Sydkorea
Hej!
Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...
Hej!
Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...
Eliste - vad spännande! Då ligger ni cirka två veckor före oss.
ullronj - när skickades era papper iväg till SK, dvs hur länge fick ni vänta på BB-beskedet?
Idag kom fem resbesked!! Är det någon av er här? Jättegrattis i så fall! Så härligt att det rullar på!
Ni som fått BB nyligen, hur länge fick ni vänta?
Ni har kommit längre i processen än vi men jag tänkte höra om ni minns vilket könummer ni hade när ni fick besked från AC att ni kunde börja samla och skicka papper? Vi hade plats 31 för ett par veckor sen och har stått i kö i 2 1/2 år ( medgivandet blev klart i november). Vissa dagar känner jag att jag nte orkar vänta längre, känns som jag kommer bli tokig, medans andra så känns väntan mer överkomlig.
Läste också detta! Hur länge har ni väntat skalman? Vi har väntat 2 1/2 månad, men vi är öppna för vissa speciella behov, så det är ju helt omöjligt att veta hur lång vår väntetid blir. Men ni kommer nog få BB när som helst:) Undrar hur många fler dom kan placera?
Känner mig orolig att det blir ett långt uppehåll med BB efter augusti (om man inte skulle ha turen att komma med nu innan) både till BB och RB...
Vore så roligt att höra om Er som fått BB!! STORT GRATTIS!!!
Vi har väntat i en månad nu, men det kan ju inte vara så många som väntar på BB nu. För i mitten av maj var det ett 10-tal familjer som väntade BB och nu har det ju kommit 8 BB. Verkar ju här i tråden som att några fler fick skicka i mitten/slutet av maj också. Men bara för att det är få som väntar vet man ju ändå inte. Känns väldigt spännande nu, hoppas inte väntan blir alltför lång.
Har ni andra funderat något på boende? Någon som vet vilka fördelar/nackdelar det är med de olika som AC föreslår?
Har ni funderat något runt packning? Får man mera info om det när det är dax? Tänkte t ex på mat till barnet, tar man med någon välling, risvälling eller annat? Ska man ha med presenter? Isåfall till vilka?
Ingen som hört något nytt?
Hej allihopa!
Vi fick barnbesked i fredags!!! En lillebror som är 10 månader gammal, helt underbar!
Enligt AC verkade det som att vi skulle förbereda oss på att resa under juli/augusti..
Jag vet en till familj som fick BB i fredags:)
Skalman:jag håller verkligen tummarna för Er, det borde ju vara Er tur vilken dag som helst nu!
Vi funderar på att bo på SWS guesthouse..i alla fall något boende med eget kök och ex sovrum..Hur tänker ni andra?
Jättestort Grattis Sui!!!