• Anonym (Tutta)

Bröstförstoring.

Hej, jag ska snart gå på en konsultation inför en bröstförstoring. Ni som har gjort en bröstförstoring, vad tycker ni kan vara bra att tänka på? Vilka inplantat har ni och hur gick det för er efter operationen? Hur lång tid tog det innan ni kunde återgå till det "normala" exempelvis jobb efter operationen? Vilken klinik opererades ni på och sist men inte minst, vart ni nöjda mer resultatet?

Jag ser verkligen fram emot det här och har funderat på detta i många många år. Efter mina barn och allt ammande så har mina bröst försvunnit, nu är det dags att åtgärda det Glad

• Svar på tråden Bröstförstoring.
  • LillaLady
    zophieed skrev 2012-05-31 21:49:59 följande:
    Jag tror inte man mår dåligt för att man opererat sig heller... möjligen innan?
    Sen om du läser det jag skrivit handlar det om att vara nöjd eller inte. Bara för att du har dåligt självförtroende betyder det inte att alla som inte ingår i normen har det. Arbeta med det själv och utgå inte från att du vet hur andra känner....

Just jämförelsen med bil tycker jag fungerar utmärkt- just för att de flesta vuxna har körkort och kan relatera- ja, utom du då....

Sorry TS- för kapning av tråd....
    Jag brukar jämföra med bantning/träning. något man gör för sig själv för att må bra.
     "typ för att passa i den där snygga tröjan i affären. "
    Dum spiro, spero
  • zophieed
    LillaLady skrev 2012-05-31 22:00:42 följande:
    Jag brukar jämföra med bantning/träning. något man gör för sig själv för att må bra.

"typ för att passa i den där snygga tröjan i affären. "

Det finns nog lika många som bantar/tränar för att bli smala för att idealet är det, som det finns personer som opererar sig....
  • Anonym (Tutta)

Tack till er som skriver och berättar. Tror ni det är stor skillnad på att göra lyft+förstoring och bara förstoring? Jag tänker då mer på återhämtningen efter.

• Anonym (Tutta)

Så här blir det för mig. 400 cc, delvis bakom muskeln, runda släta implantat, silikon med hallongelé. Är så nervös, jag måste börja jobba en vecka efter operationen.

• Anonym (Mill)
    LillaLady skrev 2012-05-31 21:58:26 följande:
    Inga dumma frågor finns :)
    Vad som avgör om framför och bakom, det är nog mest en smaksak. Min kirurg tyckte jag skulle lägga bakom eftersom jag inte hade så mycket innan. Jag ville lägga framför för att minska riskerna om en ev dubbelbröst, muskelpåverkan och annat som man riskerar mer genom att lägga bakom. Han sa att jag kunde få ripplings av att lägga framför och det anser jag är en ganska mild komplikation om man jämför med muskelpåverkan så att jag aldrig mer skulle kunna styrketräna.
    Som sagt, det är en smaksak o vad du själv känner att du vågar riskera.

På min konsultation så satte vi oss ner först och sen titta han på mina bröst och hummade lite. Jag fick sätta på mig en supertight top och sen fick jag pröva lite olika implantat och känna efter vilka jag tyckte va bra, om dom va för stora eller små.

Om känseln försvinner beror helt på, det går inte att svara på för det är så individuellt. Jag har som sagt förlorat lite känsel på undersidan av mitt högra bröst, inget som stör mig dock men det är så iaf. och min högra bröstvårta har blivit mycket känsligare, åt smärthållet. Blir iofs bara bättre för varje månad som går :)
    Mina ärr är fortf än så länge rätt stora och färska. (7månader) men jag räknar med att inom loppet av något år ska de knappt synas att jag har opererat dom.

Jag tycker alla som funderar på att göra en operation ska bli medlemmar på Plastikoperationsforum.se, läs på där, ta del av informationen, lär er om storlekarna. En bra sida att prata om just tuttar ;)
    Tack att du tog dig tid att svara! :) Undrar dock fortfarande en grej; vad blir liksom själva skillnaden på om man har framför eller bakom muskeln? Om det är en smaksak måste det väl betyda att det ser annorlunda ut beroende på var dom är? Eller? Är det så att det är större risk med bakom men att det ser naturligare ut eller hur är det?? :P
  • LillaLady
    Anonym (Mill) skrev 2012-06-01 22:21:27 följande:
    Tack att du tog dig tid att svara! :) Undrar dock fortfarande en grej; vad blir liksom själva skillnaden på om man har framför eller bakom muskeln? Om det är en smaksak måste det väl betyda att det ser annorlunda ut beroende på var dom är? Eller? Är det så att det är större risk med bakom men att det ser naturligare ut eller hur är det?? :P
    Många säger att lägger man framför så ser det mer fake ut, jag tycker det är tvärtom. Mitt råd till dig är att titta på MÅNGA bilder och se vilken som är din favorit.
    Lägger man framför så är komplikationerna små, man kan få rippings, symmastia.
    Lägger man bakom så är komplikationerna muskelpåverkan och dubbelbröst. + att det kan göra betydligt ondare.

