• Trebarns mamma

DUKAN dieten

Hej! Jag är en mamma som har lyckats gå upp 30 kg och måste gå ner!!! Har provat det mesta som finns och det som jag verkligen har fastnat för nu är DUKAN dieten. Finns det någon därute som följer den? Skulle jätte jätte gärna ta emot tips
    Med vänlig hälsning,

• Svar på tråden DUKAN dieten
  • evelayna

hmm låter spännande :)
    nån som vill förklara vad de går ut på?
    finns de några stora du får inte osv?

• cherrycupecake83

nu har även jag köpt boken, hur går det för er andra?

• Trebarns mamma

Jag lyckades gå ner 4 kg på 5 dagar, sen slutade jag pga hemsk förstoppning!!! nu har jag köpt boken och tänkte börja igen. finns det något tips på vad man kan göra för att inte bli så förstoppad? 

• TheLightOfMyLife

Där är olika tips om vad göra vid förstoppning ( står i hans bok) Vet inte om du har följt attackfasen strikt, man ska nämligen äta 1 och 1/2 msk havrekli om dagen. Det hjälper också!

• TheLightOfMyLife

Jag är inne i min tredje fas nu. skrev innan att jag gått ner 28 kg... Uttryckte mig lite fel... Med dieten gick ja ner 20 kg på drygt 3 månader.
    Resterande gick jag ner efter förlossningen , dvs 8 kg!

• TheLightOfMyLife

Jag rekommenderar alla som vill följa dieten att ha hans bok och läsa fas för fas! Sen har han också skrivit om olika sorters personer och hur de ska göra och hur de ska följa dieten. T. Ex kvinnor i klimakteriet, kvinnor efter förlossning, personer med svår fetma, personer som har provat många dieter utan att lyckas mm.
    Jag säger bara HÅLL ut! Det bästa är att man tappar sötsuget och jag var riktigt galen i socker... Hade 4 tsk socker i kaffe innan dieten, åt lätt upp 200 g choklad... Nu, fy fan! Mår illa bara utav tanken... Sen lär man kroppen att vilja ha nyttig mat! Som sagt jag är i tredje fasen där jag får äta en måltid ( vilken som) per vecka...jag har svårt för att stoppa in mig en massa onyttigheter. Jag åt kinamat och Gud vad ja mådde illa utav all fett! öRK!

• Trebarns mamma

Jag ska gå igenom boken för tips och för att ha bättre koll, och jag följde attack fasen verkligen strikt. Men varken havrekli eller vatten hjälpte! Jag åt mina havrekli varje morgon med en skål yoghurt. Och jag drack sååååå mycket vatten så jag höll på att spricka. Men som sagt, jag ska gå igenom boken och se vad han skriver och rekommenderar.

• cherrycupecake83
    FruOlsson1 skrev 2012-06-08 16:21:02 följande:
    Jag är inne i min tredje fas nu. skrev innan att jag gått ner 28 kg... Uttryckte mig lite fel... Med dieten gick ja ner 20 kg på drygt 3 månader.
    Resterande gick jag ner efter förlossningen , dvs 8 kg!

20kg på 3månader är ju suveränt! får så peppning, jag har fort inte slagit upp boken men tänkte göra det på onsdag när jag först är ledig... skall verkligen läsa hela boken innan det är dags.. vill verkligen att det skall fungera! jag hoppas att detta är dieten för mig, och att man ser skillnad om någon månad när jag hållt på... hoppas,hoppas! :)
  • TheLightOfMyLife

Ja det är helt underbart, men vad jag har förstått så är det lättare att tappa grav.kilona. Men oavsett vad så kommer du se en stor skillnad efter nån månad, det kan jag lova dig om du håller dig till hans diet, råd och regler. Redan efter attackfasen ser man skillnad!
    Ang boken ... Jag läste fas för fas, dvs läste attackfasen började med den och sen var påläst innan nästa fas. Sen läste jag de kapitlen som just berörde mig, dvs kvinnor efter förlossning! Lycka till!

Svar på tråden DUKAN dieten