• Anonym (man)

Morgonstånd, funderingar.

Godmorgon
    Morgonstånd, vad brukar ni göra med det?
    Själv tycker ja att morgonsex är underbart med min flickvän då morgonståndet känns hårdare å så är man uthålligare tror ja.

Tjejer, hur reagerar ni när ni ger killen en kram å känner att han har världens morgonstånd?
    Första gången ja sover med en ny tjej, nu var ju det många år sen, men lite genant kan det vara att vakna å ha världens stånd, visst det är naturligt men i alla fall.
    Hur tänker ni tjejer om det?

Skriv nått roligt / pinsamt / skönt när det gäller just morgonstånd .-) 

• Svar på tråden Morgonstånd, funderingar.
  • Som snö

Meeeen Svempa Justus, det där var ju inget svar. Varför fylls svällkropparna med blod då? Utveckla!

• Sven Justus
    Som snö skrev 2012-05-22 09:09:48 följande:
    Meeeen Svempa Justus, det där var ju inget svar. Varför fylls svällkropparna med blod då? Utveckla!
    Här kommer en utförligare förklaring som jag hittade:

"När man sover har man periodvis stånd. Att man får stånd när man sover betyder oftast inte att man är kåt. Man kan i och för sig få stånd för att man har en sexdröm, då kan man också få utlösning i sömnen, men det vanliga är att man har stånd när man drömmer andra drömmar.

Det har att göra med att man under drömsömnen, eller REM-sömnen som den egentligen heter, slappnar av i de muskler som styr svällkropparna. Det är små muskler som annars alltid har en grundspänning som styrs av ett särskilt enzym. När de slappnar av, till exempel om man blir sexuellt upphetsad eller sover, kan blodet strömma till och fylla svällkropparna, man får stånd.

Om man har stånd när man vaknar, det som brukar kallas för morgonstånd, beror det oftast på att man väcks under REM-sömnen.

Att man vaknar med stånd behöver alltså inte betyda att man vill ha sex."

Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • Som snö

Behöver inte betyda alltså. Men då kan det alltså lika gärna betyda att man vill ha sex.
    Så att säga att morgonstånd och kåthet inte följs åt är ungefär som att säga att lakrits inte är gott.

• Sven Justus
    Som snö skrev 2012-05-22 11:06:37 följande:
    Behöver inte betyda alltså. Men då kan det alltså lika gärna betyda att man vill ha sex.
    Så att säga att morgonstånd och kåthet inte följs åt är ungefär som att säga att lakrits inte är gott.
    Du får säga precis vad du vill.

Jag förundras bara över att så många (de flesta killar) verkar tro att morgonstånd per definition är ett resultat av kåthet.

Om du sen är kåt varenda jävla morgon och vill knulla det första du gör varje gång du vaknar så är det upp till dig. Glad
    Män är män. Kvinnor är kvinnor. Skriver du anonymt till mig - räkna inte med något svar.
  • Som snö

Svempa: Japp. Så är det för mig. Fast du får det nästan att låta som nåt negativt?

• Trust me
    Sven Justus skrev 2012-05-22 12:02:19 följande:
    Du får säga precis vad du vill.

Jag förundras bara över att så många (de flesta killar) verkar tro att morgonstånd per definition är ett resultat av kåthet.

Om du sen är kåt varenda jävla morgon och vill knulla det första du gör varje gång du vaknar så är det upp till dig. Glad
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym (tanten)

Min gamle gubbe har morgonstånd varenda morgon men det är inte ett dugg kopplat till kåthet. Tyvärr!
    Det positiva i det hela är att morgonstånd är ett tecken på att kroppen är frisk och fungerar som den ska.

• Anonym

Älskar min killes morgonstånd.

Känner på honom varje morgon och det behöver inte leda till någon form av sex

eller upphetsning.

Njuter väl av det för att jag älskar honom, att ta på honom och hans kuk, speciellt när den står.

• Som snö

Appropå gubbe så skulle jag aldrig kunna ha sex med nån som kallade mig gubbe. Eller med nån jag kallade tant eller gumma heller. Gummor, gubbar och tanter, det är nog bland det mest oerotiska som finns i ögon/öron. Nåt som skulle få det präktigaste morgonståndet att slokna!

• Sven Justus
    Som snö skrev 2012-05-22 12:15:54 följande:
    Svempa: Japp. Så är det för mig. Fast du får det nästan att låta som nåt negativt?
    Inte alls. Jag tror dock att de flesta här inne, som mer eller mindre beskriver sina morgonstånd som odödliga superhjältar snackar skit. Glad
Svar på tråden Morgonstånd, funderingar.