• Anonym (Tutta)

Bröstförstoring.

Hej, jag ska snart gå på en konsultation inför en bröstförstoring. Ni som har gjort en bröstförstoring, vad tycker ni kan vara bra att tänka på? Vilka inplantat har ni och hur gick det för er efter operationen? Hur lång tid tog det innan ni kunde återgå till det "normala" exempelvis jobb efter operationen? Vilken klinik opererades ni på och sist men inte minst, vart ni nöjda mer resultatet?

Jag ser verkligen fram emot det här och har funderat på detta i många många år. Efter mina barn och allt ammande så har mina bröst försvunnit, nu är det dags att åtgärda det Glad

• Svar på tråden Bröstförstoring.
  • Anonym (Tuttlisa)

Hej!
    Ska du enbart göra förstoring el även lyft?
    Jag gjorde först en förstoring och i slutändan visades det att jag hade behövt lyft från början.
    Men jag litade på kirurgen som sa att enbart förstoring skulle räcka.
    Men det blev ord mot ord så jag fick betala lyftet också...

Jag har 500cc bakom muskeln. Mentor.
    Tycker absolut inte dom är stora alls, men man blir nog storleksblind. Men dom går att dölja ;)
    Jag ångrar att jag gjorde min operation så långt bort.
    Jag skulle ha varit på en efterkontroll då det snart är ett år sen operationen.
    Men jag tar mig inte dit

Så skulle det bli en nästa operation ska jag tänka på detta:

Klinik så nära som möjligt
    Att allt som sägs finns nerskrivet
    Att känna 100% för den kirurg som ska utföra operationen.

Jag gjorde ju som sagt ett brystlyft samt la bakom muskeln så jag hade fruktansvärt ont flera veckor.
    Ha nån hemma hos dig dom första dygnen. jag nådde inte ens mina värktabletter på natten ( och dom låg alldeles bredvid mig). Kunde inte röra mig typ
    Jag va sjukskriven i ca 3 v efter min operation.
    Jag opererades på Proforma Clinic.
    Om jag är nöjd? Tror aldrig man kan bli helt nöjd.. Man hittar alltid nått fel..
    Men tycker dom är finare idag än före lyftet. Önskar att han "skurit" finare vid lyftet...

Hoppas att du förstår nått av jag skrivit. Är lite stressad!

Lycka till =)

• Anonym (snart)

Hej, jag har inte gjort nån operation ännu men har en inbokad till hösten. Mitt tips till dig är att läsa på mycket, kolla mycket före och efter bilder så att du är rejält påläst. Man har ju olika förutsättningar såklart så allt passar inte alla. Jag pluggade på som en tok, var väl förberedd med en lista med frågor och bilder på min konsultation. Kändes jättebra! Vet inte om jag är till någon hjälp direkt men är som sagt riktigt påläst så har du några frågor svarar jag gärna så gott jag kan. När har du din konsultation? Får jag fråga var?

• Anonym (Tutta)
    Anonym (Tuttlisa) skrev 2012-05-14 11:30:23 följande:
    Hej!
    Ska du enbart göra förstoring el även lyft?
    Jag gjorde först en förstoring och i slutändan visades det att jag hade behövt lyft från början.
    Men jag litade på kirurgen som sa att enbart förstoring skulle räcka.
    Men det blev ord mot ord så jag fick betala lyftet också...

Jag har 500cc bakom muskeln. Mentor.
    Tycker absolut inte dom är stora alls, men man blir nog storleksblind. Men dom går att dölja ;)
    Jag ångrar att jag gjorde min operation så långt bort.
    Jag skulle ha varit på en efterkontroll då det snart är ett år sen operationen.
    Men jag tar mig inte dit

Så skulle det bli en nästa operation ska jag tänka på detta:

Klinik så nära som möjligt
    Att allt som sägs finns nerskrivet
    Att känna 100% för den kirurg som ska utföra operationen.

