• tinafina

Någon som jobbar på Lidl...

...eller jobbat där? Hört lite ryckten om att det inte ska vara bra att jobba där. Fast jag vet ju att man inte alltid ska lyssna på sådant, men man kan ju ändå inte låta bli att undra. Tänkte nämligen söka. De söker "mycket" personal i Kristianstad så man undrar..har alla slutat, eller?

• Svar på tråden Någon som jobbar på Lidl...
  • Catha82

står det på hemsidan att man ska skicka med bild? men det går inte att bifoga den? Isf får du kontakta dem ang det problemet, det måste nog den som har ansvaret för hemsidan åtgärda..

Annars kan du ansöka via..

Kontakt

Skicka Din ansökan till en av nedanstående adresser. Märk kuvertet med tjänsten Du söker samt orten du söker till. Vi tar även emot generella ansökningar till icke utannonserade tjänster. Märk i så fall kuvertet med "generell ansökan" samt den stad Du vill arbeta i.

Gäller Din ansökan administrativa tjänster är adressen:

Lidl Sverige KB
    Box 4093
    171 04 Solna

• bings

När jag sökte till Lild hitta de jag ingen bra bild och det var dan innan ansökningstiden gick ut, så jag chansade å skickade ändå.. Å jag fick jobb iallafall..tror de behöver foto mest för att komma ihåg alla. När jag sökte vet jag att det var 400 sökande, så det kan nog behövas..

• tinafina

Nej det stod inte att man behövde bild där. Men på AF:s sida ville de att man skulle bifoga foto.
    Hoppas det går bra ändå. Tack

• Gabish

Hmmm...angående det där att de vill ha foto för att anställa snygga människor. Av vad jag har sett så verkar de snarare göra motsatsen. Iaf i de städer jag bott. Att de dessutom får klä sig hur de vill när de jobbar förvånar mig. Uppknäppta skjortor med trashiga linnen under som visar halva bröstvårtan.
    Har varit på Lidl runt 15 ggr kanske och jag har träffat på 2 (!!) trevliga kassörskor. Det finns inget roligare än att fumla med kontokortet när man ska betala. När de har suckat högljutt i 30 sekunder och trummat med fingrarna brukar jag fråga varför de suckar så
    Bara för att de har en tidspress ska väl inte kunden behöva ha det?

• fipa2

fotot vill de knappast ha för att välja de snyggaste/fulaste. snarare att de kanske har som policy att inte anställa någon som tatuerat hela ansiktet i leopardmönster ller har 30miljoner piercingar i ansiktet. eller nån med grönt hår.

tror jag.

• SandvikenMamma

Gabish:

Det ska jag också börja med. Gärna när kön är sådär lagom lång bakom

• Gabish

sandvikenmamma:
    Jag gör det Du kommer märka att de börjar sucka redan efter 3 sekunder. Spelar inte någon roll om det är kö eller om man är själv i butiken.
    Är det kö kommer ju däremot suckandet när man inte hinner packa NER varorna i kassarna i deras superspeed. Kul att få sina djupfrysta varor och färska grönsaker blandade i ett enda stort varuberg?! Näää...

Alltså INGET ont om de anställda! Jag tycker det är bra att folk tar dessa jobb. Jag är kristisk mot de obefintliga servicetänkandet på Lidl.

• fipa2

det som är störande med Lidl är att det finns noll utrymme för varorna bakom kassan. man måste blixtsnabbt packa ner allt i vagnen annars ramlar det över kanten

Svar på tråden Någon som jobbar på Lidl...