• Anonym (man)

Morgonstånd, funderingar.

Godmorgon
    Morgonstånd, vad brukar ni göra med det?
    Själv tycker ja att morgonsex är underbart med min flickvän då morgonståndet känns hårdare å så är man uthålligare tror ja.

Tjejer, hur reagerar ni när ni ger killen en kram å känner att han har världens morgonstånd?
    Första gången ja sover med en ny tjej, nu var ju det många år sen, men lite genant kan det vara att vakna å ha världens stånd, visst det är naturligt men i alla fall.
    Hur tänker ni tjejer om det?

Skriv nått roligt / pinsamt / skönt när det gäller just morgonstånd .-) 

• Svar på tråden Morgonstånd, funderingar.
  • Anonym (Läst lite)
    Justus skrev 2012-05-22 08:17:31 följande:
    Jag har hört lite olika förklaringar. Dels har killar stånd rätt stor del av sömnen, så sannolikheten för att man ska vakna med stånd är rätt stor.

Dels så har jag hört att man får stånd om man är kissnödig när man sover. Det hjälper till att hålla tätt. När man har stånd så kniper prostatan till så att man inte ska kunna kissa.
    det är för att det smalas mycket blod där när man sover. Och då man får slumpmässigt stånd så är det för att kroppen kollar att allt är som det ska.    
  • robertsson

Har en så tråkig fru så hon skulle aldrig i värden få för sig att utnyttja mitt morgonstånd och kåthet. :-/
    Inte ens fast man frågar snällt eller prövar kåta upp henne (blä)
    Tar man för sig så blir hon bara förbannad :D

• Som snö

Robertsson: om min tjej bläade mig, och kallade mig tråkig, då skulle det inte bli mycket ligga för henne heller. Men nu, jäklar vad hon får ligga! Haha

• Anonym

Gud vad jag avskyr morgonstånd. På morgonen är jag så trött att det nästan gör ont i kroppen (och är allmänt grinig pga det). Skulle offra min ena arm för att få sova mer, men det får man förstås inte. Och sen kommer det där jäkla ståndet och trycks mot ryggen, som om det vore upphetsande. Låt mig vara!

• Trust me

Gud vad jag avskyr morgonstånd. På morgonen är jag så trött att det nästan gör ont i kroppen (och är allmänt grinig pga det). Skulle offra min ena arm för att få sova mer, men det får man förstås inte. Och sen kommer det där jäkla ståndet och det är fan i mig omöjligt att pissa utan att stå på händer, som om det vore upphetsande att vara pissnödig och trött. Låt mig vara!

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • aikidoaasa

Själv måste jag säga att det är ganska så typiskt. Jag vet att min älskling får morgonstånd och att han mer än gärna skulle vilja ha det lite trevligt med mig när vi vaknat...

Men! jag är absolut ingen morgonmänniska. Jag vaknar och tycker att jag har världens äckligaste smak i munnen... då blir det inte kul att kyssas. . Sen så är jag så fruktansvärt hungrig efter frukost så jag blir så otålig så jag är inte någon bra sexpartner just då.

Jag är en av dem som har ett sexbehov som växer under dagen istället. Jag har hellre sex senare på dagen eller kvällen/ natten.

Det känns så typiskt att man däremot ska missa ett så perfekt tillfälle då han ändå är redo om man så säger...

• Justus
    Anonym (Läst lite) skrev 2012-05-27 15:25:48 följande:
    det är för att det smalas mycket blod där när man sover. Och då man får slumpmässigt stånd så är det för att kroppen kollar att allt är som det ska.    
    Ja, det finns många förklaringar men ingen verkar veta säkert. Det låter mest som gissningar.
  • Anonym

Mitt ex och även min nuvarande.. liksom bara studsar upp ur sängen, hinner varken se eller märka av nåt morgonstånd. Så j-a trist, jag som älskar morgonsex, eller ja, jag gillar sex överhuvudtaget

• Anonym (på morgonen)

Vaknar jag med morgonstånd brukar jag om vi har tid smeka min tjej våt och säga att den är redo att kliva på

• Tom Araya

Morgonståndet är ofta rätt värdelöst.

Visserligen är jag ofta morgonkåt, särskilt under lediga dagar då man får sova ut och man har tid för gos när man vaknar, men man vaknar ju ofta kissnödig och då har man fullt sjå att få ståndet att lägga sig, så att man kan kissa. Att försöka ha sex när man är kissnödig är ingen höjdare, bara obehagligt.

• Emmca

När jag var tillsammans med en kille så hade vi ofta morgonsex. Gillade att vakna och känna hans stånd. Dagen blev mycket lättare på nåt sätt :) 

• KimLinnefeldt

Morgonståndet är ju liksom "mekaniskt", beror inte på att man är upphetsad. Men om solen skiner och fåglarna kvittrar så kan det ju övergå till älskog och upphetsning.

Om du som kvinna inte gillar att bli väckt av en varm påle mot ryggen, så säg ifrån. Ofrivilligt är oskönt - för båda.

• Anonym (Anders)

Brukar runka när jag borstar tänderna. Smidigt att tömma i handfatet.

• Anonym (Sanna)

Älskar och röra hans morgonstånd och han mina bröst lördag morgonarna

• Anonym (Schreck)
    Som snö skrev 2012-05-22 13:38:57 följande:

Appropå gubbe så skulle jag aldrig kunna ha sex med nån som kallade mig gubbe. Eller med nån jag kallade tant eller gumma heller. Gummor, gubbar och tanter, det är nog bland det mest oerotiska som finns i ögon/öron. Nåt som skulle få det präktigaste morgonståndet att slokna!

Håller med! Fruktansvärt avtändande. Jag ser glaset med löständerna direkt och skinn som hänger så man knappt ens hittar könsdelarnaSkrikandes
  • Anonym (på morgonen)

Vaknar jag med morgon stånd på helgen så brukar jag be sambon att kliva på och ofta blir det en bra start på dagen.

Svar på tråden Morgonstånd, funderingar.