Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Några fler viktväktare?

Ikväll går jag och väger in mig hos Viktväktarna igen.
    Gick med 2002 och gick då ned 15 kg.
    Höll sedan den vikten och födde 2 barn fram till ca 2010.
    Hade förra året ganska jobbigt med orolig tid på jobbet, varsel och och uppsägning.
    Detta gjorde att jag åt ganska mycket godis och med mindre motion så har kilona tickat på.

Har nu ca 12kg att gå ner, har inte vägt mig så jag fasar för ikväll. (Hoppas att det inte blir mer).    
    Har sedan helgen minska mitt godisätande och ätit mer frukt och fått till några promenader.     

• Scruffy

Jag vill ha tips med vad ni andra äter till mellanmål.

Kl 10 äter jag en skivad banan med 1 dl lättyogurt och lite kanel. Det ger 1 pp. så det är ok.

Kl 15 brukar jag tycka om en kopp kaffe med en dubbel macka (m antingen lite skinka och ost eller leverpastej)

Dock känner jag att det ger för myckt pp och då blir det svårt att få min pp att räcka.

Funderar på riskakor om det ger mindre pp.

Andra förslag?            

• Scruffy

Nu har jag precis ätit mitt mellanmål.
    2 riskakor med en skiva skinka på  och en kopp kaffe.
    Får se hur länge jag håller mig mätt på det.

Ska försöka hinna med en 30 minuters promenad ikväll efter att vi kommer hem från dotterns tennis.
    Sedan måste jag handla också.       

• Scruffy

Faktiskt så höll nag mig över förväntan. Detvar fullt upp efter jobbet att köra dottern till tennisen. Imorgon ska jag prova knäckemacka o philadelphia ost. Nu har jag hunnit med en halvtimmes promenad. Det är dags att summera dagens points och planera morgondagen.

• Scruffy

jag känner mår faktiskt redan bättre av deras kost. har knappt ätit någon godis på en vecka, förutom 1 2 points bar i lördags kväll, samt en VV godis för 0,5 points. det blev ingen alkohol i helgen alls. brukar gå och promenera ca 30 min om dagen, men idag blir det vila då jag stukade foten rejält på tennisen i går. hjälp vad ont det gjorde. eftersom jag sprang så slog jag i banan rejält och har skrapsår på både knä och armbåge också. imorgon tänkte jag gå och simma på kvällen, så det är ganska skonsamt.

• Scruffy

Jag har bara kört points i 5 dagar, men märker redan skillnad i midjan. Byxorna sitter lite lösare (från att ha sutit ganska tight). Ska bli intressant att se vad invägningenvisar imorgon kväll.
    Brukar ligga på 27-27,5 points per dag. Har svårt att få det till 26. 

• Scruffy

Inte konstigt att kläderna sitter lösare. Jag är faktiskt helt mållös.

Jag har gått ned 2,1 kg på en vecka.... 
    Jag hade hoppas på minst 0,5. Nu är man ju motiverad att fortsätta....

Mitt mål är att gå ned minst 0,6 nästa vecka så att jag får en ny första siffra.

Gick en promenad i all snö nu på kvällen och det var nog inte så smart, för nu har jag ganska ont i foten som jag stukade i söndags. Ska lägga mig nu och vila och hoppas att det blir bättre till imorgon.       

• Scruffy

Ikväll har jag ätit pizza enligt viktväktarnas recept. 8 point, Till det mineralvatten. Tänker mysa med vv godis värt 1 point. Tidigare idag en 40 minuters promenad.

Svar på tråden Några fler viktväktare?