Det som gjorde att jag valde att lägga framför är rädslan för muskelpåverkan. Rädslan att jag aldrig mer skulle kunna styrketräna.
    Symmastia är rätt ovanligt och ripplings kändes som om jag kunde leva med. Nu har jag turen att inte ha fått någon komplikation över huvud taget.
    Dum spiro, spero
  • Anonym (Tutta)
    LillaLady skrev 2012-06-02 08:31:09 följande:
    Många säger att lägger man framför så ser det mer fake ut, jag tycker det är tvärtom. Mitt råd till dig är att titta på MÅNGA bilder och se vilken som är din favorit.
    Lägger man framför så är komplikationerna små, man kan få rippings, symmastia.
    Lägger man bakom så är komplikationerna muskelpåverkan och dubbelbröst. + att det kan göra betydligt ondare.

Det som gjorde att jag valde att lägga framför är rädslan för muskelpåverkan. Rädslan att jag aldrig mer skulle kunna styrketräna.
    Symmastia är rätt ovanligt och ripplings kändes som om jag kunde leva med. Nu har jag turen att inte ha fått någon komplikation över huvud taget.

Om allt går bra, som det oftast gör när du lägger både framför och bakom, vilken placering tror du är bäst då? Jag tror inte majoriteten av dem som gör bröstförstoring väljer att lägga bakomplacering för att det gör ondast och risken för komplikationer blir större, inte heller för att många uppfattar det som snyggast eftersom det kan vara fint både framför och bakom beroende på hur du är formad och vad du har för utgångsläge. Att du ens kan påstå att ena placeringen kan se "fake" ut mer än den andra?
  • 1022
    Anonym (Tutta) skrev 2012-06-02 13:07:17 följande:
    Om allt går bra, som det oftast gör när du lägger både framför och bakom, vilken placering tror du är bäst då? Jag tror inte majoriteten av dem som gör bröstförstoring väljer att lägga bakomplacering för att det gör ondast och risken för komplikationer blir större, inte heller för att många uppfattar det som snyggast eftersom det kan vara fint både framför och bakom beroende på hur du är formad och vad du har för utgångsläge. Att du ens kan påstå att ena placeringen kan se "fake" ut mer än den andra?
    Men det sa hon väl inte? Hon skrev väl att många tycker det men att hon inte gör det?!
  • LillaLady
    Anonym (Tutta) skrev 2012-06-02 13:07:17 följande:
    Har suttit en del på plastikoperationsforum.se och läst rätt mycket om båda placeringarna. Många säger att framförplaceringen ser mer fake ut, att tuttarna blir mer bolliga och upptryckta, att om man lägger implantaten under muskeln så ska de hjälpa att få en mer naturlig look. Som sagt det är helt enkelt tycke och smak. Vad man känner att man vill riskera, vilket utgångsläge man har och vad man själv känner är bäst för en. Det är ju ändå en risk och jag skulle inte vilja riskera något som jag inte kan leva utan som i mitt fall är, styrketräning. 

Min kirurg rekomenderade att jag skulle göra bakom muskeln just för att jag hade så små bröst för att få en sån "naturlig" look som möjligt.
    Jag ville inte riskera muskelpåverkan och tyckte att framför-muskel-tuttar inte alls ser så fake ut. 
    Många är ju oroliga att det ska se fake ut, inkl mig själv. Har tittat på miljontals bilder känns det som för att överväga vilken "sort" jag tycker är snyggast. Hur jag skulle vilja att mina tuttar såg ut. 
    Jag vill ju egentligen ha stora "fläskpattar" men det kommer jag aldrig få..  
    Dum spiro, spero
  • Anonym (Tutta)
    1022 skrev 2012-06-02 13:13:55 följande:
    Men det sa hon väl inte? Hon skrev väl att många tycker det men att hon inte gör det?!

Fast det går omöjligt att säga att ena ser mer fejk ut än andra eftersom det beror på hur du ser ut innan, ser det fejk ut så bror det då trorligtvis på att man har valt fel placering på sig själv eller att man vill att det ska se fejk ut eller att det inte spelade någon roll vilken placering man tog.

Jag blir glad när alla, oavsett vad dem valt för placering, blir nöjda med sina bröst. Men att säga att den ena placeringen ser mer fejk ut köper jag inte. Det kan inte ens forskare och kirurger tillsammans avgöra, alla tycker olika.
    LillaLady skrev 2012-06-02 13:21:23 följande:
    Har suttit en del på plastikoperationsforum.se och läst rätt mycket om båda placeringarna. Många säger att framförplaceringen ser mer fake ut, att tuttarna blir mer bolliga och upptryckta, att om man lägger implantaten under muskeln så ska de hjälpa att få en mer naturlig look. Som sagt det är helt enkelt tycke och smak. Vad man känner att man vill riskera, vilket utgångsläge man har och vad man själv känner är bäst för en. Det är ju ändå en risk och jag skulle inte vilja riskera något som jag inte kan leva utan som i mitt fall är, styrketräning. 

Min kirurg rekomenderade att jag skulle göra bakom muskeln just för att jag hade så små bröst för att få en sån "naturlig" look som möjligt.
    Jag ville inte riskera muskelpåverkan och tyckte att framför-muskel-tuttar inte alls ser så fake ut. 
    Många är ju oroliga att det ska se fake ut, inkl mig själv. Har tittat på miljontals bilder känns det som för att överväga vilken "sort" jag tycker är snyggast. Hur jag skulle vilja att mina tuttar såg ut. 
    Jag vill ju egentligen ha stora "fläskpattar" men det kommer jag aldrig få..  
    Det underlättar vid mammografi om du lägger bakom också. Men skit samma, jag kan förstå att du ville ha framför eftersom du styrketränar. 

Svar på tråden Bröstförstoring.