• Anonym (Tutta)

Bröstförstoring.

Hej, jag ska snart gå på en konsultation inför en bröstförstoring. Ni som har gjort en bröstförstoring, vad tycker ni kan vara bra att tänka på? Vilka inplantat har ni och hur gick det för er efter operationen? Hur lång tid tog det innan ni kunde återgå till det "normala" exempelvis jobb efter operationen? Vilken klinik opererades ni på och sist men inte minst, vart ni nöjda mer resultatet?

Jag ser verkligen fram emot det här och har funderat på detta i många många år. Efter mina barn och allt ammande så har mina bröst försvunnit, nu är det dags att åtgärda det Glad

• Svar på tråden Bröstförstoring.
  • Anonym
    Anonym (why?) skrev 2012-05-29 11:41:57 följande:
    Varför vill man göra en bröstörstoring? För att man kanske har små bröst, men varför skulle det vara fel/fult att ha det? Varför börjar man inte jobba med självkänslan och försöker tycka om det man skapats med? Bar funderar, för det har blivit en himla fjortistrend att sätta in ett kilo plast i varje bröst, och inte blir det särskillt snyggare (i många fall) Varför gör ni detta? Naturligast är ju alltid snyggast, och bäst.
    Om du var uppriktigt intresserad så skulledu veta att operationerna ser annorlunda ut idag än vad de gjorde på Pamelas tid.

Man tar hänsyn till bröstvidd, längd, put och form. De flesta vill lägga in droppformade för att brösten ska se så naturliga ut som möjligt.

De flesta som opereras är inte fjortisbloggare utan vuxna kvinnor som fött barn och som vill "återställa" brösten till sitt forna utseende.

I mitt fall så handlade det tex inte om storleken utan att mina bröstvårtor hade tagit över hela bröstvävnaden och dessutom var sjukt sladdriga.
    Vid flera tillfällen har jag böjt mig fram och brösten har bokstavligen runnit ur bh:n.

Jag justerade det med implantat som såg till att min bröstvävnad blev något fastare igen. En enda person i min omgivning har sagt något och det är en person som sett mig naken och vet hur lite bröst jag har.
    Jag mår bra av detta och det är huvudsaken.
  • Anonym (Mill)

Anonym (why?) skrev 2012-05-29 11:41:57 följande:
    Varför vill man göra en bröstörstoring? För att man kanske har små bröst, men varför skulle det vara fel/fult att ha det? Varför börjar man inte jobba med självkänslan och försöker tycka om det man skapats med? Bar funderar, för det har blivit en himla fjortistrend att sätta in ett kilo plast i varje bröst, och inte blir det särskillt snyggare (i många fall) Varför gör ni detta? Naturligast är ju alltid snyggast, och bäst.

Jag vill göra för att jag alltid haft väldigt stora bröst, sen gick jag ner en hel del i vikt och då försvann brösten tillsammans med mycket annat. Jag saknar mina bröst helt enkelt.
  • Anonym (Mill)
    Anonym skrev 2012-05-31 12:00:57 följande:
    Varför lägga in så stora som e-kupa? Jag har naturliga e-kupor och har alltid haft problem med både kläder och bh och få saker att sitta snyggt. Och sedan ska vi inte snacka om alla kommentarer och blickar man får. Som inte uppskattas efter ett tag. har operat dom mindre men har nu fått tillbaka dom lika stora igen pga av graviditet. jag opererade mig till en c-kupa och jag har ju haft alla stl så har man små och ska göra dom större rekommenderar jag stor c-kupa det var absolut bästa stl jag haft och jag har ju haft dom alla. saker sitter snyggt på en och man har varken för stora eller små. Nu är ju det här med storlek upp till var och en men om jag ska utgå ifrån mig själv och mina upplevelser så skulle jag nog rekommendera c-kupa.

Jag hade också naturliga E-kupor, men när jag gick ner en massa i vikt så blev brösten såklart också mycket mindre. Jag saknar mina gamla tuttar helt enkelt!
  • Anonym (why?)

Man mår inte dåligt för att man inte har en ny bil, jo men visst någon prylkåt människa på jorden kanske gör det. Men majoriteten gör inte alls det, och det är en väldigt trög sak att jämföra med då en bil inte alls har med denna utseendefixering och hets på ideal som kommit de senaste åren. Jag tycker det är mycket märkligt bara. 

