• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Scruffy
    Gulletuss skrev 2013-02-25 07:21:48 följande:
    Jahapp. + 0.1 kg denna veckan. Obestämd Jag börjar se ett ganska tydligt varannan-vecka-mönster! Mycket, mycket konstigt. Men bara det i slutändan går nedåt.
    Fast jag får erkänna att det retar mig att det blir + när jag följer programmet och motionerar.Rynkar på näsan
    Denna veckan sätts min inre viktväktare på prov. På onsdag åker vi upp till svärföräldrarna. Vi är hemma igen på söndag. Då får jag freestyla lite. Tur att vv-appen finns (när den fungerar).

Jag ser det som inom felmarginalen. Gick inte du ändå ned nästan 2 kg veckan innan? Räknar man ett genomsnitt på dem veckorna så är det väl ganska bra?

Tror att jag promenerade nästan en timme igår med stavar. Känns lite segt i kroppen nu på morgonen.   

Har du långt kvar till ditt slutmål?  
  • Scruffy
    iwannarock skrev 2013-02-24 19:56:25 följande:
    Hahaha nä då det va väl inte värdelöst

Det är nåt jäkla viktväktar kort (?) jag vet knappt själv hahah, för att kunna gå på möten tror jag att jag måste ha det, nu tänkte jag strunta i mötena men hahah äh strunt samma .

Ja jag tror han måste äta ganska mycket mer än jag egentligen men han vill köra på samma som jag så då får han göra det

Om du loggar in på VV och så kan du skriva ut ditt månadskort.
    Det behöver du när du går på möten. Rekommenderar att du går ditt i alla fall ett par gånger i början.

• Gulletuss

Jo, snittet blir ju på minussidan. Men det är lite störigt ändå. Men som sagt sammantaget går det på rätt håll. Jag vet inte vilken min slutgiltiga målvikt blir, men jag har ca 4 kg till mitt nästa delmål. Det är bara att kämpa på!

• iwannarock

Jo jag vet att jag kan skriva ut det på vv sida men det måste väl gå på något annat sätt? Jag har ingen skrivare hemma.

Idag blev det iaf en 65 min lång powerwalk, riktigt fint väder här :) så det va skönt, dock va min lilla dotter inte på sitt bästa humör så imorgon går jag nog ut lite senare när hon ska sova.

Får man fråga i denna tråd vad ni äter till middag idag? Eller tar man sånt i en annan tråd? Om man får fråga det så frågar jag ;) jag har inte varit och handlat än och vet inte vad det blir till middag än

• Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-25 08:39:52 följande:
    Jo, snittet blir ju på minussidan. Men det är lite störigt ändå. Men som sagt sammantaget går det på rätt håll. Jag vet inte vilken min slutgiltiga målvikt blir, men jag har ca 4 kg till mitt nästa delmål. Det är bara att kämpa på!
    Absolut, det fixar du. Det är bara att fortsätta planera maten och motionen så blir det minus till slut. Du kommer vara i toppform till beach 2013 ;)

Tuff helg för mig nu med massa mat ute + födelsedag. försöker hålla mig i schack dock. Är glad om jag står still på samma vikt nu på fredag. Vissa veckor får bara vara helt enkelt. Ska försöka röra på mig en massa nu tis, ons och tors.

Hur går det för er andra? :)

• Gulletuss

Bra med pepp! Vi ska äta spagetti & köttfärssås ikväll. Ibland äter jag kokt broccoli eller "vitkålsspagetti" i stället, för att hålla nere pp. Men idag har jag råd med riktig pasta. Tur det för jag är sjukt hungrig nu!

• Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-02-25 17:43:48 följande:
    Bra med pepp! Vi ska äta spagetti & köttfärssås ikväll. Ibland äter jag kokt broccoli eller "vitkålsspagetti" i stället, för att hålla nere pp. Men idag har jag råd med riktig pasta. Tur det för jag är sjukt hungrig nu!

Bra där, jag tycker faktiskt vitkål och spetskål är sjukt gott. Testa att woka det med teriyakisås :)
  • Linn77
    Gulletuss skrev 2013-02-25 17:43:48 följande:
    När du gör vitkålspasta gör du då som det låter, kokar strimlad vitkål och använder istället för pasta?
    Blir det gott? Hur länge kokar du den?
  • Linn77
    iwannarock skrev 2013-02-24 16:33:08 följande:
    Jösses, jag tycker allt verkar så krångligt hur ska jag fixa detta?? Jag måste alltså skriva in ALLT jag äter varenda dag? Jag fattar inte riktigt allt (inget) än men det ska nog gå bra detta
    Jag känner igen känslan är också ganska ny och det tar tid i början att skriva upp allt men sen lär man sig vad olika saker kostar i pp.
  • Gulletuss
    Linn77 skrev 2013-02-25 19:36:31 följande:
    När du gör vitkålspasta gör du då som det låter, kokar strimlad vitkål och använder istället för pasta?
    Blir det gott? Hur länge kokar du den?

Precis så som det låter. Kokar tunt strimlad vitkål i saltat vatten. Det tar några minuter, beroende på hur tunt man lyckas strimla och hur al dente man vill ha dem! Man får prova sig fram lite.
Svar på tråden Några fler viktväktare?