• Anonym (Köpa)

Köpa kondom? Pinsamt?

Är det bara jag som tycker det är himla pinsamt att gå och köpa kondomer på apoteket eller nån annanstans?

Man går runt i butiken två varv, sen kommer nån i butiken o frågar om man behöver hjälp med något. Hur många säger jooo jag ska ha kondomer.. Nej, man säger att man bara tittar och så snabbt så tar man ett paket och står i kön till kassan och hoppas ingen ser och man försöker gömma under nån annan produkt.

Detta känner jag fast jag är 31 år.

• Svar på tråden Köpa kondom? Pinsamt?
  • teknikfreak

Nej, jag tycker inte att själva köpandet är pinsamt, däremot kan jag tycka att det är pinsamt hur medvetna folk runtomkring blir när man köper kondomer. Jag har varit med om att folk stannat upp med det de gör för att titta på köpet för att inte återuppta det förren man är på väg bort från kassan, vad tror de ska hända? Tror dom att det ska utföras ett hållbarhetstest där och då? Eller kanske att kassör och kund ska börja utbyta erfarenheter kring en viss kondom? Hur som, välkomna att titta även om jag har svårt att förstå intresset Obestämd

Gick däremot för en tid sedan själv till en porrbutik och där fick jag koncentrera mig stenhårt för att se lugn ut Skrattande Väl inne var det inga problem, det var på vägen in och ut ur butiken som var lite pinsam med folk som stod och rökte på balkongerna och småkika Skäms Väl inne i butiken skäms jag inte alls för att gå och kika på dildosar, spel och kladd, kan till och med börja diskutera effekter och verkan med de som jobbar där Solig

Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • Anonym
    Anonym (Köpa) skrev 2012-05-23 19:22:06 följande:
    Intressant vad många olika svar. En del tycker det är jätte jobbigt och en del inte.

Asså idag ville jag köpa på mig lite men jag fick åka runt för att hitta något ställe och jag hittade ingen butik där jag kunde självskanna eller ta varan själv. Apoteket var stängt så sent. Så det blev inget, för jag vill inte fråga efter kondomer över disk.

Men måste du ha sex på det sättet då?
  • studentbruttan29

Nej, jag brukade tycka det tills någon sa : "men det är ju mer pinsamt att få en könssjukdom". Så nu bryr jag mig inte om vad andra tycker. Dessutom kan man beställa från nätet idag så ingen borde egentligen skämmas.

• micke6868

Det är väl bara å handla....
    Inte ett dugg pinsamt 

• Anonym

Det är inte pinsamt att beställa över nätet Tycker faktiskt det är pinsamt i butik, trots att det inte borde vara så.

• Lajkie

Ja jag tycker det är pinsamt. En gång köpte jag både kondomer och minipiller var första uttaget på pillren och ville fortsätta med kondom en vecka för säkerhets skull. Skärp och hängslen liksom. Tjejen i kassan har barn på samma dagis oxå, hon måste tro jag var knäpp:)
    Nu köper jag kondomer på nätet.... Haha. Använder enbart det nu så det går några stycken i månaden.

• Anonym
    Lajkie skrev 2012-05-23 23:47:12 följande:
    Ja jag tycker det är pinsamt. En gång köpte jag både kondomer och minipiller var första uttaget på pillren och ville fortsätta med kondom en vecka för säkerhets skull. Skärp och hängslen liksom. Tjejen i kassan har barn på samma dagis oxå, hon måste tro jag var knäpp:)
    Nu köper jag kondomer på nätet.... Haha. Använder enbart det nu så det går några stycken i månaden.

Några stycken paket i månaden?? :P
  • Anonym

Om man kan ha sex så ska man nog fan våga köpa kondomer :P

Svar på tråden Köpa kondom? Pinsamt?