• Anonym (Köpa)

Köpa kondom? Pinsamt?

Är det bara jag som tycker det är himla pinsamt att gå och köpa kondomer på apoteket eller nån annanstans?

Man går runt i butiken två varv, sen kommer nån i butiken o frågar om man behöver hjälp med något. Hur många säger jooo jag ska ha kondomer.. Nej, man säger att man bara tittar och så snabbt så tar man ett paket och står i kön till kassan och hoppas ingen ser och man försöker gömma under nån annan produkt.

Detta känner jag fast jag är 31 år.

• Svar på tråden Köpa kondom? Pinsamt?
  • Coyote
    Anonym skrev 2012-05-23 14:21:12 följande:
    Det där med självscanning är ju ett bra tips eller köpa på nätet om man tycker det är pinsamt!
    Jepp! Finns ju många bra sidor med snabb och diskret leverans, billigt är det också.
  • Anonym (ica)
    Coyote skrev 2012-05-23 14:23:05 följande:
    Jepp! Finns ju många bra sidor med snabb och diskret leverans, billigt är det också.
    vilka ställen på nätet e billiga?
  • Coyote
    Anonym (ica) skrev 2012-05-23 14:26:06 följande:
    vilka ställen på nätet e billiga?
    Nu var det många år sen jag beställde, men kondomkungen.se var billigast då, och snabba. Bara att googla.
  • Anonym (ica)
    Coyote skrev 2012-05-23 14:28:41 följande:
    Nu var det många år sen jag beställde, men kondomkungen.se var billigast då, och snabba. Bara att googla.
    kollade för något halvår sen och då var nog Ica märkbart billigare
  • Coyote
    Anonym (ica) skrev 2012-05-23 14:33:56 följande:
    kollade för något halvår sen och då var nog Ica märkbart billigare
    Mycket möjligt, som sagt, det var några år sen. Men vågar man inte handla själv så finns ju nätet.
  • Frontline

Inte det minsta pinsamt..
    Då är det nog mer pinsamt att som singelkille gå in och köpa en porrtidning, folköl och en toarulle på macken

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Köpa)

Asså jag är en kille så jag har inte mens. Jag får känslan att många ser en kille som haha han ska ha sex, undra vem han ska ragga upp och sätta på nu då.

Men om en tjej köper så är det mer, ahh vad ansvarsfullt hon är förberedd.

• Juronjaure

Jag tycker verkligen inte att det ska vara pinsamt, men vi beställer på nätet av just denna anledning. Men jag tror att det är en vanesak. Första gången jag skulle köpa bindor själv trodde jag att jag skulle svimma, och så känns det inte numera :P Skulle tro att kådisnojjan också försvinner när man köpt ett par gånger!

• sofiaelins

Nej pinsamt är det väl inte.. Kanske inte behagligt men jag hade inte brytt mig ifall någon jag såg handlade kondomer, så troligen bryr sig väl inte omgivningen heller. 

• Parcae
    Anonym (Köpa) skrev 2012-05-23 14:58:01 följande:

Asså jag är en kille så jag har inte mens. Jag får känslan att många ser en kille som haha han ska ha sex, undra vem han ska ragga upp och sätta på nu då.

Men om en tjej köper så är det mer, ahh vad ansvarsfullt hon är förberedd.

Jag tror att om människor reagerar så är det för att de själva finner sex pinsamt.

Du får försöka se det från den ljusa sidan. Om folk tror att du ska ragga upp en massa tjejer så ser de ju att du är ansvarsfull och ser till att skydda dig. Du bevisar samtidigt att du inte är en allt för hemsk kille eftersom du lyckas få sex Några andra kanske tycker du verkar skitschysst för att du drar på dig en kondom istället för att låta flickvännen käka p-piller.
Svar på tråden Köpa kondom? Pinsamt?