Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Några fler viktväktare?

Gick en extra promenad igår, men tror inte attjag kommer stt klara det. Ska seom jag hinner läggain en till promenad innan jag går dit.

• Scruffy

Hann inte med någon promenad, men grejade det ändå. Jag klarade det med 0,2 kg till godo. Totalt gick jag ned 0,9 den här veckan. Nu blir det att tänka ut hur jag ska användamina 6 extra points. Men först lunch.

• Scruffy
    Gulletuss skrev 2013-04-24 12:32:51 följande:

HURRAAA! Bra jobbat!

Tackar!!!

Nu kan jag se mig i spegeln och är nöjd med vad jag ser. En smal person

Nästa vecka är det stängt, men jag ska ändå kontrollväga mig på vågen hemma.      
  • Scruffy
    Tigrie skrev 2013-04-29 20:10:31 följande:
    Vilka är de godaste recepten på viktväktarna?? :D

Sök på mustig kycklinggryta. Den är 5 points och sedan får du lägga till points för ris. Den är jätte god. Vi ska äta den till lunch idag.
  • Scruffy
    Marlean skrev 2013-05-01 08:47:25 följande:
    Själv har jag just gått på den mest effektiva viktminskningskuren som finns: Vinterkräkan nummer 2.

stackare Gjorde min privata invägning imorse och jag har gått ner 0,3 kg. Det har blivit en liten bit kladdkaka med en klick grädde två gånger den här veckan. Ska försöka se till att jag verkligen äter upp mina 32 points varje dag.
  • Scruffy
    Tigrie skrev 2013-05-07 05:42:23 följande:
    En fråga; Äter ni upp alla era bonuspoäng och aktivitetspoäng? Lyckas ni ändå gå ner i vikt?

Jag har aldrig ätit upp mina motionspoäng. Av veckobonusen har jag väl som max ätit 7 poäng på en vecka, men oftast har jag inte rört den alls. Jag hade en riktigt ordentlig viktnedgång. 12,8 kg på 12 veckor. Nu går jag på jämnvikten. Invägning imorgon.
  • Scruffy

Jag har inte ätit upp dessa points pga att jag känner att jag har klarat mig bra utan dem. På fredag och lördag då jag vill ha plats för lite mys eller 1 glas vin har jag ätit pointssnålare måltider. Typ frukost på 4-5 points. Lunch på 7-8 osv, och med planering så går det ihop. Jag planerar slltid kvällen innan vad jag ska äta nästa dag, inkl två mellanmål. Sedan följer jag bara checklistan.

• Scruffy
    Fidelis ad urnam skrev 2013-05-07 09:03:49 följande:
    Jag behöver peppning! 
    De senaste två veckorna har vågen bara visat plus, plus, plus trots att jag till en början skötte mig exemplariskt! När det dök upp plus spårade jag ur och åt fel och nu är jag inne i en strikt period i ett hopp att rätta till mina snedsteg. Har lyckats sköta maten fastän min man är bortrest, brukar ha lätt för att falla ur när jag ska laga mat åt bara mig själv.

Men behöver peppning. Denna vecka tänkte jag nämligen enbart röra mina veckopoints på lördag vilket betyder att jag MÅSTE sköta min fredag! Har planerat in att vi ska grilla egengjorda grillspett och ha smaksatt fraiche samt sallad med majs och andra godsaker i som tillbehör. Jag hoppas det räcker för att min vanliga fredagsmyssug inte ska ta över.  

Ett tips är att gör grönskasspett till grillen, paprika i olika färger, lök, chanmpinjonder, zuccini, det ger alla  0 poäng.
    Tänk att majs inte är gratis.  
  • Scruffy

Fick för övrigt hem en tröja och ett par byxor till dottern  idag som fullkomligt STANK parfym.
    Det bara snurrade i skallen på mig. Rakt ned i tvättkorgen med dem. 

• Scruffy
    Scruffy skrev 2013-05-07 11:39:31 följande:
    Fick för övrigt hem en tröja och ett par byxor till dottern  idag som fullkomligt STANK parfym.
    Det bara snurrade i skallen på mig. Rakt ned i tvättkorgen med dem. 

SNÄLLA BORTSE FRÅN DETTA, POSTADE DET I FEL TRÅD
Svar på tråden Några fler viktväktare?