• Anonym (Tutta)
    Anonym (why?) skrev 2012-05-31 21:17:11 följande:
    Man mår inte dåligt för att man inte har en ny bil, jo men visst någon prylkåt människa på jorden kanske gör det. Men majoriteten gör inte alls det, och det är en väldigt trög sak att jämföra med då en bil inte alls har med denna utseendefixering och hets på ideal som kommit de senaste åren. Jag tycker det är mycket märkligt bara. 
    Du tycker inte att utseendefixeringen har minskat då? Nu får ju alla se ut hur som helst, inte en jäkel som bryr sig!
  • Anonym (Tutta)

Förutom du och någon till då..

• Anonym (ett år sen)
    Anonym (Tuttlisa) skrev 2012-05-14 11:30:23 följande:
    Hej!
    Ska du enbart göra förstoring el även lyft?
    Jag gjorde först en förstoring och i slutändan visades det att jag hade behövt lyft från början.
    Men jag litade på kirurgen som sa att enbart förstoring skulle räcka.
    Men det blev ord mot ord så jag fick betala lyftet också...

Jag har 500cc bakom muskeln. Mentor.
    Tycker absolut inte dom är stora alls, men man blir nog storleksblind. Men dom går att dölja ;)
    Jag ångrar att jag gjorde min operation så långt bort.
    Jag skulle ha varit på en efterkontroll då det snart är ett år sen operationen.
    Men jag tar mig inte dit

Så skulle det bli en nästa operation ska jag tänka på detta:

Klinik så nära som möjligt
    Att allt som sägs finns nerskrivet
    Att känna 100% för den kirurg som ska utföra operationen.

Jag gjorde ju som sagt ett brystlyft samt la bakom muskeln så jag hade fruktansvärt ont flera veckor.
    Ha nån hemma hos dig dom första dygnen. jag nådde inte ens mina värktabletter på natten ( och dom låg alldeles bredvid mig). Kunde inte röra mig typ
    Jag va sjukskriven i ca 3 v efter min operation.
    Jag opererades på Proforma Clinic.
    Om jag är nöjd? Tror aldrig man kan bli helt nöjd.. Man hittar alltid nått fel..
    Men tycker dom är finare idag än före lyftet. Önskar att han "skurit" finare vid lyftet...

Hoppas att du förstår nått av jag skrivit. Är lite stressad!

Lycka till =)
    Helt offtopic men du låter precis som en tjej som opererade sig samtidigt som mig förra året =) Kanske bara är slumpen men hade vart lite kul, jag gjorde min operation 25 maj 2011. 

Till TS, jag la in 450cc mentor på proforma clinic, tycker att brösten är små men alla andra säger att de är stora så jag är nog jag som inte ser det hela rätt nu när jag vant mig. 
    Det jag skulle tänka på är att mer fråga om allt som kan gå snett, vad det finns för olika inlägg. Jag gjorde även ett lyft och hade så sjukt ont att jag trodde jag skulle dö i två veckor. Jag tog mig inte ur sängen själv så jag är glad att min sambo hade tagit semester. Bilresan hem var förjävlig rent ut sagt. 

Jag är betydligt mer nöjd idag än jag var innan, men jag letar fel och då hittar man dem, så det är inte en mirakelkur för att bli nöjd, åtminstone inte för mig. 
  • LillaLady

Tjena! Här är en till Sillis-brud!

Jag opererade mig för 7 månader sen.(Hjälp vad tiden går fort!) Jag är 172cm lång och väger ca 67 kg, hade innan operationen en (i H&Ms storleksskala) en a-kupa. Jag har aldrig tyckt att mina bröst passade mig, jag är rätt rak i kroppen utan former. Mina älskade tuttar gjorde mig mer kvinnlig s.a.s. ÄNTLIGEN fyller jag upp en bh!!
    Mitt beslut har inget att göra med någon annan, har aldrig haft någon kille som gnällt att jag har haft små bröst utan jag gjorde detta för MIN skull, jag vill kunna passa i kläder. (har aldrig någonsin haft så många klänningar som jag har nu Flört)

