• Anonym

Ute med string?

Alla snackar pratar helt plötsligt om att det är ute med string. Då undrar jag: vad har ni istället under tighta kläder?
    Jag har försökt med hotpants och boxers men kanterna syns ju när man har tighta jeans och det är så fult!

• Svar på tråden Ute med string?
  • Anna Paulita
    Anonym (stringbruttan) skrev 2012-06-10 14:08:58 följande:
    Jag vill ha "en tråd i baken". För mig är det otroligt mycket bekvämare än att ha stora tant-trosor som ändå knölar ihop sig och åker in mellan skinkorna. Hellre en tunn tråd än ett stort tygskynke.
    Jag blir mer och mer övertygad om att du köpt helt fel trosor när du köpt annat än string. Känner inte alls igen ditt problem.
  • Åskan

Haha. Ja då har jag nog nåt mellanting Men kanske mer åt hipsterhållet ändå.

• Anonym
    Åskan skrev 2012-06-11 10:08:48 följande:
    Man får väl ha vad man vill?! Hade alltid string när jag var yngre, men nu får jag svamp därnere direkt om jag bara har ett par en dag. Vet inte varför...

Nu kör jag med hotpants från newbody. Har alltid tajta kläder och tycker inte att de syns... Dessutom tycker jag att det är snyggare med såna än string om jag visar mig halvnaken hemma el på träning. String är aldrig speciellt snyggt tycker jag. Bara praktiskt ibland.
    Man får svamp lättare av string troligen eftersom tyget på stringen ligger tight mot analen och kan göra det lättare för partiklar som svamp och bakterier att vandra över till slidan. Tyget som ligger mot analen glider liksom fram och tillbaka (när man går) mot slidan.
  • teknikfreak

Ingen aning, men nog kan man fortfarande se stringtrosor här och var? Själv föredrar jag hipsters men har och använder gärna string också. Inte för att det är speciellt snyggt men vid vissa tillfällen tycker jag string är bättre. 

Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • Anonym
    teknikfreak skrev 2012-06-11 11:31:56 följande:
    Ingen aning, men nog kan man fortfarande se stringtrosor här och var? Själv föredrar jag hipsters men har och använder gärna string också. Inte för att det är speciellt snyggt men vid vissa tillfällen tycker jag string är bättre. 
    När man drar på sig ett riktigt tight fodral kan det va mer praktiskt med string, men då är helt troslöst än mer bättre
  • Anonym (hippan)

Vad använder man för trosor om de glider in i arslet? Det låter som sjukt stora trosor då, alltså fel storlek!

• Anonym
    Anna Paulita skrev 2012-06-11 10:19:48 följande:
    Hipsterstrosan var klart snyggast! Den trosmodellen ramar in den kvinnliga rumpan finast av alla typer av trosor som finns
  • Anonym (stringbruttan)
    Anna Paulita skrev 2012-06-11 10:11:32 följande:
    Jag blir mer och mer övertygad om att du köpt helt fel trosor när du köpt annat än string. Känner inte alls igen ditt problem.
    Jag växte upp med helt vanliga trosor. På den tiden hette dom "tai"-modell. Helt vanliga som gick diagonalt över skinkorna. Jag HATADE dem !

Jag har testat hipsters, som går typ vertikalt över skinkorna... och antingen kasar de omkring eller så får jag dubbelrumpa.

Jag har testat hotpants, men aldrig hittat några tunna och därför känns det som att jag har dubbla byxor på mig och det är inte bekvämt.

Jag har testat boxertrosor, men samma sak där. Det blir trångt och obekvämt. och då syns sömmarna på benen istället och det är inte heller snyggt.

Jag äger t.o.m ett par gördeltrosor som täcker hela rumpan och lyfter den och håller in magen. Då får jag snygg kropp men det är ett helvete att gå på toa i dem (eftersom man måste utöva akrobatik för att få på och av dem) så de använder jag bara på riktigt fina kalas...

Jag har också testat string och trivs bra i dem. Alla stringtrosor är inte bekväma, och om jag råkar köpa ett par som inte sitter skönt så använder jag dem inte såklart.

Och till dig som undrade om jag även har string på stranden: Nej, för jag har inte byxor utanpå mina badkläder.
  • Anonym
    Anonym (stringbruttan) skrev 2012-06-11 11:50:19 följande:
    Jag växte upp med helt vanliga trosor. På den tiden hette dom "tai"-modell. Helt vanliga som gick diagonalt över skinkorna. Jag HATADE dem !

Jag har testat hipsters, som går typ vertikalt över skinkorna... och antingen kasar de omkring eller så får jag dubbelrumpa.

Jag har testat hotpants, men aldrig hittat några tunna och därför känns det som att jag har dubbla byxor på mig och det är inte bekvämt.

Jag har testat boxertrosor, men samma sak där. Det blir trångt och obekvämt. och då syns sömmarna på benen istället och det är inte heller snyggt.

Jag äger t.o.m ett par gördeltrosor som täcker hela rumpan och lyfter den och håller in magen. Då får jag snygg kropp men det är ett helvete att gå på toa i dem (eftersom man måste utöva akrobatik för att få på och av dem) så de använder jag bara på riktigt fina kalas...

Jag har också testat string och trivs bra i dem. Alla stringtrosor är inte bekväma, och om jag råkar köpa ett par som inte sitter skönt så använder jag dem inte såklart.

Och till dig som undrade om jag även har string på stranden: Nej, för jag har inte byxor utanpå mina badkläder.
    String är väldigt praktiskt. man behöver inte ens ta av dom när man ska på toa, det är bara att dra undan snöret!
Svar på tråden Ute med string?