Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Några fler viktväktare?

- 0,4 kg blev det den här veckan. Hade väl hoppats på lite mer, men det får väl bli till nästa vecka. Vet att jag under påsken drack två glas vin ( ca 1 dl per gång) Oftast dricker jag ingenting eller max 1 glas. Så trots att jag haft råd med det inom mina 26 points, kanske det påverkar. Snart är det dags för promenad nr 2 idag.

• Scruffy

Den där fiskrätten ska jag prova men i magrare tappning. Usch, jag har kämpat emot i flera dagar men nu verkar en riktig dunder förkylning vara ett faktum. Har haft ont i halsen i omgångar sedan i helgen, och nu börjar näsan rinna. Ska mest vila, men ska i alla fall se till att gå mina dagliga steg. Ca 6600. VV pedometer är verkligen intressant för ditt dagliga hälsosamma steg antal samt antal steg du behöver ta för att tjäna in bonuspoints, ökar i takt med att kilona minskar. Det ökat mellan 100-200 steg per kilo. Igår gick jag mycket och kom upp i 6 bonuspoints. Ganska bra dag för mig så det finns utrymme för fredagsmys också.

• Scruffy

Förkylningen går lite upp och ned. Jag har i alla fall gått mina dagliga steg samt fått ihop 2 motionspoints igår och idag. Idag bjöd vi barnen på kebab, då dem kämpat i simskolan under våren. Det var avslutning idag. Själv tog jag en räksallad utan ost. Har precis njutit av en 2 point bar. Dem är så goda.

• Scruffy

Kommer inte åt datorn just nu, så kan någon ge mig pointsvärdet för 0,5 dl minifraiche, 5%? Håller på att planera min mat för i morgon.

• Scruffy

Åt en grymt god pasta sås ikväll med kyckling, bara 4 points per portion. Med två dl fullkorns pasta så blev det 8 points för middagen,

• Scruffy

Har nu räknat ut att 0,5 dl mini fraiche är 1 point
    Ska byta ut det mot yogurt naturell så spar jag 0,5 points där. 

• Scruffy

Jag bor i Järfälla, utanför Stockholm. Har simmat 1 km imorse. Kunde faktiskt knäppa skärpet ett hål till idag. Hoppas att detockså syns på vågen. Invägning i morgon.

• Scruffy

Grattis Gulletuss . Vill också ropa JJAaaaa. -1,4 kg denna vecka. Nu har jag bara 1,2 - 1,7 kg kvar till måååållllll. Har inte riktigt bestämt mig men max 1,7 kg kvar Fattar kanppt själv att det går så fort och bra.

• Scruffy
    Gulletuss skrev 2013-04-10 12:58:27 följande:
    Åååh! Grattis! Va roligt! Har du någon plan på hur du ska hålla vikten nu? Eller ska du viktväkta  i jämnviktsläge kanske? 

Jag ska givetvis gå jämnvikten. Måste nog börja äta mera för att hålla vikten. Förra gången jag gick i mål gick jag ned 2 kg till. Hamnade i ett läge att jag fick vräka i mig mat för att hålla vikten. Nu vet jag inte hur det blir den här gången, för jag är 10 år äldre . Ska bli skönt att unna sig lite, mer, men jag ska fortsätta röra på mig på samma sätt som nu.
  • Scruffy

När jag la in min vikt online så fick jag upp en varningstext att det inte är nyttigt att gå ned så mycket så snabbt, hmmmm. Jag håller mig till mina 26 points om dagen. I och för sig snittar jag på ca 5 motionspoints som jag inte äter upp, men ska väl snart börja göra det.

Svar på tråden Några fler viktväktare?