Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Några fler viktväktare?

Linn77 skrev 2013-03-01 20:47:47 följande:
    Woho!
    Grattis till ett sånt bra resultat!
    Tack tack
  • Fidelis ad urnam
    litensyster skrev 2013-03-11 12:22:04 följande:
    Hej, ny här hos er. Skrev in mig i lördags hos vv internet versionen. Ska ner ca 8 kilo. Måste ju fråga er. Äter ni aldrig av veckobonusen?
    Jag har alltid tagit hela veckobonusen på helgen och har alltid gått ner bra i vikt. Väger mig på fredagar och tar hela veckobonusen på lördagen. Fungerar bra för mig, -40 kilo än så länge. 
  • Fidelis ad urnam

Jag äter oftast 2 rostade mackor av märket rasker. På den ena har jag 15 gram kalles randiga (ägg eller vanliga) och på den andra 1 tsk bregott, 20 gram ost max 17% och olika typer av grönsaker. Dricker kaffe med 1 dl lättmjölk i till det. 8pp

Påläggen kan jag ändra på till viss del. Någon mjukost för samma points eller skinka, light korvar osv osv.
    Ibland tar jag två knäckebrödskivor ist för rasker, sparar mig någon point.

Händer att jag äter gröt men då blir det gröt gjord på rågflingor, lite mer rejäl gröt enligt mig. Har till det önos lågkalori lingonsylt och 1/2 dl lättmjölk. 3pp för 1 dl rågflingor, 0 pp för 1/2 dl lättmjölk och 0pp för 4 msk önos lågkalorilingonsylt = 3pp

• Fidelis ad urnam
    Scruffy skrev 2013-03-12 09:04:45 följande:

1/2 dl lättmjölk räknar jag som 0,5 points. Hur får du det till 0?

Likaså skulle nog sylten vara värd 0,5 points.

jag skulle räkna den frukosten som 4 pp i alla fall.   
    När man lägger in det man äter i nätverktyget är detta de värden man får ut. De räknar inte med halva points nämligen. 
  • Fidelis ad urnam
    MadeleneErik skrev 2013-03-12 10:55:32 följande:
    Oj -40 är ju jättebra! hur länge har du hållt på med viktväktarna för att gå ner det? har du mycket kvar till ditt mål?
    När jag började hade jag 44 kg att gå ner och nu har jag ca 37 kvar.
    Ibland känns det helt omöjligt att klara av men när man ser att andra har fixat det så får jag lite nytt hopp! =) 
    För mig har det gått i vågor. De första 20 kilona gick jag ner på 5 månader. Sedan levde jag som icke-viktväktare ett tag. Tog sedan tag i 20 kilo till och tog dem på 4 månader. Nu har jag genomgått IVFer och har gått upp 4 kilo ganska ofrivilligt Tar tag i dem nu då senaste IVFen ledde till graviditet och sedan missfall. 
    Jag har ca 20 kilo tills jag är helt nöjd.  
  • Fidelis ad urnam

Tjohej. Här går vågen åt helt fel håll! Har spenderat 10 dagar i USA och det resulterade i 3 kilo upp! Vad fan!
    Så nu tar jag tag i det hela igen och kör strikt framöver! 

• Fidelis ad urnam

-0,4. Inte mycket, men neråt. 

• Fidelis ad urnam
    Pinkypie skrev 2013-04-12 14:28:00 följande:
    Marlean - Tack för hjälpen :) Jag får nog försöka att äta lite mer varje dag. Tycker jag äter massor och ändå kommer jag inte upp i 45 pp. Veckobonusen och aktivitetspp är jag inte ens i närheten av att göra slut på. Känns konstigt att trycka i sig mer än vad man egentligen orkar, men vill ju absolut inte riskera min bebis hälsa!
    Det är väl bara att laga mat med fetare produkter. Ha en sås till maten. Drick mellanmjölk ist för lättmjölk, 3% yoghurt ist för 0,5%. Bregott ist för lättmargarin osv osv osv osv. 
    Du behöver inte äta MER, ät FETARE 
  • Fidelis ad urnam

Tänkte tipsa om en riktigt god rotfruktssallad som jag brukar göra när det grillas

• Fidelis ad urnam
    Mammas V skrev 2013-04-16 20:12:48 följande:
    vet ni vad man kan ha till rotmos? passar falukorv? inte ätit de på 15år.....haha va gammal ja lät..
    Kassler borde väl funka. Äter man inte rotmos med fläsk, vanligtvis, och kassler är väl lite smålika fläsk om man har fantasi
  • Fidelis ad urnam

Jag behöver peppning! 
    De senaste två veckorna har vågen bara visat plus, plus, plus trots att jag till en början skötte mig exemplariskt! När det dök upp plus spårade jag ur och åt fel och nu är jag inne i en strikt period i ett hopp att rätta till mina snedsteg. Har lyckats sköta maten fastän min man är bortrest, brukar ha lätt för att falla ur när jag ska laga mat åt bara mig själv.

Men behöver peppning. Denna vecka tänkte jag nämligen enbart röra mina veckopoints på lördag vilket betyder att jag MÅSTE sköta min fredag! Har planerat in att vi ska grilla egengjorda grillspett och ha smaksatt fraiche samt sallad med majs och andra godsaker i som tillbehör. Jag hoppas det räcker för att min vanliga fredagsmyssug inte ska ta över.  

• Fidelis ad urnam
    Scruffy skrev 2013-05-07 11:38:18 följande:

Ett tips är att gör grönskasspett till grillen, paprika i olika färger, lök, chanmpinjonder, zuccini, det ger alla  0 poäng.
    Tänk att majs inte är gratis.  
    Nej jag vet att majs inte är gratis, har lagt in allt på min VV sida
    Det kommer vara champinjoner och lök på spetten med kött. Är inte så förtjust i enbart grönsaker tyvärr.  
  • Fidelis ad urnam
    Scruffy skrev 2013-05-07 12:27:07 följande:

Menar att man för spett med grönsaker som du sedan äter tillsammans med köttet

Sedan kanske man inte ska äta så mycket bröd och potatis till, där kan man spara points.  
    ha inte planerat in potatis eller bröd
  • Fidelis ad urnam
    Tigrie skrev 2013-05-15 00:42:20 följande:
    Det står att taco-mix är 2 pp... Vad i den är det som ger så mycket? Kryddor ska ju vara gratis? Finns det nåt annat man kan göra för att få tacosmaken, men utan pp?
    gör egen tacokrydda istället, den är pointsfri. 

Tacokrydda sockerfri

1½ tsk salt
    2 tsk chilipulver
    2 tsk paprikapulver
    1 tsk vitlökspulver
    1 tsk lökpulver
    1 tsk spiskummin
    2 krm cayennepeppar

Blanda! Krydda köttfärsen efter smak! (Glöm inte addera vatten)

• Fidelis ad urnam

Jag blir GALEN!
    Denna vecka har jag skött exemplariskt. Jag har ätit mina points och inte ödslat ett enda point på dåliga saker (som godis). Jag har sett till att äta var tredje timme, jag har druckit bra med vatten, jag har gått upp klockan 6 på morgonen för att få några kilometers promenad innan skolan och sedan promenerat på eftermiddagen igen,
    Och vad visade vågen i morse? Jo, 0,7 kilo UPP från förra fredagen!
    Jag fick mens förra fredagen så ingenting sådant spelar in på min vikt.
    Vad är detta!?!?!? Blir så ledsen  

Svar på tråden Några fler viktväktare?