• Trebarns mamma

DUKAN dieten

Hej! Jag är en mamma som har lyckats gå upp 30 kg och måste gå ner!!! Har provat det mesta som finns och det som jag verkligen har fastnat för nu är DUKAN dieten. Finns det någon därute som följer den? Skulle jätte jätte gärna ta emot tips
    Med vänlig hälsning,

• Svar på tråden DUKAN dieten
  • cherrycupecake83
    nicke nyfiken76 skrev 2012-08-05 11:11:14 följande:
    Jag gillar varken ägg eller yoghurt. Är det kört för mig med denna diet? Dessutom dricker jag laktosfri mjölk, och det finns bara mellanmjölk där jag bor...

men man måste väl kunna göra en alternativ dukandiet och bara äta de saker man kan. MEllanmjölk måste väl funka? jag är inte så insatt ännu.. Tyst
  • Stinky

Det står i boken att han rekomenderar laktosfri mjölk eftersom den inte innehåller något mjölksocker så passar den utmärkt i denna diet!

Man äter ju det som man gillar och är tillåtet, fast jag skulle personligen inte fixat denna utan äggen och yoggi!

Men du hittar säkert något bra alternativ, bara det är under 1,5% på mejeriprodukterna!

Två vekor in på Dukan och - 4 kg på vågen!!!! Härligt!

• cherrycupecake83

hej tjejer! en liten fråga, läser dukan diets boken nu äntligen! igår läste jag om intaget av vatten hur viktigt det är under hela dieten. Har en liten fråga, det stod att mineralvatten med lågt natrium är bra. Med andra ord är loka,ramlös mfl för mycket sådant i? dricker redan mkt av dessa och undrar hur ni gjort? dricker ni bara kranvatten? :)

• M C Catta

Har läst en del om dieten och tycker den verkar toppen men det är en sak jag inte fattar. Hur vet man hur många dagar man ska köra den första fasen?

• cherrycupecake83
    M C Catta skrev 2012-08-19 16:36:16 följande:
    Har läst en del om dieten och tycker den verkar toppen men det är en sak jag inte fattar. Hur vet man hur många dagar man ska köra den första fasen?

tyckte jag läste mellan 1-9dagar... om jag inte minns helt galet...
    man väljer alltså själv hur länge man orkar med attackfasen.. och hur mycket man vill gå ner i vikt! 
  • nicke nyfiken76

Hur går det för er? Jag har inte lyckats få tag i boken så tills dess försöker jag hålla mig borta från sötsaker... 
    -1,8 kg första veckan. Är helt ok. Blir nog mindre nästa, kan jag tro...

• Chefcarl

proteindieten.blogg.se
    Där hittar ni  min dagbok med recept och bilder från min viktresa
    Har nu hållit min målvikt i två år utan problem.
    Dukans metod är en icke uppoffrande metod att gå ner i vikt och stanna där 

• cherrycupecake83
    Chefcarl skrev 2012-10-02 18:20:35 följande:
    proteindieten.blogg.se
    Där hittar ni  min dagbok med recept och bilder från min viktresa
    Har nu hållit min målvikt i två år utan problem.
    Dukans metod är en icke uppoffrande metod att gå ner i vikt och stanna där 

denna bloggen kommer jag att följa! tack för att du delar med dig, väldigt bra recept! :D
  • Hennah

Hej!
    Här är ytterligare en Dukan-are. Dukan passar mig jätterbra och matlagning är ett stort intresse. Har sedan tidigare gått ner 35kg i vikt med Viktklubb.se, men behövde nu ett sätt att hålla vikten utan att behöva räkna kalorier varje dag. Hade två kilo jag ville bli av med efter sommaren, och de är borta nu tack vare Dukan. Ska på måndag gå in i första delen av konsolidieringsfasen.

Finns det någon tråd här på FL med Dukan-recept?

Svar på tråden DUKAN dieten