Några fler viktväktare?
Grattis till ett sånt bra resultat!
Jag äter oftast 2 rostade mackor av märket rasker. På den ena har jag 15 gram kalles randiga (ägg eller vanliga) och på den andra 1 tsk bregott, 20 gram ost max 17% och olika typer av grönsaker. Dricker kaffe med 1 dl lättmjölk i till det. 8pp
Påläggen kan jag ändra på till viss del. Någon mjukost för samma points eller skinka, light korvar osv osv.
Ibland tar jag två knäckebrödskivor ist för rasker, sparar mig någon point.
Händer att jag äter gröt men då blir det gröt gjord på rågflingor, lite mer rejäl gröt enligt mig. Har till det önos lågkalori lingonsylt och 1/2 dl lättmjölk. 3pp för 1 dl rågflingor, 0 pp för 1/2 dl lättmjölk och 0pp för 4 msk önos lågkalorilingonsylt = 3pp
Tjohej. Här går vågen åt helt fel håll! Har spenderat 10 dagar i USA och det resulterade i 3 kilo upp! Vad fan!
Så nu tar jag tag i det hela igen och kör strikt framöver!
-3,1 kilo
-0,4. Inte mycket, men neråt.
Tänkte tipsa om en riktigt god rotfruktssallad som jag brukar göra när det grillas ![]()

Jag behöver peppning!
De senaste två veckorna har vågen bara visat plus, plus, plus trots att jag till en början skötte mig exemplariskt! När det dök upp plus spårade jag ur och åt fel och nu är jag inne i en strikt period i ett hopp att rätta till mina snedsteg. Har lyckats sköta maten fastän min man är bortrest, brukar ha lätt för att falla ur när jag ska laga mat åt bara mig själv.
Men behöver peppning. Denna vecka tänkte jag nämligen enbart röra mina veckopoints på lördag vilket betyder att jag MÅSTE sköta min fredag! Har planerat in att vi ska grilla egengjorda grillspett och ha smaksatt fraiche samt sallad med majs och andra godsaker i som tillbehör. Jag hoppas det räcker för att min vanliga fredagsmyssug inte ska ta över.
Tacokrydda sockerfri
1½ tsk salt
2 tsk chilipulver
2 tsk paprikapulver
1 tsk vitlökspulver
1 tsk lökpulver
1 tsk spiskummin
2 krm cayennepeppar
Blanda! Krydda köttfärsen efter smak! (Glöm inte addera vatten)
Jag blir GALEN!
Denna vecka har jag skött exemplariskt. Jag har ätit mina points och inte ödslat ett enda point på dåliga saker (som godis). Jag har sett till att äta var tredje timme, jag har druckit bra med vatten, jag har gått upp klockan 6 på morgonen för att få några kilometers promenad innan skolan och sedan promenerat på eftermiddagen igen,
Och vad visade vågen i morse? Jo, 0,7 kilo UPP från förra fredagen!
Jag fick mens förra fredagen så ingenting sådant spelar in på min vikt.
Vad är detta!?!?!? Blir så ledsen