• Trebarns mamma

DUKAN dieten

Hej! Jag är en mamma som har lyckats gå upp 30 kg och måste gå ner!!! Har provat det mesta som finns och det som jag verkligen har fastnat för nu är DUKAN dieten. Finns det någon därute som följer den? Skulle jätte jätte gärna ta emot tips
    Med vänlig hälsning,

• Svar på tråden DUKAN dieten
  • cherrycupecake83
    FruOlsson1 skrev 2012-06-11 10:04:25 följande:
    Ja det är helt underbart, men vad jag har förstått så är det lättare att tappa grav.kilona. Men oavsett vad så kommer du se en stor skillnad efter nån månad, det kan jag lova dig om du håller dig till hans diet, råd och regler. Redan efter attackfasen ser man skillnad!
    Ang boken ... Jag läste fas för fas, dvs läste attackfasen började med den och sen var påläst innan nästa fas. Sen läste jag de kapitlen som just berörde mig, dvs kvinnor efter förlossning! Lycka till!

okej,ja men då skall jag göra som du säger ;) men kan vara bra att veta vad som komma skall... om man ligger lite före i över kant... skall sätta mig på onsdag när man inte har fullt upp.. och gå igenom allt..
  • Trebarns mamma

Jag har läst boken och undrar över en sak. Kan man äta bara keso till lunch om man inte har hunnit fixa lunch eller om man är ute? Skulle vara praktiskt om man bara kunde köpa ett paket keso och äta sig mätt på.

• Trebarns mamma

Låter bra! Tack för snabbt svar!

• Sommar30

Hej!

Jag startar med Dukan idag - attackfasen Glad
    Har även beställt boken så den kommer väl i dagarna.

Enligt uträkningen på hemsidan rekommenderade Herr Dukan Flört att jag skall tillbringa 2 dagar i attackfasen men jag tänkte köra fler för en riktig attack!! 6 dagar är tänkt.

Idag: Tjej 30 år, 161 cm och 79kg.
    Nybliven singel och vi var tillsammans i två år och det blev lite för mycket av det goda.. Flört
    Innan jag träffade honom vägde jag ca 67 kg Obestämd Det kanske inte låter så lite men jag tränade mkt och har en kroppsform som tillåter mig att inte väga så lite men se väldigt smal, sund och bra ut ändå.

Målet är att gå ner till 70kg.
    Därefter 67kg.
    Drömmen är sedan ett par kg till och jävlar vad motiverad jag är! SkrattandeCool

Blev medlem här idag för jag har läst spaltmeter efter spaltmeter på nätet och tagit reda på massa information och hamnade även här. Vore kul att peppa och dela med sig av funderingar och resultat.

Idag:
    Frukost: Lättyoghurt m havrekli.
    Lunch: Lax med keso mini.
    Middag: Lax med keso mini - igen.
    Mellis: Ett kokt ägg.

• Kakmonster

Här är en till som startat.

Är i attackfasen på dag nr 3 idag, fyra imorgon. Har bara läst det som stått på Må bra´s hemsida. Var räknar jag ut hur länge jag skall vara i attackfasen? Vägde 68 i starten och vill ner till 58 helst...

• Kakmonster
    Kakmonster skrev 2012-07-17 21:40:16 följande:
    Här är en till som startat.

Är i attackfasen på dag nr 3 idag, fyra imorgon. Har bara läst det som stått på Må bra´s hemsida. Var räknar jag ut hur länge jag skall vara i attackfasen? Vägde 68 i starten och vill ner till 58 helst...
    ok, nu hittade jag det...
Svar på tråden DUKAN dieten