• sui

Sydkorea

Hej!

Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
    Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...

• Svar på tråden Sydkorea
  • en glad
    MalinJoo skrev 2012-07-05 20:06:04 följande:
    Hejsan

Jag är adopterad från Syd Korea och är idag 29 år och har två fina "mix barn". Jag blev så förvånad att adoption fortfarande är på G från Syd K, jag hörde någon säga att de stängt gränserna...? Hm har det varit stängt för adoption och sen öppnats igen? Nyfiken :)

Mvh Malin 

Korea har i många år sagt att de skall minimera antalet adoptioner och litet har det minskat men i stort "tuffar det på" - trots allt.
  • Eliste
    buster01 skrev 2012-07-13 20:03:20 följande:
    Vi har fått en BB i veckan! En son som är född i augusti -11.Skrattande
    Jättegrattis! Visst är det spännande! Plötsligt händer det:)
  • Lapinette

Grattis Buster, då är våra söner jämngamla

Såg att AC idag skrev att det är med största sannolikhet att vi som fått bb innan 16 juli kommer slippa den nya lagen (domstolsbeslut) och kommer att få resebesked i år . Hoppas detta stämmer för man vet ju aldrig.   

• Eliste
    Lapinette skrev 2012-07-16 10:25:26 följande:
    Grattis Buster, då är våra söner jämngamla

Såg att AC idag skrev att det är med största sannolikhet att vi som fått bb innan 16 juli kommer slippa den nya lagen (domstolsbeslut) och kommer att få resebesked i år . Hoppas detta stämmer för man vet ju aldrig.   
    ... och vår är inte mycket äldre, 29onde juli:). Var i landet bor ni folk?
    Såg också det där på AC, känns positivt! :)
  • soffanloppan

Plötsligt händer det...I torsdags kom Resbeskedet! :) Nu håller jag tummar och tår för att alla ni som väntar RB snart får åka till Seoul. Självklart håller jag tummarna för fler BB också :) Det är en magisk känsla när man får dessa samtal! Lycka till med era adoptioner. // Sofia med resfeber :)

• Emeli
    soffanloppan skrev 2012-07-21 12:17:54 följande:
    Plötsligt händer det...I torsdags kom Resbeskedet! :) Nu håller jag tummar och tår för att alla ni som väntar RB snart får åka till Seoul. Självklart håller jag tummarna för fler BB också :) Det är en magisk känsla när man får dessa samtal! Lycka till med era adoptioner. // Sofia med resfeber :)
    GRATTIS OCH LYCKA TILL!
  • Skalman

Grattis till RB! Vad härligt att ni äntligen får hämta hem honom. Nu hoppas vi också snart på att få åka, men vi har ju bara väntat några veckor än.

Lycka till på resan!

• soffanloppan
    Skalman skrev 2012-07-21 19:50:53 följande:
    Grattis till RB! Vad härligt att ni äntligen får hämta hem honom. Nu hoppas vi också snart på att få åka, men vi har ju bara väntat några veckor än.

Lycka till på resan!
    tackar! :) Hoppas ni får åka snart! *håller tummarna*
Svar på tråden Sydkorea