• Trebarns mamma

DUKAN dieten

Hej! Jag är en mamma som har lyckats gå upp 30 kg och måste gå ner!!! Har provat det mesta som finns och det som jag verkligen har fastnat för nu är DUKAN dieten. Finns det någon därute som följer den? Skulle jätte jätte gärna ta emot tips
    Med vänlig hälsning,

• Svar på tråden DUKAN dieten
  • Trebarns mamma

Wow! Gud vad härligt det måste kännas!

Är det den boken som heter dukan dieten med en kvinna och eiffel tornet på?

Jag har läst jätte mycket på internet men undrar hur ofta man ska äta? Och hur många mål om dagen? Och om man kan äta tex yoghurt och keso varje dag flera gånger om dagen i alla faser?

• TheLightOfMyLife

Ja det är den boken :)

Du får äta hur mycket du vill och vilken tid på dygnet också!  Yes går utmärkt med yoghurt och keso med låg fetthalt varje dag... Går bra med vaniljyoghurt också (låg fetthalt) .

Det står mycket på nätet men boken ska man verkligen ha om man ska klara det.  Jag provade innan utan bok men det fungerade inte... Där är så mkt på nätet som inte tas upp..Plus att han skriver massa tips och pepp... samt recept! :) Samt att där står också mycket på nätet som inte stämmer helt!!!

*****Aaron mitt hjärta, mitt liv, mitt allt*****
  • Trebarns mamma

Nu är den beställd hoppas det går lika bra för mig oxå!! Hur länge har du hållit på?

• smammelie

Det låter så underbart när man läser att folk går ner i vikt med den är dieten. Började med attackfasen igårmorse  så jag hoppas att det här kommer fungera. Körde LCHF tidigare ett litet tag men det var alldeles för mycket fett för mig, mådde mest illa av allt fett som skulle ätas.

Har gått upp flera onödiga kilon dom senaste 2 åren o nu är det bestämt att nu ska dom bort en gång för alla...!

Ne tjejer nu satsar vi på det här  Flört

• Laylay

Jag har 30 kilo med att gå ner.. Har PCO syndrom och snart få bukt med de manliga hormonet så viktnedgången blir lättare.. Men då ställde jag mig frågan idag va fan jag ska satsa på för diet och så hamnade jag här och googlade lite fort och denna låter ju TOPPEN!.. Så jag ska nog beställa boken med och satsa på detta fullt ut :).. 

• cherrycupecake83

hur lång tid har det tagit att gå ne så mkt? blir taggad igen att börja denna, jag testade lchf men det var inte min grej heller, mådde pyton av allt fett.. tanken av att äta feta såser mm får mig att må dåligt av bara tanken.. tror att lchp är bra knep! idag åt jag tonfisk, ägg och med några klickar orginal majjo.. skönt när man kan äta allt och ändå går ner.. ifs så är ju attcksfasen den viktigaste.
  • ellen2008

Hej, 
    Kul att läsa att det funkar så bra för er. Idag är min tredje dag på attack-dagen och har redan gått ner 2 kg. Jag har "bara" 8 kg att gå ner så det känns ju helt otroligt. Kör attack i 4 dagar...
    Lycka till till er alla:)

• cherrycupecake83

sådär då har även jag skickat efter Dukandieten. Jag testade att äta efter lchf men tyckte att så mkt fett som man skall äta enligt deras regler så kände jag mest äcklad. Men jag hoppas att detta kan vara ett steg åt rätt riktning!

skall börja med det så fort boken kommer... :) 

Svar på tråden DUKAN dieten