Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Några fler viktväktare?

I dag tror jag attjag har slagit rekord. Hela 7 bonuspoäng enligt stegräknaren. Det är grovt räknat mellan 20000 - 21000 steg. Har ätit 26,5 points idag, men tror faktiskt att jag måste ära något mer innan jag lägger mig ikväll. Nu måst jag ta hand om barnen.

• Scruffy

GRATTIS iwannarock

Det blev ett päron med två smörgåsrån i går kväll ännu.  

Efter att jag lämnade barnen idag så gick jag på en promenad. Jag var nästan hemma när jag kom till ett ställe där det var stora vattenpölar och eftersom jag hade lågskor så skulle jag kliva runt dem. Gick på kanten och det fanns även lite snö kvar ( typ skogs spår) jag satte foten i snöhögen, men det var bara snö på toppen. På två sekunder så hade jag nollgradigt vatten ändå upp till knät och skon full med vatten. S..t vad kallt det var. Bara att skynda sig hem och få av allting och duscha varmt. Som tur var så var dem skorna ganska slitna, för jag får väl se när dem har torkat om dem blev förstörda.   

• Scruffy

I kväll ska vi äta bakpotatis med tonfiskröra.
    Något nytt recept som jag inte har prova tidigare och ska ge 7 points.

Har också invägning imorgon, det ska bli spännande.
    Har i morse varit och simmat 1 km. Nu regnar det så jag vet inte om det blir någon promenad idag.     

• Scruffy

Invägning imorgon, och tant röd kom idag. Undrar hur det påverkar. Av någon anledning då är jag jätte hungrig hela dagen idag, man jag har hållit mig till mi plan och inte ätit något extra.

• Scruffy

-1,0 denna vecka. Nu ser jag verkligen målet. Har 0,7 kg kvar dit. .

Hoppas, Hoppas att jag klarar det till nästa vecka. 
    Nu blir det riktigt hårdkörning och 26 points om dagen ska det blir, inte mer....  

• Scruffy

Bakad potatis med tonfisk

Favoriter   

Lägg till i Checklista   

Ändra         

Skriv       ut   

Email         

Betygsätt det här receptet

Rätt: fisk och skaldjur
      ProPoints™ värde:    7
      Portioner:  4
      Förberedelsetid:  10 min
      Tillagningstid:  50 min
      Svårighetsgrad:  Lätt

Bakad potatis gör du lätt hemma, den sköter sig själv i ugnen medan du   gör tonfiskröran. Gott och mättande!

Recept Läs recensioner (3)              

Ingredienser

4 st (liten/litet) Potatis bakad   

2 tsk Salt, grovt havssalt   

1 st Paprika, röd   

1 st (gul/gula) Lök   

5 dl Kvarg lätt 1%   

1 msk Tomatpuré   

1 burk(ar) Tonfisk i vatten   

1/2 knippe(n) Gräslök, 3 msk hackad   

1 krm Paprikapulver   

100 g Sallad, salladsmix   

1 st Citron, 1 msk citronsaft   

Instruktioner

Lägg varje potatis på 1 bit aluminiumfolie, 20x20     cm. Strö över salt och slå in potatisen i folien. Baka i ugn 200° ca 45-50     minuter. Skala löken, tärna den och paprika fint. Blanda det med kvarg och     tomatpuré. Låt tonfisken rinna av och vänd ner den i kvargen. Smaka av med     paprikapulver, salt och peppar. Strö över hackad gräslök. Skölj salladen     och låt den rinna av. Pressa citron över. Servera potatisen med     tonfiskröran och sallad.    
  • Scruffy

Beklagar att det vart så konstigt.

Om någon vill ha det så inboxa mig er mail adress så mailar jag receptet.

Eller förklara hur jag kan kopiera från Viktvaktarna.se hemsida.

Eller sök själva där, jag la in ingrediens, bakpotatis, tonfisk och kesella.

Båda mina barn tyckte om det.         

• Scruffy

Nu har jag varit ute och promenerat i 1,5 timme i terräng, Skönt i vårluften, men nu är jag lite trött. Nästan uppe i 2 aktivitets points innan kl 10. Siktar ju på att gå i mål på Onsdag så jag kör stenhårt. Har bara använt 1,5 points av veckobonusen, och mer ska det inte bli heller.

• Scruffy

Pust, precis hemma från simhallen och har ätit min morgon mellis. 1250 meter. Tror att jag kommer att snubbla på målsnöret. Kommer säkert att fattas typ 0,1 eller 0,2. Får se om jag kan ta en långpromenad ikväll.

• Scruffy
    MadeleneErik skrev 2013-04-23 10:41:27 följande:
    Jag håller tummarna för dig!  är det imorgon du har vägning? 

Tack. Jag behöver alla tummar och tår som bara är möjligt. Ja det är i morgon som jag har invägning. Vet dock inte till vilket möte jag ska gå. Oavsett resultat så rapporterar jag.
Svar på tråden Några fler viktväktare?