Mandarina skrev 2012-08-09 18:55:12 följande:
Tack ts!! Inte läst tråden men äntligen någon som fattar vad det handlar om!
Alla adhd-människor vill få det till att dom har en form av hjärnskada... men det handlar precis om det du skriver, bristande omsorg/anknytning. Och som du säger så samverkar arv och miljö.... där miljön är den bidragande orsaken till om personen kommer utveckla symtom som kallas för ADHD.
Snälla, kan du förklara det för mig hur du menar?!?
Nu får du ursäkta men hur ända in i helvete kan du påstå att jag skulle ha brustit i omsorg/anknytning till min son?
Nu är det försent för jag ska inte ha fler barn men jag har ju tre barn till som jag har behandlat på samma sätt som den första, det vore ju synd om jag skulle göra samma misstag igen. I mina försök att vara en bra förälder så har jag samsovit, fri amning, ok äldsta sonen med vad du kallar orsakad av anknytningsproblem så ammade jag honom i 2 år, de tre andra barnen bara i 7 månader resp 3-4 månader.
De har varit på dagis som 15-timmars största delen, Varje dag när sonen var ensambarn ägnade jag lång tid att läsa för honom, rita med honom och låtit han vara med i matlagning, städ och andra hushållssyslor. ALLA som ser mig med mina barn säger att jag är bra med dom, att jag är pedagogisk med dom, att jag ofta visar dom kärlek och ser dom som individer.
Det här är inte skryt utan vad andra säger om mig. Jag känner min säker i min föräldraroll och jag vet att att jag inte på något sätt skulle kunna ha gjort annorlunda med sonen. Jag VET att jag inte har orsakat hans ADHD och Atypiska Autism. Det har även överläkaren på BUP sagt att vi inte har orsakat det hans problematik, snarare tvärt om att vi verkligen har kämpat längre, att sonens problematik var så stora att det var konstigt att vi inte hade sökt hjälp tidigare, att vi hade en bra beskrivning på hans problematik, vad han hade för svårigheter och hjälp med för att fortsätta att utvecklas.
Det jag verkligen tycker är konstigt är att du sitter inne med mer kunskap än vad överläkaren har .
Förklara för mig vad jag har gjort för fel.