• Anonym (hjälp!)

Pappan tänker behålla barnet två veckor!

Jag har lämnat barnet till sin pappa som skulle ha barnet till på söndag. Nu har han mailat att han inte kommer att lämna tillbaka barnet förrän den 17:e juni!

När jag åkte med barnet till pappan sa han ingenting om det här. Vad ska jag nu göra? Vi har en dom från tingsrätten på umgänge varannan helg men vi har gemensam vårdnad och nu hade pappan missat förra helgen han skulle ha barnet och jag ville vara snäll så jag förslog att han skulle ha barnet från idag och det gick han med på.

Snälla hjälp mig, vad kan jag göra?

• Svar på tråden Pappan tänker behålla barnet två veckor!
  • Anonym (LIKA???)

Har du hört talas om att barnets vilja ska höras här med,inte enbart mammans,pappan och barnet kanske VILL ha umgänge mer än vad du tycker,är väl jätte bra om de vill det! Ungen har väl lika rätt till båda sina föräldrar lika mycket ???
    Var GLAD att ni har en pappa som VILL umgås med sitt barn. 

• vampyria2
    Anonym (hjälp!) skrev 2012-05-31 22:49:24 följande:
    Vi har en NY dom! Domen säger att barnet ska bo med mig!!
    Ärligt talat du skriker om en jäkla dom, det är inte det vi frågar dig om utan om du tror att ditt barn far illa av att vara hos sin pappa och om han inte gör det så va tusan gormas det om????
    Ska ha och ska ha vad vill pojken, han kanske verkligen behöver två ynkla veckor med sin pappa och kommer att må jätte bra av det, om pappan är helt okej och utgår man i från det du har skrivit så verkar han ju vara det.

Ärligt vad är en dom egentligen? En bit papper men om du som är den vinnande i den här frågan ser att ditt barn vill vara mer hos sin pappa och att det funkar då är du inte riktigt okej där uppe om du nekar barnet det,

Barnets viktigast är alltid nummer ett och vi föräldrar ska göra allt i vår makt för att de små ska ha det så bra som de bara kan!
  • Zara10

Barnet bor väl fortfarande hos dig fast pappan har det längre !
    Är väl bra om dom umgås mera ?

• Anonym (hjälp!)
    vampyria2 skrev 2012-05-31 22:59:11 följande:
    Ärligt talat du skriker om en jäkla dom, det är inte det vi frågar dig om utan om du tror att ditt barn far illa av att vara hos sin pappa och om han inte gör det så va tusan gormas det om????
    Ska ha och ska ha vad vill pojken, han kanske verkligen behöver två ynkla veckor med sin pappa och kommer att må jätte bra av det, om pappan är helt okej och utgår man i från det du har skrivit så verkar han ju vara det.

Ärligt vad är en dom egentligen? En bit papper men om du som är den vinnande i den här frågan ser att ditt barn vill vara mer hos sin pappa och att det funkar då är du inte riktigt okej där uppe om du nekar barnet det,

Barnets viktigast är alltid nummer ett och vi föräldrar ska göra allt i vår makt för att de små ska ha det så bra som de bara kan!
    Men alltså, då spelar det ingen roll att jag vann alltså? Han kan göra som han vill även om domstolen tyckte barnet ska bo med mig? Det är sjukt, galet och helt sanslöst!

Vet någon hur lång tid det tar att få upp en verkställighetsansökan i tingsrätten?
  • Coyote
    Anonym (hjälp!) skrev 2012-05-31 23:02:49 följande:
    Men alltså, då spelar det ingen roll att jag vann alltså? Han kan göra som han vill även om domstolen tyckte barnet ska bo med mig? Det är sjukt, galet och helt sanslöst!

Vet någon hur lång tid det tar att få upp en verkställighetsansökan i tingsrätten?
    Det låter ju verkligen som att det här är en prestigegrej för dig, barnets välmående kommer liksom i andra hand, huvudsaken är att DU vann och DU ska ha barnet hos dig?
  • Anonym (hjälp!)
    Coyote skrev 2012-05-31 23:06:18 följande:
    Det låter ju verkligen som att det här är en prestigegrej för dig, barnets välmående kommer liksom i andra hand, huvudsaken är att DU vann och DU ska ha barnet hos dig?
    Men alltså, jag har inte ens fått prata med barnet! Mobilen är avslagen. Jag vet inte alls vad h*n vill.Gråter
  • Coyote
    Anonym (hjälp!) skrev 2012-05-31 23:09:09 följande:
    Men alltså, jag har inte ens fått prata med barnet! Mobilen är avslagen. Jag vet inte alls vad h*n vill.Gråter
    Tror du att barnet far illa av att vara hos sin pappa? Och jag tycker inte du borde prata om det med barnet innan söndagen är här.
  • Anonym (hjälp!)
    Coyote skrev 2012-05-31 23:11:38 följande:
    Tror du att barnet far illa av att vara hos sin pappa? Och jag tycker inte du borde prata om det med barnet innan söndagen är här.
    Jag vet inte om h*n vill stanna så länge. Vi har det bra hemma tillsammans. Det är inte rätt att pappan bara bestämmer dig för att ha mer än 2 veckor och jag egentligen ska ha vårt barn hemma.
  • Coyote
    Anonym (hjälp!) skrev 2012-05-31 23:13:36 följande:
    Jag vet inte om h*n vill stanna så länge. Vi har det bra hemma tillsammans. Det är inte rätt att pappan bara bestämmer dig för att ha mer än 2 veckor och jag egentligen ska ha vårt barn hemma.
    Men va? Ni har kommit överens om att barnet ska vara hos pappan till på söndag, det måste ju barnet vara medvetet om, eller hur? Det är väl inget du behöver prata med barnet om? Ni har det säkert bra hemma tillsammans, men tror du att barnet far illa av att vara hos pappan?
Svar på tråden Pappan tänker behålla barnet två veckor!