• Anonym (Trötter)

Dystymi

Jag har precis fått diagnosen dystymi och eftersom jag inte har hört talas om det förut så är jag lite nyfiken på om det finns flera här som har det?
    Jag vet vad det innebär att ha det, så det är inte information jag är ute efter, jag söker bara medsystrar/bröder att snacka lite med.

• Svar på tråden Dystymi
  • Anonym (mej me)

Har inte varit hos läkare men jag är ganska säker på att det är det är dystymi. Läst väldigt mycket om det och det verkar inte bättre. Stötte på ledtrådarna till vad jag led av under mina psykiatrilektioner. Sen läste min sambo det och min kompis. Och dom tror också att det är det. usch ja..

• Anonym (Trötter)

Hej Isalisa!
    Tack för ditt svar. Nu vet jag skillnaden.
    Jag mår så himla bra nu och har varit i kontakt med min kurator igen. Jag hade bara glömt vad hon lärt mig... Vi kommer att avsluta vår kontakt nu i vår och naturligtvis kommer jag att kontakta henne om jag börjar må sämre igen. Jag har ju mina tre hjärtegryn att ta hand om! Jag måste må bra för deras skull! Men just nu könns det inte som om jag har behov av en psykolog eller liknande.
    Min kurator har hjälp mig massvis, det var bara jag som slarvade och glömde bort det under en dålig svacka. Jag ska baka den godaste kakan i världen tills nästa gång jag träffar henne, för att visa min uppskattning!

• Anonym (Trötter)

Hej mej me!
    Välkommen hit till oss!

• Anonym (Trötter)

Hej mej me!
    Välkommen hit till oss!

• Anonym (låg)

Har ni andra också kännt er tröttare än andra?
    Jag tycker att jag nästan jämt är lite trött, även om jag motionerar så är jag ofta lite seg liksom..
    Man tycker ju att man borde vara piggare när man äter bra och rör på sig, men det beror kanske på dystymin!

• Anonym (jag med?)

låg:
    Jag är också jättetrött och sliten jämt! Det är verkligen konstigt eftersom jag bara studerat, jobbat deltid eller varit halvtidssjukskriven de senaste fyra åren. Inget av detta har tagit särskilt många timmar per dag för mig och jag har inga barn eller något stort intresse som tagit min tid. Jag har väldigt mycket dödtid hemma, men ändå är jag SÅ trött och degig. Jag tränar jättemycket, äter nyttigt, sover runt 8-9 timmar per natt, men inget hjälper!

Jag tror att det är dystymin eller möjligen min ångest som gör mig så här sliten. Hade varit så skönt om jag kunde få en bättre koncentrationsförmåga, ork och uthållighet!

Förstår inte hur jag någonsin ska orka jobba heltid. Mår verkligen illa när jag tänker på det!
    Men förhoppningsvis lindras/försvinner symptomen tills det är dags eller så. Ska plugga ett tag till som tur är. (annars så får man väl ta ett deltidsjobb om man har tur att hitta något ok)

• Anonym (låg)

jag med: jag håller med dig fullt! Jag är lika trött om jag jobbar heltid och sover lite som när jag har studerat på distans och sover ut varje dag!!
    Jag funderar faktiskt på att söka hjälp men vi funderar på att skaffa nästa barn snart med så det kanske inte är så bra att börja riva upp mitt inre just nu
    Men jag kommer så småningom söka hjälp iaf, vill inte vara så här för alltid!

• Anonym (orolig)

Humm är det någon som skulle vilja räkna upp lite symptom som en männsika som har dystymi har? Läste här vad det var men skulle vilja veta mera. Eller om ni inte orkar vill, vet ni en bra sida? *kramar om*

• Anonym (låg)

Om du googlar på dystymi kommer det upp ganska bra sidor!
    Tror du att du har det?

Svar på tråden Dystymi