• Anonym (Köpa)

Köpa kondom? Pinsamt?

Är det bara jag som tycker det är himla pinsamt att gå och köpa kondomer på apoteket eller nån annanstans?

Man går runt i butiken två varv, sen kommer nån i butiken o frågar om man behöver hjälp med något. Hur många säger jooo jag ska ha kondomer.. Nej, man säger att man bara tittar och så snabbt så tar man ett paket och står i kön till kassan och hoppas ingen ser och man försöker gömma under nån annan produkt.

Detta känner jag fast jag är 31 år.

• Svar på tråden Köpa kondom? Pinsamt?
  • Anonym (elsa)

Jag och min sambo sedan många år tillbaka kör enbart kondom som preventivmedel. Vid ett tillfälle var kondomerna slut men vi körde på och han fick inte ut den i tid så jag blev lite nojig eftersom jag då inte kände mig riktigt redo för ett eventuellt barn.

Så det var bara att trava ner till apoteket, köpa fyra paket kondomer, ett dagenefterpiller och ett graviditetstest.

Jag hade aldrig tidigare tyckt att det var pinsamt att köpa kondomer men damen i kassan stannade liksom bara upp i det hon gjorde, stirrade på mina varor och stirrade på mig igen innan hon återfick fattningen och slog in varorna. DET tyckte jag var pinsamt. (konstig reaktion av henne förresten - folk på apotek borde ju köpa de mest konstiga saker)

Efter den händelsen har jag börjat tycka att det är mer pinsamt att köpa kondomer.

• Anonym
    Anonym (elsa) skrev 2012-05-24 00:56:00 följande:
    Jag och min sambo sedan många år tillbaka kör enbart kondom som preventivmedel. Vid ett tillfälle var kondomerna slut men vi körde på och han fick inte ut den i tid så jag blev lite nojig eftersom jag då inte kände mig riktigt redo för ett eventuellt barn.

Så det var bara att trava ner till apoteket, köpa fyra paket kondomer, ett dagenefterpiller och ett graviditetstest.

Jag hade aldrig tidigare tyckt att det var pinsamt att köpa kondomer men damen i kassan stannade liksom bara upp i det hon gjorde, stirrade på mina varor och stirrade på mig igen innan hon återfick fattningen och slog in varorna. DET tyckte jag var pinsamt. (konstig reaktion av henne förresten - folk på apotek borde ju köpa de mest konstiga saker)

Efter den händelsen har jag börjat tycka att det är mer pinsamt att köpa kondomer.

Det var nog inte kondomerna hon reagerade på utan mer kombinationen av varor du köpte. Tror du inte?
  • Anonym (elsa)

Jo, det är klart att hon reagerade på kombinationen. Jag har ändå svårt att köpa kondomer efter den händelsen eftersom jag inbillar mig att alla tittar eller så tänker jag på hennes min när jag la fram mina varor vid kassan. Men kondomer måste man ha så det är bara att bita ihop och gå och handla :)

• Anonym
    Anonym (elsa) skrev 2012-05-24 01:37:20 följande:
    Jo, det är klart att hon reagerade på kombinationen. Jag har ändå svårt att köpa kondomer efter den händelsen eftersom jag inbillar mig att alla tittar eller så tänker jag på hennes min när jag la fram mina varor vid kassan. Men kondomer måste man ha så det är bara att bita ihop och gå och handla :)

Kan inte din partner handla kondomer istället då?
  • Jeff

Jag reflekterar knappt över att jag köper kondomer, det är bara ytterligare en sak på shoppinglistan.

• Anonym (Bertil)

Ha ha ha, jo lite pinigt är det, men det är lätt att bara säga lugna puckar till sig sjjälv i skallen.

• Coyote
    nevermind skrev 2012-05-24 00:39:09 följande:
    Jag tycker nästan det är värre att köpa toapapper!
    Haha! Jag också, av någon anledning. Jag har fått för mig att kassörskan alltid tänker "aha, nu ska hon hem och bajsa, rejält!".
  • Anonym (kondomerian)

Sammanträffande, igår sa min man att kondomerna är slut, då började  jag  roa mig med att tänka och säga, "kan du inte gå till "närbutiken (personal som känner igen en)" och köpa dem, och så går du dit och köper ett 30 pack två gånger i veckan eller nått". Det är min humor det där... och så bara garvade vi... Se bilden av nån som köper massiv av kondomer, ibland kommer in tillsammans med en småbarnsmamma, vad skall de tänka de som jobbar där om mannen alltid (i en period nu framåt) köper massor av kondomer??

Gör det till en kul grej att handla det istället

Tycker alltså inte att det är pinsamt att jag har ett sexliv, bara om ex mormor, svärmor hade varit med eller likande. Annars är jag bara "stolt" över att jag behöver kondomer, det tyder liksom på nått...Det signalerar inte direkt oattraktiv, sexuellt ensam, osv.

Svar på tråden Köpa kondom? Pinsamt?