

• Linda1976

Då kanske du är ett lyckligt undantag.

• Catha82

Linda1976: min svåger säger att många som klagat har fått sina rykten förstorade och sedan har någon ANNAN berättat om det och du vet själv hur det blir om du berättar en sak för en kompis som berättar för en kompis som berättar för en kompis.
    Sedan har det varit mycket skriverier och spekulationer då Lidl är ett nytt fenomen i sverige.

• Katriin

Möjligt! Jag och resten på mitt jobb, men det är såå mycket som är överdrivet i tidningen!

• Catha82

Min bror trivs JÄTTEBRA på Lidl. Han började som butiksarbetare och blev sedan butikschef.
    Han jobbade innan det på Willys och DÄR vantrivdes han,,men Lidl älskar han att jobba på.

• Katriin

jag trivs jätte bra jag med, visst visa dagar är sämre än andra men säg mig ett jobb som inte har det så?

• Laire

Men min inforamtion kommer inte från någon som hört av någon, utan han jag pratar om har faktiskt fått de förhållningsreglerna på sin chefskurs MEN som jag också skrev så finns det självklart butiker där dessa regler inte följs utan man är mer humana.

• tinafina

Tack! jag hoppades att det skulle komma några positiva svar oxå. Ska ge det en chans. Får jag jobb å jag inte trivs så kan jag ju säga upp mig.

• princess of woolfs

Apropå ingenting - är det någon som vet varför man ska skicka med foto när man söker jobb hos dem??

• Linda1976

Förmodligen för att de inte vill anställa jättefula och jättefeta personer. Inte så PK att erkänna men så är det ju på de flesta jobb med kundkontakt. Man måste ha ett någorlunda ok yttre, och den mallen kan på vissa ställen vara ganska snäv....

Svar på tråden Någon som jobbar på Lidl...