Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Några fler viktväktare?

Måste bara tipsa om Viktväktarnas nya champinjonsoppa. Den är sååå krämig och så så god! 4 pp i en burk som innehåller en portion. 
    Mums! 

• Fidelis ad urnam
    Luckiest skrev 2013-01-09 21:43:55 följande:
    Anju79: Men rackarns så bra!
    Keep up the good work!

Fidelis: Tack för tipset! Hittar man dessa i frysen? Kylen?
    Nej det är soppor på burk så de finns där soppor som inte behöver hållas kylda finns. 
  • Fidelis ad urnam
    freezy skrev 2013-01-14 03:50:39 följande:
    En kväll här för ett tag sedan började jag fundera på det här med bananer och att de är 0pp. Googlade fram näringsvärdet och räknade ut att en banan ligger på 4pp (om man alltså skulle räkna med dem)

Hur ser ni på bananer? Har ni nått maximtag på frukt öht per dag?

Jag undviker banan även om de är 0pp just för att jag vet att det är en kaloririk frukt. Äter grönsaker och annan form av frukt ist.
  • Fidelis ad urnam
    Luckiest skrev 2013-01-24 11:18:10 följande:
    Exakt, välkommen! Hur går det för er andra?
    Det står stilla, men har precis haft äggplock efter över en månads hormonbehandling och ska ha återinsättning på måndag. Så just nu kan vikten få stå still 
  • Fidelis ad urnam

Hej hopp. 
    Här kör jag igång igen efter MF i måndags. Har lyckats tröstäta mig upp 2 kilo denna vecka :-/ 

• Fidelis ad urnam
    AgnesLucia skrev 2013-02-16 10:24:26 följande:
    Beklagar och lider med dig. Ny dag idag. 

Har just ätit tre ägg med 2 tsk majonnäs till frukost och känner mig hungrig. Grrr. Får öka på med ett ägg till och en tsk majjo. Vet att det blir en dålig start på dagen annars.  
    Mina dagar blir helt fel om jag äter en frukost som inte mättar. Så jag förstår dig. 
  • Fidelis ad urnam

denna vecka har gått helt åt helvete för mig
    Som vanligt så ska fertilitetskliniken tjata om min vikt, fastän jag ligger under deras BMI-gräns och fastän de vet att jag jobbar hårt för att gå ner och inte upp trots hormonbehandlingar osv så ska hon ändå tjata om det varje gång.
    Min försvarsreaktion blir, konstigt nog, att trots-missköta mig
    Men men, ny vecka på måndag. Ska se till att sköta mina points idag men i morgon och på lördag är vi bortbjudna och då är det svårt. På söndag däremot kör jag på som vanligt igen.  

• Fidelis ad urnam
    Magdalena82 skrev 2013-02-21 13:52:39 följande:
    Aj då vad jobbigt. Om det är ivf-försök som ni betalar för tycker jag verkligen du ska säga till om de hackar på dig igen, du är ju kund för 17. Förmodligen är det ytterst välmenat men när det är tufft behöver man ju inte bli tjatad på, ansträngande nog som det är förstår jag. Om du inte själv orkar så kanske du kan be din respektive att göra det lite snyggt. Hoppas ni blir bjudna på pointsvänliga grejer i helgen och att du orkar ta nya tag till veckan. Vi hejar på dig här! :)

Nej det är landstinget som betalar den jag har bmi en bra bit under deras gräns så de borde inte tjata som de gör. Jag har visat om och om igen att jag klarar av att stå still i vikt under behandlingen men det ska tjatas.
  • Fidelis ad urnam

-1.5 kilo denna vecka trots total omotivation

• Fidelis ad urnam
    Scruffy skrev 2013-03-01 08:27:01 följande:
    I helgen ska jag försöka llaga lite mat. Hittade några bra recept som ska gå och frysa in så jag gör fyra portioner av varje.

Porvade igår VV champinjonsoppa på burk, med en rostad fullkornsmacka till. 
    Den var faktiskt godareän jag trodde. Har ni provat VV soppsortiment? Vilka är dem bästa och dem sämsta?   
    jag älskar deras champinjonsoppa! 

här blev det -0,9 kg denna vecka  
Svar på tråden Några fler viktväktare?