• Anonym (Pia)

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

Är det möjligt att få vården att fungera om man ersätter undersköterskor med sjuksköterskor?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-15 15:48
    Många pratar om EKONOMI, tråden handlar inte om EKONOMI utan om det går att ersätta en usk med ssk.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?
  • Anonym (Också SSK)
    Ebba Caroline skrev 2012-05-22 21:35:27 följande:
    Tänker inte stå och gaffla med en ssk inne hos pat.

Varför tar du det inte utanför rummet då?
  • PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-22 21:36:16 följande:
    Nej, det gör man faktiskt inte och nej de finns inte i alla sköljar...
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!

Jo, de gör faktiskt det...
  • Ebba Caroline
    Anonym (Också SSK) skrev 2012-05-22 21:29:27 följande:
    Jaså? Varför inte fråga kollegan direkt efteråt istället? "Jag såg att du gjorde si & så, men jag lärde mig att man skulle göra på ett annat sätt, nu blir jag förvirrad." Då kan kollegan förklara hur hon tänkte. Där har vi det, det är INTE ödmjukt att gå och viktigpettra till chefen direkt. Hur vet du att det kollegan gjorde inte är rätt? Det finns som sagt många saker att göra ett arbetsmoment på.

Jag såg min kollega blanda ett dropp på fel sätt - som jag såg det. Jag sprang inte till chefen, utan jag frågade personen. Det visade att droppet kunde blandas på hennes sätt också. Jag har också sett en kollega blanda HELT fel. Då har jag tagit upp det där och då. Om fel upprepas, då går man till sin chef.   
    Du och jag är olika. Gör någon fel så går jag till chefen för råd.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-22 21:36:50 följande:
    Jo, de gör faktiskt det...
    Nej, faktiskt inte. Men det är klart, du har ju jobbat inom alla kommenr (alla äldreboendet etc) och alla landsting (sjukhus etc) i Sverige.
  • PrettyPoppy

I en annan tråd skrev du att du just nu jobbar i Norge och tjänar 28 000 i månaden. När du är färdigutbildad har du redan anställningen klar, då har du klart med 35 000 i ingångslön. Jovisstjovisst

• Buscemi
    Ebba Caroline skrev 2012-05-22 21:35:27 följande:
    Tänker inte stå och gaffla med en ssk inne hos pat.
    Om du ser att någon gör fel, och det riskerar en patients välmående, då säger du ingenting? Du väntar till efteråt?

• PrettyPoppy
    Ebba Caroline skrev 2012-05-22 21:38:11 följande:
    Nej, faktiskt inte. Men det är klart, du har ju jobbat inom alla kommenr (alla äldreboendet etc) och alla landsting (sjukhus etc) i Sverige.

Jo, det göööör de!
  • Anonym (Också SSK)
    Ebba Caroline skrev 2012-05-22 21:37:12 följande:
    Du och jag är olika. Gör någon fel så går jag till chefen för råd.
    Att konstant springa till chefen är inte vidare ödmjukt. Hur vet du att hon inte gör rätt?
  • Ebba Caroline
    PrettyPoppy skrev 2012-05-22 21:39:52 följande:
    I en annan tråd skrev du att du just nu jobbar i Norge och tjänar 28 000 i månaden. När du är färdigutbildad har du redan anställningen klar, då har du klart med 35 000 i ingångslön. Jovisstjovisst
    Nej, det gjorde jag inte. Men ja, jag har redan anställning när jag är klar som spl.
  • Ebba Caroline
    Anonym (Också SSK) skrev 2012-05-22 21:43:14 följande:
    Att konstant springa till chefen är inte vidare ödmjukt. Hur vet du att hon inte gör rätt?
    Ja, hur vet jag det?!....
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?