• sui

Sydkorea

Hej!

Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
    Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...

• Svar på tråden Sydkorea
  • Kurreburre

Grattis till alla BB och RB! Så roligt :) Själv känns till litentröstlöst just nu, behöver lite pepp. Hur länge har ni som fått BB och RB stått i kö? Minns ni vilken köplats ni hade när ni fick börja samla papper? Vi har stått i kö sen februari 2010, så det e 2 1/2 år nu. Det har rört lite på sig i kön den senaste tiden så vi e uppe på plats 14 hos AC nu.

• Skalman

Minns hur jobbigt det var att vänta. Nu hade vi samlat kötid sedan tidigare och fick vårt medgivande i Mars -12 och hoppade då in på plats 2 på listan. Vi fick sedan börja samla papper i April -12 när vi stod som nr. 1. Blir ju så med Korea som har lång väntetid att många inte kommer in på listan förrän de har sitt andra medgivande eller väntar syskon.

Vi stod först i kön under 2007-2008 och var sedan inaktiva tills nu 2012. Under tiden vi stod i kö 2007-2008 tyckte jag inte att det hände något i kön, vi halkade ner hela tiden pga sådana som varit inaktiva och hoppade in med bra kötid. Vet exakt hur det kändes. Men en liten tröst är att till slut kommer ni framåt i kön.

• Skalman

Någon som hört något mera om RB? Hade hoppats på några fler nu innan nya lagen som träder i kraft på måndag.

• sui

Jag är också nyfiken:) Någon som pratat med AC senaste veckan? Vi fick BB 15/6...Längtar så efter att få träffa vår lille son! Tycker denna väntan känns så jobbig, speciellt nu när man inte alls vet när man kan få resa, eftersom dom inte går i turordning...Hur tänker ni andra?

• sui

Hej igen!

Såg på AC sidan att 3 RB kommit idag?? Visste inte ens att RB kunde komma på helgen..Är det någon av Er?

• Emeli
    sui skrev 2012-08-04 17:26:22 följande:
    Hej igen!

Såg på AC sidan att 3 RB kommit idag?? Visste inte ens att RB kunde komma på helgen..Är det någon av Er?
    Jo, det kan de. Vi fick RB en söndag Glad.  AC ljuger inte när de påstår att de prioriterar BB och RB.
  • Skalman

Oj, vad kul att det kommit flera RB, jag trodde inte heller att det kunde komma på helgen. Ja, men det närmar sig iallafall för oss och er nu sui. Nu håller vi tummarna på att det kommer till veckan så att vi också snart får resa.

• Eliste

Äntligen! Idag kom vårt RB och vi anländer till Korea på söndag:)!!! Plötsligt händer det!
    Håller tummarna för er alla!

• lovelymom

Så roligt för er som snart åker till era barn i Korea. Håller tummarna för dig ts och ni andra så klart att ni snart är hos era barn!!!

Lycklig mamma till V född -06 och A född -09
Svar på tråden Sydkorea