Jag gjorde ju som sagt ett brystlyft samt la bakom muskeln så jag hade fruktansvärt ont flera veckor.
    Ha nån hemma hos dig dom första dygnen. jag nådde inte ens mina värktabletter på natten ( och dom låg alldeles bredvid mig). Kunde inte röra mig typ
    Jag va sjukskriven i ca 3 v efter min operation.
    Jag opererades på Proforma Clinic.
    Om jag är nöjd? Tror aldrig man kan bli helt nöjd.. Man hittar alltid nått fel..
    Men tycker dom är finare idag än före lyftet. Önskar att han "skurit" finare vid lyftet...

Hoppas att du förstår nått av jag skrivit. Är lite stressad!

Lycka till =)
    Bra att du sa det där med att vara nära. Jag har bokat tid i Ockelbo men funderade på att göra nere i Sthlm fram till nu. Det är nog skönt att ha nära som sagt.

Jag har tänkt göra en förstoring enbart, jag har rätt små bröst nu och jag tycker om formen på dem bara det att jag vill ha dem större då fyllnaden försvann efter amningen.

Tack för dina tips!! Hoppas du tar dig iväg på en efterkontroll snart!!!     
  • Anonym (Tutta)
    Anonym (snart) skrev 2012-05-14 11:30:34 följande:
    Hej, jag har inte gjort nån operation ännu men har en inbokad till hösten. Mitt tips till dig är att läsa på mycket, kolla mycket före och efter bilder så att du är rejält påläst. Man har ju olika förutsättningar såklart så allt passar inte alla. Jag pluggade på som en tok, var väl förberedd med en lista med frågor och bilder på min konsultation. Kändes jättebra! Vet inte om jag är till någon hjälp direkt men är som sagt riktigt påläst så har du några frågor svarar jag gärna så gott jag kan. När har du din konsultation? Får jag fråga var?

Kul att du också ska göra! Jag har tänkt mig göra tuttisarna i Ockelbo, vet inte så mycket om kliniken än men läst lite på internetforum där den sägs vara bra.

Jag ska dig väldigt snart Skrattande Antingen blir det OP innan sommaren eller i augusti, det beror på om det dyker upp några avbokningar innan sommaruppehållet..

• Anonym (snart)

Vad spännande lycka till! Jag hade oxå helst velat göra det innan sommaren men jag ska göra en bukplastik samtidigt och vill helst slippa gå med en svettig gördel hela sommaren.

• Anonym (Tutta)
    Anonym (snart) skrev 2012-05-14 12:45:08 följande:
    Vad spännande lycka till! Jag hade oxå helst velat göra det innan sommaren men jag ska göra en bukplastik samtidigt och vill helst slippa gå med en svettig gördel hela sommaren.

Det låter klokt Glad Mitt största problem nu är att få lite kolla på hur lång tid det tar innan jag kan börja jobba igen efter. Två veckor sa hon jag pratade med från Ockelbo. Inte roligt att börja jobba för tidigt och ha ont.
  • Anonym (Tutta)

Hej, det blir 400g i varje bröst, snittet kommer läggas under bröstet... en fråga bara, från operationen till dess att jag ska jobba är det en vecka, tror ni jag fixar att jobba då?

• Anonym (Tutta)

Oj, inte g va?! Skrattande

• Anonym (hallon)
    Anonym (Tutta) skrev 2012-05-23 11:47:43 följande:
    Hej, det blir 400g i varje bröst, snittet kommer läggas under bröstet... en fråga bara, från operationen till dess att jag ska jobba är det en vecka, tror ni jag fixar att jobba då?

Vad jobbar du med?Ska du ha implantaten bakom eller framför muskeln?
    Jag har 400 cc hallongelé framför muskeln och var tillbaka till jobbet efter en vecka,jobbar på kontor.
    Min syster har sina bakom muskeln och behövde två veckors sjukskrivning och mer smärtlindring.  
  • Anonym (Tutta)
    Anonym (hallon) skrev 2012-05-23 15:33:07 följande:

Vad jobbar du med?Ska du ha implantaten bakom eller framför muskeln?
    Jag har 400 cc hallongelé framför muskeln och var tillbaka till jobbet efter en vecka,jobbar på kontor.
    Min syster har sina bakom muskeln och behövde två veckors sjukskrivning och mer smärtlindring.  

Uska på en förslossning. Jag ska ha implantaten bakom Obestämd
Svar på tråden Bröstförstoring.