varför går jag inte ner i vikt??? hjälp mig!!
Jag slutade amma mitt andra barn i februari (då vart hon 1 år), hade ca 6 kg kvar till min vikt innan graviditeten ( jag har tränat lätt under amning, inte ätit socker, försökt gjort allt för att gå ner i vikt utan att svälta mig själv då det inte är bra när man ammar,) men ändå dom 6 kg satt kvar.. säkert som reserv jag vet. men vissa går ju ner även det.
Efter det jag slutat amma började jag plötsligt gå upp i vikt sakta men säkert .... så nu väger jag 12 kg ifrån min målvikt.... och jag går inte ner.. jag går snarare upp... och jag har minskat mina måltider sen jag slutade amma..
Äter jag fel?, tränar för lite?. all min vikt sitter lite på rumpan (har ganska stor rumpa oavsett), mycket på låren, lite på armarna, och en aning över magen.(har ganska smal mage naturligt)
(barnen äter mellan mål och frukt osv, med detta räknar jag bara vad JAG äter)
Måltider.
Jag börjar morgonen klockan 06 med kaffe o grädde (mellan grädde 15 %) en kopp.
äter till det 2st lingongrova, med bregott och gurka.
sen vid 09:30 sover min minsta, då brukar jag dansa zumba ca 20 minuter. efter det kaffe med grädde.
sen vid 12:00 äter vi lunch olika då men vanligast., fullkornspasta, vanlig pasta, falukorv, köttfärs, grönsaker, grädde,lök keso nya rätter osv.
Aldrig micro mat, jag lagar maten själv. och ute mat så som pizza blir kanske 2-3 gånger i månaden.
efter lunchen brukar vi ner och handla, då promenad ca 30 minuter. sen städar jag tvättar börjar laga mat vid 16 tills sambon ska komma hem.
sen är det middag vid 16:45 ca, då äter vi ganska rejält med middag. brukar vara samma ingredienser som lunchen.
sen efter det, ska barnen läggas osv. jag äter ibland. en bit choklad på kvällen och dricker pepsimaxi utan socker och kalorier.. varför går jag upp i vikt???
Jag tycker inte jag STOR äter (dock hetsäter) jag är inte direkt lat heller.. jag e oftast i fullgång hela dagarna..
Jag prövade lchf för ca 2 månad sen.. men gick upp 3 kg under den proccessen.. så slutade..
Hur ska jag gå ner dessa 12 kg och trivas med min kropp igen.. just nu har jag växt ur alla kläder, och känner mig ful och fet...
Hjälp med tips! äta mer? äta mindre?äta annan mat? äta oftare? träna andra tider? andra grejer? har dock inte jätte mycket tid till träning med två barn och föräldraledig.. så därför jag försöker hinna med så mycket som möjligt när minsta barnet sover...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-09 18:56
Nu har jag lagt upp lite strategi, Jag ska minska mina portioner, jag ska minska mitt intag av kolhydrater (mat kolhydrater) iallfall halvera all ris, potatis,fullkornspasta på tallriken, och öka på med grönsaker och kött istället.
Har tänkt att fortsätta dansa zumba 30 min hemma, och har nu även köpt en crosstrainer hem som jag tänkte börja köra lättaste motståndet men kanske 1 timme om dagen varannan dag/varje dag, för helst vill jag ju bara bränna fett. sen mina vanliga dagliga promenader på 30 minuter.
Jag körde idag ca 40 min på crosstrainern, hade puls 72 nästan hela tiden, blev svettig men inte andfådd.. har jag dålig kondition eller bra? bör jag få upp pulsen mer??
Bröd ska jag sluta med helt
Läsken ska jag sluta med helt.
Kaffet ska jag minska till endast EN kopp om dagen.
Chokladbiten på 86% kakao ska jag undvika, även fast choklad verkligen är min "lycka" här i livet haha
Men om jag lägger upp detta tränings schema...
Kommer jag kunna äta choklad igen? eller är det slut med choklad för all framtid?.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 09:54
JAG HAR GÅTT UPP 1 ½ KG.....!
Nu har jag kört crosstrainer varje dag på "lättaste" 5 dagar och lite tyngre i 2 dagar om veckan.
kört zumba var 3e dag...
Slutat med mjukt bröd, inte ätit chokladen ens. och har kört mer lchf hela veckan... har inte ätit ris,pasta,bröd,fikabröd,glass,choklad eller dylikt.
bara kött, grönsaker,keso,grädde smör.knäckebröd.
varför går jag upp i vikt????
tränar crosstrainer 20 min per dag, och zumba 20 min 3 gånger per vecka..
jag tränar 3 timmar per vecka... och äter inte ris,pasta,bröd,socker,... varför går jag upp i vikt för....????
och det är inte i muskler...