Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Några fler viktväktare?

lillamillan skrev 2012-09-27 18:32:05 följande:
    För en vecka sedan började jag spraya igen, inför en ÄD. Vet av lång erfarenhet att dessa j***a IVF behandlingarna inte är en fröjd för vågen. Går alltid upp massor, så antar att jag inte e ensam om detta...

Fast denna gången ska jag försöka hålla stenhårt på maten, sist orkade jag inte stå emot suget så jag gick upp mer än vanligt

Lycka till med behandlingen.   

Jag har hört att man lätt går upp i vikt så jag är strikt. Lycka till du med med både behandling och vikten
  • Fidelis ad urnam

-o,5 denna vecka trots spray

• Fidelis ad urnam

Jag är nu nästan färdig med IVF behandlingen och har inte gått upp ett gram
    Jag har inte gått ner någonting heller, men det viktiga är att jag inte har gått upp någonting. Är ganska övertygad om att jag hade gått upp i vikt om jag inte hade skött mina points.  

• Fidelis ad urnam
    YummyMami skrev 2012-10-18 12:35:34 följande:
    Ja, har läst lite här och där att man skenar upp i vikt. så faktiskt GRATTIS till behållen vikt! Starkt jobbat!
    Jag har, tyvärr på ett sätt, skapat en fobi mot att gå upp i vikt nu när jag har gått ner så mycket. Jag vill aldrig, aldrig, aldrig mer väga över 100kg. Så lyckas IVFen kommer jag kräva en dietist då jag inte vill gå upp mer än nödvändigt under eventuell graviditet. 
  • Fidelis ad urnam
    Callina skrev 2012-10-19 10:15:21 följande:
    Måste bara kolla, jag har pp 26 utan vb och ap, är inte det mycket. Jämför med min mamma som har 18.. kan det blivit något fel?
    Går din mamma på möten just nu eller var 18 vad hon hade förut? 
  • Fidelis ad urnam

jag äter två skivor rostad rasker, 2 msk marmelad lättsockrad och 30 gram 17% ost. Till det kaffe med 1 dl lättmjölk. och en banan eller annan frukt. 
    Totalt: 8 pp 

• Fidelis ad urnam
    lella77 skrev 2012-11-07 13:23:08 följande:
    Nej men mjukt blir ju många points
    de brödsorter jag köper är 2 pp styck och 4 pp för två (många brödsorter har 2 pp för en och 5 för två, eller 3 pp för en och 5 för två). 
    Rågkaka och rasker är två brödsorter där två skivor bröd är 4pp 
  • Fidelis ad urnam
    GladaFrun skrev 2012-11-29 12:14:06 följande:
    Efter nyår blir det ett nytt kostprogram
    Ytterligare ett nytt? Vad har de kommit på nu då?
  • Fidelis ad urnam
    Någon som kan förklara detta?
    När jag i VV verktyget  söker efter exempelvis eldorado hallon (frysta) så får jag upp att det är 0 pp. 
    Men tar jag en förpackning eldorado hallon och skriver in de olika värdena i kalkylatorn får jag fram att det är 1 pp per 100 gram :-O 
  • Fidelis ad urnam

Jag äter oftast råggröt med önos lågkalori lingonsylt eller äppelmos och 1/2 dl lättmjöl till.= 3pp
    Dricker en kopp kaffe med 1dl  lättmjölk i = 1 pp 
    När jag har skola tar jag med mig en skiva rasker med 1 tsk bregott och 20 gram 17% ost samt grönsaker på = 4pp

Så som mest är min frukost på 8pp

Ibland äter jag två skivor rasker med 30 gram kalles randiga kaviar och dricker en kopp kaffe med 1 dl lättmjölk = 8 pp. 

Svar på tråden Några fler viktväktare?