Jag gjorde enbart en bröstförstoring, la in 500cc, framför muskeln, mentor heter mina implantat. Jag gjorde dom på Proforma Clinic och min kirurg var Örjan. Jag är Otroligt nöjd med han som kirurg och resultatet av mina bröst. Jag gick på fina tabletter i en vecka som gjorde att jag sov i princip hela tiden, första dagarna var värst. Hade så ont att jag spydde, grät och kämpade mig upp ur sängen för att ta mig till soffan. Men skam den som ger sig, det som inte dödar det härdar. Jag skulle ha gjort om hela proceduren igen om jag fick. Glad
    Efter en och en halv vecka var jag tillbaka på jobbet (kontortjänst), tog det jävligt lugnt och gjorde inga onödiga lyft, eller pressade bröstmuskeln mer än nödvändigt.

Började träna styrketräning igen efter 3 månader, tejpen över ärren tog jag bort efter 5½ månad.

Mina bröst nu då? Ja har en G-kupa (ser ut som D), har lite förlorad känsel i högra underdelen, där är även bröstvårtan lite känsligare. Bristningarna kom ju som ett brev på posten men har inga andra problem.
    Jag är svinnöjd!

Dum spiro, spero
  • zophieed
    Anonym (why?) skrev 2012-05-31 21:17:11 följande:

Jag tror inte man mår dåligt för att man opererat sig heller... möjligen innan?

Sen om du läser det jag skrivit handlar det om att vara nöjd eller inte. Bara för att du har dåligt självförtroende betyder det inte att alla som inte ingår i normen har det. Arbeta med det själv och utgå inte från att du vet hur andra känner....

Just jämförelsen med bil tycker jag fungerar utmärkt- just för att de flesta vuxna har körkort och kan relatera- ja, utom du då....

Sorry TS- för kapning av tråd....
  • LillaLady
    Anonym (Mill) skrev 2012-05-23 16:47:41 följande:
    Jag har funderat på förstoring ett tag jag med! Kanske nån här som kan svara på mina frågor (en del lite dumma :P)?
    Vad avgör om man ska ha inläggen framför eller bakom muskeln? Vad blir skillnaden?
    Säger man typ "jag vill ha D-kupa" eller när man kommer på konsultationen, hur funkar det?
    Ni som har sambo - vad tycker dom? Min man har uttryckt att han tror att han skulle känna sig rätt fånig om han visste att brösten han gosade med var av plast.. :S (Jag har dock inte nämnt att jag funderar på operation).
    Förändras känseln på något sätt på eller runt brösten? Hur?
    Hur mycket syns ärren? Är det lätt att se att man opererat sig?
    Tack på förhand... :P   
    Inga dumma frågor finns :)
    Vad som avgör om framför och bakom, det är nog mest en smaksak. Min kirurg tyckte jag skulle lägga bakom eftersom jag inte hade så mycket innan. Jag ville lägga framför för att minska riskerna om en ev dubbelbröst, muskelpåverkan och annat som man riskerar mer genom att lägga bakom. Han sa att jag kunde få ripplings av att lägga framför och det anser jag är en ganska mild komplikation om man jämför med muskelpåverkan så att jag aldrig mer skulle kunna styrketräna.
    Som sagt, det är en smaksak o vad du själv känner att du vågar riskera.

På min konsultation så satte vi oss ner först och sen titta han på mina bröst och hummade lite. Jag fick sätta på mig en supertight top och sen fick jag pröva lite olika implantat och känna efter vilka jag tyckte va bra, om dom va för stora eller små.

Om känseln försvinner beror helt på, det går inte att svara på för det är så individuellt. Jag har som sagt förlorat lite känsel på undersidan av mitt högra bröst, inget som stör mig dock men det är så iaf. och min högra bröstvårta har blivit mycket känsligare, åt smärthållet. Blir iofs bara bättre för varje månad som går :)
    Mina ärr är fortf än så länge rätt stora och färska. (7månader) men jag räknar med att inom loppet av något år ska de knappt synas att jag har opererat dom.

Jag tycker alla som funderar på att göra en operation ska bli medlemmar på Plastikoperationsforum.se, läs på där, ta del av informationen, lär er om storlekarna. En bra sida att prata om just tuttar ;)
    Dum spiro, spero
Svar på tråden Bröstförstoring.