• Anonym (man)

Morgonstånd, funderingar.

Godmorgon
    Morgonstånd, vad brukar ni göra med det?
    Själv tycker ja att morgonsex är underbart med min flickvän då morgonståndet känns hårdare å så är man uthålligare tror ja.

Tjejer, hur reagerar ni när ni ger killen en kram å känner att han har världens morgonstånd?
    Första gången ja sover med en ny tjej, nu var ju det många år sen, men lite genant kan det vara att vakna å ha världens stånd, visst det är naturligt men i alla fall.
    Hur tänker ni tjejer om det?

Skriv nått roligt / pinsamt / skönt när det gäller just morgonstånd .-) 

• Svar på tråden Morgonstånd, funderingar.
  • Anonym
    Trust me skrev 2012-05-21 17:24:21 följande:
    Mitt morgonstånd har inget med kåthet att göra. Kuken står men jag är inte kåt. Varför då ha sex? Många inlägg låter som att man blir kåt av att ha stånd. Udda..
    ¨Varför har killar morgonstånd då?
  • lykantrophona
    L i n n skrev 2012-05-21 18:08:02 följande:
    Titta på den?
    Ge han en avsugning eller morgonrunk så ska han nog bli på bättre humör! Haha.
    Ja, men det är ju HAN som inte vill oftast. Och då respekterar jag det och gör det jag kan. Men visst händer att jag suger av honom på morgonen. :)
  • Som snö
    L i n n skrev 2012-05-21 18:08:02 följande:
    Titta på den?
    Ge han en avsugning eller morgonrunk så ska han nog bli på bättre humör! Haha.
    Ja, absolut. Allt snusk på morgonen är bästa sättet att starta dagen med!
  • Trust me
    Som snö skrev 2012-05-21 17:41:08 följande:

Med mig är det lite tvärtom. Jag är för det mesta mer eller mindre kåt. Dock är det inte alltid jag har stånd. Även fast det aldrig är långt borta i rätt sällskap. Så jag tycker det är udda att ha stånd UTAN att vara kåt!

Men man kan ju vara kåt utan att ha stånd så jag tänker mig att hjärnan har en lustfunktion och en "ståndfunktion". Inte alltid de är synkade.

Det skulle vara möjligt att argumentera för att man egentligen är kåt men lusten är blockerad av någon anledning. 
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Som snö
    Trust me skrev 2012-05-21 19:53:02 följande:

Men man kan ju vara kåt utan att ha stånd så jag tänker mig att hjärnan har en lustfunktion och en "ståndfunktion". Inte alltid de är synkade.

Det skulle vara möjligt att argumentera för att man egentligen är kåt men lusten är blockerad av någon anledning. 

Jag tänker inte så mycket. Blir mest bara "Lustigt vilket stånd jag har nu igen!"

Haha
  • Anonym (kvinna 42år)

Hemma här så VILL min man alltid på morgonen vilket jag är inte så pigg på det.är morgontrött.
    jag gillar att ha sex på em kväll vilket är lite si så där för han..

Men visst det kan hända som här nu precis idag han ropade att jag kommer inte upp
    kan du vänligen komma hit o hjälpa mig här?
    ja ja okej då ställer upp fast man inte jätte upplagd för det.....han kommer nästan  med
    detsamma...    

ha ens skön dag      

• Justus
    Anonym skrev 2012-05-21 18:12:07 följande:
    Jag har hört lite olika förklaringar. Dels har killar stånd rätt stor del av sömnen, så sannolikheten för att man ska vakna med stånd är rätt stor.

Dels så har jag hört att man får stånd om man är kissnödig när man sover. Det hjälper till att hålla tätt. När man har stånd så kniper prostatan till så att man inte ska kunna kissa.
  • Justus
    Trust me skrev 2012-05-21 17:24:21 följande:
    Mitt morgonstånd har inget med kåthet att göra. Kuken står men jag är inte kåt. Varför då ha sex? Många inlägg låter som att man blir kåt av att ha stånd. Udda..
    Men jag håller inte med. Jag är ofta störtkåt när jag vaknar med stånd. Bara ståndet i sig självt är skönt. Där tror jag att vi kan ha en skillnad mellan kvinnors och mäns närhet till kåthet. Det faktum att vi killar kan få stånd av andra orsaker än av kåthet gör ändå i många fall att vi får kåthetskänslor bara av ståndet i sig, som t.ex av morgonståndet.

Nu är ju alla olika, och du är inte kåt av morgonståndet medan jag är det. I den här tråden så verkar det ju ändå som att de som kopplar ihop sitt morgonstånd med kåthet är fler.'

Jag vaknar dock oftast och är rejält kissnödig, så sex är inte aktuellt förrän jag har fått lätta på trycket. Då måste jag slappna av lite för att få ner ståndet så att jag klarar att kissa, men det brukar aldrig vara några problem att fortsätta "rida på kåthetsvågen". *L*
  • Sven Justus
    Anonym skrev 2012-05-21 18:12:07 följande:
    "När man sover fylls svällkropparna i blygdläpparna, klitoris och penisen med blod vilket gör att de sväller – man får stånd. Det beror oftast inte på att man är sexuellt upphetsad utan på muskler som slappnar av. Att vakna med stånd brukar kallas för morgonstånd."
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
Svar på tråden Morgonstånd, funderingar.