• Anonym (Trötter)

Dystymi

Jag har precis fått diagnosen dystymi och eftersom jag inte har hört talas om det förut så är jag lite nyfiken på om det finns flera här som har det?
    Jag vet vad det innebär att ha det, så det är inte information jag är ute efter, jag söker bara medsystrar/bröder att snacka lite med.

• Svar på tråden Dystymi
  • Anonym (orolig)

Anonym (trötter)
    Tack för att du var snäll och skrev ner vad det innebar. Hittade själv ingen bra fakta, orden var svåra och jag förstod inte. Men med det du skriver så känns det som om du skulle beskriva mig.
    Jag ska efter att jag avslutat skolan (är tvungen att hoppa av innan jag går in i väggen totalt) & skrivit över mig till min sambo och tillhör en ny komun så ska jag ta tag i det. Har tänkt börjat skaffa bebis jag med, min första. Men tankarna kring vad som kan hända med mig går inte att rubba. Så jag ska försöka få hjälp till en utredning, och efter det vet man ju hur jag ska "behandlas". Tack för dina ord, de gjorde mycket för mig!

Så nu, hur mår du nu? Hur länge sen va det ud fick diagnosen, och äter du medicin eller hur behandlar de dig? *nyfiken* Hoppas du mår mycket bättre!

• Anonym

Åh.. himmel...läste om dystymi... det stämmer exakt på mig... hjälp....

• Anonym (orolig)

Anynom
    Välkommen i klubben

• Anonym

Mindre allvarlig depression har haft många beteckningar, inklusive neurotisk depression, mindre depression och reaktiv depression (inte depression som en reaktion på omständigheter, utan när reaktiviteten på händelser i omgivningen hålls inne). Man använder nu termen dystymi, ett ihållande tillstånd av nedstämdhet. Detta kan försvåras av episoder med allvarligare depression, vilket resulterar i "dubbel" depression. I sådana fall kan det var svårt att bedöma det allvarligare syndromet.

• Anonym (orolig)

Sista anonym
    Vad menar du? Är detta en till förklarning till sjukdomen? Eller är det du känner/har haft?

• Anonym (låg)

Trötter : Jag har barn redan och funderar på en till inom närmsta tiden!
    Jag har inte märkt nån försämring sen jag blev mamma
    Därför tänkte jag att det kanske var bäst och vänta tills efter..
    Kram

• Anonym (orolig)

Anonym (låg)
    Hur menar du med att vänta tills efter? Förstod inte.

• Anonym (låg)

Jag menade att vänta med att söka hjälp!
    Man vet ju inte hur det känns om man börjar prata med psykolog eller nåt..

• Anonym (orolig)

Hihi anonym (låg) menar du att jag ska först skaffa barn.
    Mmm, men vissa dagar är ju så hemska. Fast jag borde nog klara mig. Tror jag..

• Anonym (låg)

Nej jag menade inte dig, jag svarade trötter på en fråga

Svar på tråden Dystymi