• tinafina

Någon som jobbar på Lidl...

...eller jobbat där? Hört lite ryckten om att det inte ska vara bra att jobba där. Fast jag vet ju att man inte alltid ska lyssna på sådant, men man kan ju ändå inte låta bli att undra. Tänkte nämligen söka. De söker "mycket" personal i Kristianstad så man undrar..har alla slutat, eller?

• Svar på tråden Någon som jobbar på Lidl...
  • Catha82

De vill SE personen som söker,,inget konstigt med det. Finns många företag som gör så.

• tinafina

jag försökte skicka med foto när jag fyllde i ansökan på deras sida men det gick inte. Så då kanske det är kört för min del då.

• Catha82

Men skärp er *ler stort*
    Min svåger sitter och anställer folk på Lidl och han anser att fotpgrafierna hjälper att hålla i ordning på namn och personer osv osv.
    Det är INTE för att de inte vill ha fula, feta personer...
    Man får en bredare bild av en person om man har ett kort på dem!
    Sluta anta det värsta om Lidl hela tiden, bara för att det är nytt betyder det inte att det är farligt.

• Linda1976

Catha: Ärligt, tror du att Lidl skulle anställa en perosn på 150 kg om de had een på 70 kg med samma erfarenhet och var lika trevlig. Knappast! Men det gäller ju inte bara Lidl, utan även H&M, Ica och alla andra affärer. Tyvärr.....

• princess of woolfs

Jovisst vill de väl ha någon med ok yttre eftersom det handlar om kundkontakter, det kan jag förstå, men jag har aldrig sett någon annan mataffär eller affär överhuvudtaget vilja ha foto med i jobbansökan?? De får ju i vilket fall träffa de som de vill på intervju..
    Och har försökt se lite i smyg ( ) på dem som jobbar på lidl här i stan, och som i alla andra affärer finns både fula och snygga, men framförallt alldagliga människor där, både tjocka och smala, långa och korta osv, jag kan liksom inte se någon logik i vad de vill ha ut med det där fotot..?

• Catha82

Linda: kan inte svara för hela Lidl, men min svåger har anställt människor av alla storlekar och utseenden. Så länge de är trevliga och har de rätta kvalifikationerna så spelar utseendet mindre roll, det enda de flesta matvarubutiker inte vill ha är övertatuerade eller överpiercade människor.
    Inom klädhandeln är det nog svårare, där tror jag överviktiga och "fula" diskrimineras i större utsträckning.

• Catha82

Princess: som jag skrev. Min svåger, som är etableringschef på Lidl och som anställer personal till butiker, ser det som en hjälp att även ha kort att gå efter. Det underlättar att hålla isär personer och att skapa sig en tredimentionell bild av dem redan innan intervjun.

• tinafina

catha82: då kanske du kan ta reda på till mig hur jag ska göra för att få med en bild. Om du har möjlighet alltså

• Catha82

ska du maila in ansökan eller?

• tinafina

ja jag gjore det på deras sida. Men det gick inte att klistra in bilden.

Svar på tråden Någon som jobbar på Lidl...