• Anonym

Ute med string?

Alla snackar pratar helt plötsligt om att det är ute med string. Då undrar jag: vad har ni istället under tighta kläder?
    Jag har försökt med hotpants och boxers men kanterna syns ju när man har tighta jeans och det är så fult!

• Svar på tråden Ute med string?
  • Anonym (stringbruttan)
    skoladan skrev 2012-06-10 14:20:50 följande:
    Tack och lov verkar string trosor äntligen vara omoderna. Jättefult och jätteobekvämt. Hur kan man vilja ha en "string" i baken? Märkligt att killar inte hade stringkalsonger i samma utsträckning. Nej, minsann, dom har ju rejäla boxerkalsonger som ibland räcker halvvägs ner på låren. Varför ska kvinnor vara så nakna och ha snöre i baken och män vara insvepta i tygsjok?
    Ps. Om det är så fult med "kanter" så kan kvinnor också ha trosor/underbyxor som går från midjan och med ben som slutar strax ovanför knäna. Då blir det inga "kanter" Män har ju det och det går tydligen bra för dom.Ds
    Är din sanning den ultimata sanningen ? DU tycker att det är obekvämt, men du uttrycker dig som att det är objektiv fakta...
  • erica91

String är obekvämt och får rumpan att se mycket större ut, tycker jag.
    Jag använder bara hotpants eller halvstring i spets. Inga kanter syns för tyget är så tunt :)

• Anonym
    skoladan skrev 2012-06-10 14:20:50 följande:
    Tack och lov verkar string trosor äntligen vara omoderna. Jättefult och jätteobekvämt. Hur kan man vilja ha en "string" i baken? Märkligt att killar inte hade stringkalsonger i samma utsträckning. Nej, minsann, dom har ju rejäla boxerkalsonger som ibland räcker halvvägs ner på låren. Varför ska kvinnor vara så nakna och ha snöre i baken och män vara insvepta i tygsjok?
    Ps. Om det är så fult med "kanter" så kan kvinnor också ha trosor/underbyxor som går från midjan och med ben som slutar strax ovanför knäna. Då blir det inga "kanter" Män har ju det och det går tydligen bra för dom.Ds
    Fast även om sömmen kommer precis ovanför knäna istället så syns det om du har tighta jeans eller leggings.
  • Barbamama08

Känns ganska 00-tal med string. Sloggy har jättebra hotpants som är tunna och inte syns.

• Anonym
    erica91 skrev 2012-06-10 15:34:22 följande:
    String är obekvämt och får rumpan att se mycket större ut, tycker jag.
    Jag använder bara hotpants eller halvstring i spets. Inga kanter syns för tyget är så tunt :)
    Fast om man har byxor på så ser inte rumpan större ut.
  • Barbamama08
    Barbamama08 skrev 2012-06-10 15:36:32 följande:
    Känns ganska 00-tal med string. Sloggy har jättebra hotpants som är tunna och inte syns.

Eller hipsters kanske det är.
  • Anonym (oj)
    Anonym (stringbruttan) skrev 2012-06-10 14:08:58 följande:
    Jag vill ha "en tråd i baken". För mig är det otroligt mycket bekvämare än att ha stora tant-trosor som ändå knölar ihop sig och åker in mellan skinkorna. Hellre en tunn tråd än ett stort tygskynke. 

Ok, så om man inte använder string så finns bara alternativet tant-trosor kvar?? Du tror inte att det finns nåt mittemellan? Hört talas om hipster trosor tex? Eller moderna vanliga trosor? Jag använder varken string eller tant-trosor!  Och jag har inte nåt stort tygskynke där bak!
  • Anonym (stringbruttan)
    Anonym (oj) skrev 2012-06-10 15:59:55 följande:
    Ok, så om man inte använder string så finns bara alternativet tant-trosor kvar?? Du tror inte att det finns nåt mittemellan? Hört talas om hipster trosor tex? Eller moderna vanliga trosor? Jag använder varken string eller tant-trosor!  Och jag har inte nåt stort tygskynke där bak!
    Alltid när jag testat att ha "vanliga" trosor (som den jag svarade till skrev att hon hade) slutar det med att ena skinkan är täckt och det som borde täcka den andra sitter mellan skinkorna. Det tycker jag är obekvämt. Men som vanligt får man säga att "string ÄR obekvämt" men man får inte säga att "vanliga trosor är obekväma"...
  • Anonym
    Anonym (stringbruttan) skrev 2012-06-10 16:03:46 följande:
    Alltid när jag testat att ha "vanliga" trosor (som den jag svarade till skrev att hon hade) slutar det med att ena skinkan är täckt och det som borde täcka den andra sitter mellan skinkorna. Det tycker jag är obekvämt. Men som vanligt får man säga att "string ÄR obekvämt" men man får inte säga att "vanliga trosor är obekväma"...
    Håller med. Ett par string i rätt storlek känner man inte av, men trosor känner jag av eftersom de glider runt som du skriver. Och boxers/hipsters korvar sig tycker jag.
  • Anonym
    Anonym (stringbruttan) skrev 2012-06-10 16:03:46 följande:
    Hur kan man tycka att string (som helt och hållet åker in mellan skinkorna) är bekvämt, medan ett par vanliga trosor eller hipsters som bara åker "halvt in" klassas obekvämt?
Svar på tråden Ute med string?