Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Några fler viktväktare?

Fidelis ad urnam skrev 2013-05-07 11:43:33 följande:
    Nej jag vet att majs inte är gratis, har lagt in allt på min VV sida
    Det kommer vara champinjoner och lök på spetten med kött. Är inte så förtjust i enbart grönsaker tyvärr.  

Menar att man för spett med grönsaker som du sedan äter tillsammans med köttet

Sedan kanske man inte ska äta så mycket bröd och potatis till, där kan man spara points.  
  • Scruffy
    Mammas V skrev 2013-05-07 17:15:47 följande:
    ja har också bara fått pluss fastän ja skött mig... nu har ja ballat ur helt, inte skrivit in i checklistan på 1 vecka... 

Ge inte upp. Börja fylla i checklistan imorgon igen, och håll dig till det du planerar att äta. Har själv haft ett sötsug idag, men jag har inte haft något hemma. ?Blev några frystorkade bär från fling paketet.
  • Scruffy

Idag har varit en dyr dag, både ekonomiskt ochb pointsmässigt. Dels har dottern vuxit ur alla t-shirts, så vi har handlat en hel del nytt. Dels har jag krympt ur mina käder, och när brallor och shorts ramlar över baken så är det väl dags att köpa nytt. Har bytt mina 42 mot 38 or. 36 var lite tajt, så jag kan t.om växa i 38 an i sommar, Delade en bulle med min dotter till mellis. Så det blev väl 5 points såav bonusen som rök där.

• Scruffy

Blir tokig. Det går inte att hålla vikten. Hade lite dåligt samvete för bullen igår och på kvällen blev det både lite bröd och tzatsiki till grillen. Så jag vägde mig imorse och jag har gått ned 0,8 kg sedan i Onsdags. Idag blir det kladdkaka med grädde till fikat ochj jag ska äta en stor bit och njuta Ett glas vin i kväll ska jag också ha.

• Scruffy

Är det någon här som äger en gammal VV kokbok?
    Den jag söker heter Familjekokboken och har blå framsida. Den är från 2004.

Jag söker ett recept därifrån. Om ni har den hoja till eller inboxa mig är ni snälla.    

• Scruffy

Jag har aldrig kommit på tanken att räkna points för kryddmixen. Om en påse kryddmix räcker till 4 personer ger 2 points så blir det ju bara 0,5 pointsper person. Det är ju inom felräknings marginalen. Själv var det invägning idag och det gick ju ite så bra. Trots mer kläder än förra veckan så visade vågen -0,3 kg. Så från och med nu ska jag äta 3 points mer per dag. Är nu uppe i 35. Det som jag tycker är knepigt är att räkna ut points antalet om man inte äter upp hela portionen. Jag brukar alltid räkna den som det givna, men det blir ju lite fel eftersom jag inte har stoppat i mig allting. Nu har jag ätit min nya nattfavorit, 1 päron med 2 msk keso. Sedan 1 chokladpralin

• Scruffy

Ok. Jag tänkte på den kryddmixen som dublandar med köttfärsen. Jag brukar använda creme fraiche. Det finns en mini-frakche med 5 % fett, och och den är points snål.

• Scruffy

Kul att tråden börjar bli lite aktiv igen. Min VV konsulent var så nöjd med mig igår. Bara - 0,1. Maj har varit en dyr månad då jag har köpt en massa nya byxor. Tur att skatteåterbäringen kommer snart. Nu har jag precis avnjutit min mellis och en kopp kaffe. Ska ta en liten snabb promenad för att få lite frisk luft innan jag hämtar barnen.

• Scruffy

Denna vecka har inte gått bra för mig.

Jag var ganska deppig i fredags och åt dåligt.
    Sedan fick jag väl inte i mig alla points heller.  

Märker på jeansen att jag nog har gått ned mer i vikt, fast jag inte ska.     
    Min man och mina barn säger att jag är för smal. 

Idag är min invägningsdag och någon gång under dagen ska jag fösöka gå på ett möte.

Var är alla ni andra, tycker att det är dålig aktivitet i tråden.     

• Scruffy

Jag har VV stegräknare och tycker att den är kanon. En superbra investering, Måste börja få bättre koll på mina points. Börjar imorgon Hade gått ner 0,6 denna vecka. Åt ohämmat ikväll, då jag var vrålhungrig,

• Scruffy

Min kvällsfavorit har blivit 1 päron delat i bitar med ca 2-3 msk keso naturell. Den kombinationencker jag är super. Ger bara 1 point också. Men jag är ju i den sitsen nu att ju fler pp jag kan äta dessto bättre.

• Scruffy

Var ett tag sedan jag skrev. Jag. har ju fått motsatta problem, att jag kan inte stå still i vikt. Verkar som om jag har fått en enorm förbränning av VV kosten. Jag försöker dricka mjölk. till ett av målen, ca 2-3 dl lättmjölk. Mera mellis och ett extra kvällsmål. Sedan har jag slarvat jättemycket med checklistan, så jag vet inte. riktigt hur mycket jag får i mig vsrje dag. Börjar trötna på stt skriva upp allting hela tiden. Skanog stoppa i en stor sten i varje ficka till invägningen imorgon.

• Scruffy

Grattis Pyret tilldin försts guldstjärna. Precis vad man behöver för stt fortsätta vara motiverad. Själv så fuskade jag och hade både iphone och tjock plånbok i fickorna vid invägningen. Resultatet var då bara -0,1 och det varmin konsulent nöjd med. Om en vecka blir jag guldmedlem.

• Scruffy

Här har det nog blivit några kilo plus efter mycket semester med fikabröd, glass och godis. Jag har inte vägt mig men det känns på kläderna. Kör igång med points idag igen, så borde nog vara tillbaka i god form igen 1.9. Har tappat mycket konditionsmässigt också. Känner mig i riktigt dålig form. Denna vecka kör jag igång med tennis och nästa vecka ska jag börja simma igen två gånger i veckan.

• Scruffy

Ställde mig på vågen igår och jag har 1,2 kg kvar tills jag väger det jag vägde innan semestern.
    Dock ligger jag ännu under min målvikt. 

Nu drar ju träningen igång ordentligt. Spelade tennis igår med  en ny tränare och jag var helt slut efteråt, sjöblöt på ryggen. Känner av musklerna i rumpan av alla ställen

Idag ska jag ta en promenade efter morgon mellisen och sedan tar jag det lite lugnt så att jag orkar simma imorgon.     

• Scruffy

Jag finna kvar, men jag har nåttmin målvikt och är numera guldmedlem. Brottas med en seg förkylning, så jag orkar inte träna som jag vill, och det blir mer sötsaker. Så snart jag mår 100 % ska jag dra igång med lite hårdare träning.

Svar på tråden Några fler viktväktare?