• sui

Sydkorea

Hej!

Jag undrar om det finns fler här som väntar BB från Sydkorea? Vore kul att följas åt!
    Vi har haft vår ansökan där i lite över månad, och räknar med att få vänta länge till...

• Svar på tråden Sydkorea
  • soffanloppan

Sui...vi planerar också att bo på lägenhetshotell. Känns smidigt. Något tips? har hört gott om Vabien? Vet du något om Sws guesthouse? 

sui skrev 2012-06-21 09:01:53 följande:
    Hej allihopa!

Vi fick barnbesked i fredags!!! En lillebror som är 10 månader gammal, helt underbar!
    Enligt AC verkade det som att vi skulle förbereda oss på att resa under juli/augusti..
    Jag vet en till familj som fick BB i fredags:)

Skalman:jag håller verkligen tummarna för Er, det borde ju vara Er tur vilken dag som helst nu!

Vi funderar på att bo på SWS guesthouse..i alla fall något boende med eget kök och ex sovrum..Hur tänker ni andra?
  • Eliste

Hej alla :)!
    Vi har oxå fått barnbesked och väntar nu resebesked:).
    Vi vet inte riktigt hur vi ska göra med boende... Fungerar hotellen som här att det ingår frukost?
    Hur mycke dyrare är dessa lägenhetshotell?
    Så spännande!
    Vi håller tummarna för alla väntande:)!

• Skalman

Grattis Sui och Grattis Eliste! Vad härligt! Vi hoppas också på BB snart. Eliste fick ni en flicka eller pojke och hur gammal?

Vet inte vilket boende som är mest praktiskt. Vi skulle gärna ha lägenhet, men jag vet inte om de ligger långt ifrån. Någon som vet lite +/- med de olika förslagen som AC lämnar?

• sui

Tack snälla!

Vad gäller boende har vi inte suttit ner och kollat exakt eller bestämt oss. Vi bodde på hotell president förra gången när vi hämtade vårt första barn. Då ingick inte frukost, men man kunde köpa det i foajen, dyrt alternativ, det var inte billigt vad jag minns. SWS guesthouse ligger ju precis intill SWS där man hämtar kontaktpersonen från SWS som skall med när man besöker barnet första gången i fosterfamiljen och sen också där man hämtar barnet. Nu när vi har en 3,5 årig son så tänker vi lite att det skulle vara skönt att vara nära SWS. Förra gången minns jag att de hade gjort en vällingflaska och beställt taxi när vi skulle åka där ifrån med sonen, men tror det tog 45-60 min till president i rusningstrafik:):) Som tur var blev sonen nöjd med sin flaska:)

Tror det finns två olika typer av familjerum på SWS, med kök och ex sovrum, ganska enkla förhållanden, ingen hotellstandard.Men det har fri internetuppkoppling, möjlighet att tvätta osv. Tror man kan googla det och se bilder. Sen har jag hört gott om både vabien 1 och 2, så vi skall kolla upp dom också.Sen finns det ju flera guesthouse runt området vid SWS. Men man ska ju veta att man då bor en bit utanför "centrum"/downtown, president och vabien ligger ju downtown och nära till allt.

• Eliste
    Skalman skrev 2012-06-22 20:59:21 följande:
    Grattis Sui och Grattis Eliste! Vad härligt! Vi hoppas också på BB snart. Eliste fick ni en flicka eller pojke och hur gammal?

Vet inte vilket boende som är mest praktiskt. Vi skulle gärna ha lägenhet, men jag vet inte om de ligger långt ifrån. Någon som vet lite +/- med de olika förslagen som AC lämnar?
    Tack Skalman, håller tummarna för er! Vi fick en pojke som blir ett i slutet av juli:). Väntar och längtar...:) (Som alla andra:))
  • Lapinette

Stort grattis Sui och Eliste! Vad snabbt det gick! Jösses, vi (jag har inte) räknat med att höra något från AC förrän i höst någon gång. Tänk, det kan hända något redan i sommar ... fast som sagt, ska väl försöka låta bli att tänka på det ... inte lätt!

• Kurreburre

Grattis till alla som har fått BB Hjärta

Själv glädjer jag mig åt att vi har hoppat flera pinnhål upp på kölistan! Senast plats 31 och nu plats 20 :D Nu börjar det ju faktiskt kännas lite verkligt.

Ikväll ska jag ta tag i och beställa den fina tapeten The whole wide world från Mr Perswall som jag länge har gått och funderat på. Rummet ska ändå göras i ordning så då tänkte vi att det e ju inte lönt att först göra det till ett gästrum och sen måla/tapetsera om igen om ett tag. Det kan ju börja kännas lite mer verkligt och en bra bearbetning att göra det här nu för man ska faktiskt bli förälder även om det dröjer ännu ett tag till :)

• Kurreburre

Hur lång tid tog det för er från det att ni skickat papper till ni fick BB?
    Vi har ju inte ens skickat papper så det känns väldigt segt och långt borta fortfarande :(

• Lapinette

Jösses vad det går undan!

Igår fick vi det magiska samtalet som vi har väntat på i 4 år! Hade räknat med att få bb i typ september för det har ju tagit 3-4 månader nu under våren men i o m den nya lagen i augusti, som jag trodde skulle bli ett hinder för oss, så gick det istället mycket snabbare (det är cirka en månad sedan våra papper anlände till Korea). 

Ska idag till AC för att hämta alla papper och foton och sen är det bråttom att få allt klart i juli. Har inte alls funderat på resan eller gjort några som helst inköp eftersom det hela tiden har legat så långt bort. Kunde inte sova i natt då alla tankar snurrade runt.

Svar på tråden Sydkorea