• Anonym

Ute med string?

Alla snackar pratar helt plötsligt om att det är ute med string. Då undrar jag: vad har ni istället under tighta kläder?
    Jag har försökt med hotpants och boxers men kanterna syns ju när man har tighta jeans och det är så fult!

• Svar på tråden Ute med string?
  • Anonym
    Anonym (oj) skrev 2012-06-11 09:53:43 följande:

Ni som använder string trosor och tycker det är bekvämare, använder ni stringbikini trosor också då? Och visar hela röven på stranden?

Nej jag använder inte stringbikini men jag tycker att det är allmänt drygt med vanliga bikinitroser ändå.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-11 11:52:54 följande:
    String är väldigt praktiskt. man behöver inte ens ta av dom när man ska på toa, det är bara att dra undan snöret!
    Finns det folk som gör så?!
  • Anonym (stringbruttan)
    Anonym skrev 2012-06-11 11:52:54 följande:
    String är väldigt praktiskt. man behöver inte ens ta av dom när man ska på toa, det är bara att dra undan snöret!
    Då undrar jag vad för stringtrosor du använder ? Mina har sällan ett snöre i grenen...

Jag använder oftast trosor i stil med dessa: 
     http://img.tradera.com/images/381/142562381_2.jpg
  • SommarDahlia

Jag använder string, inte för att jag tycker det är vackert utan för att jag tycker det är både fult och obehagligt med vanliga trosor under kläder som sitter åt. Fast att behöva se en stringkant ovanför byxorna är oerhört fult!!
    Skulle dock aldrig sova i string och trivs bäst me typ hipsters under mjukisbrallorna hemma.

• Anonym (string sen 5:an!)
    Inne eller ute är det för mig en bekvämlighet...
    Nu kommer säkert många  gå emot mig, men jag började använda string i klass 5 och har svårt att ha något annat på mig. Dock har jag sloggitrosor utan kant som sitter jättebra och är otroligt sköna som andra bilden i inlägg 52
    Fått många frågor under åren varför string, och kan ju bara försvara mig som individ:
    * Ser bättre ut på byxorna
    * Känns mer attraktivt
    * MEN framför allt så slipper man dra ut trosan när den åkt in mot mitten, för då sitter den redan på plats;P 

• Emmyy

Jag gillar hipsters och helt vanliga trosor för det är både snyggt och bekvämt. Avskyr "stringfjortisglipa" :P. String har jag bara när jag har tajt klänning eller tajt kjol så det inte blir några troslinjer. Twillfit har annars en tunn sömnlös hipstermodell som jag gillar.

• Anonym (också string)
    Anonym (stringbruttan) skrev 2012-06-11 11:50:19 följande:
    Jag växte upp med helt vanliga trosor. På den tiden hette dom "tai"-modell. Helt vanliga som gick diagonalt över skinkorna. Jag HATADE dem !

Jag har testat hipsters, som går typ vertikalt över skinkorna... och antingen kasar de omkring eller så får jag dubbelrumpa.

Jag har testat hotpants, men aldrig hittat några tunna och därför känns det som att jag har dubbla byxor på mig och det är inte bekvämt.

Jag har testat boxertrosor, men samma sak där. Det blir trångt och obekvämt. och då syns sömmarna på benen istället och det är inte heller snyggt.

Jag äger t.o.m ett par gördeltrosor som täcker hela rumpan och lyfter den och håller in magen. Då får jag snygg kropp men det är ett helvete att gå på toa i dem (eftersom man måste utöva akrobatik för att få på och av dem) så de använder jag bara på riktigt fina kalas...

Jag har också testat string och trivs bra i dem. Alla stringtrosor är inte bekväma, och om jag råkar köpa ett par som inte sitter skönt så använder jag dem inte såklart.

Och till dig som undrade om jag även har string på stranden: Nej, för jag har inte byxor utanpå mina badkläder.
    Jag håller med om allt ovan. String är absolut bekvämast för mig, men jag tror att det beror en hel del på kroppsformen också vad som känns och fungerar bäst. Rätt storlek är viktigt oavsett trosmodell.
  • Anonym (Sexig tjej)

Ute med string? Knappast. Det är nog mer vissa som försöker få de att låta som det som själva har någon typ av personlig agg mot string.

Hör ofta folk säga saker som "det är bara 16 åringar som använder string" eller liknad fördomsfulla uttalande. Tvärt om är de väldigt vanligt bland folk mellan 25 och 35 som gick genom tonåren med det.

String har inte marknadsförts så hårt senaste åren, men de innebär inte att folk slutat använda det. Tvärt om.  Däremot har de kommit någon typ av femenist fashist våg av folk som vill bestämma allt över alla andra.

Tittar vi längre söder ut i Europa är string på väg tebax starkare än någonsin, och då pratar vi inte  bara om trosor, utan även bikini.

Men folk som är feta och fula försöker naturligtvis göra de bästa för att svärta ner folk som klarar att hålla sin kropp i skick. Patetiskt, tänk om alla dessa personer kunde anstränga sig lika mycket åt att försöka kritisera sig själv i stället för andra, då skulle vi nog inte ha så många överviktiga personer kvar i detta landet längre. 

• Anonym
    Anonym (Sexig tjej) skrev 2012-06-14 18:55:36 följande:
    Ute med string? Knappast. Det är nog mer vissa som försöker få de att låta som det som själva har någon typ av personlig agg mot string.

Hör ofta folk säga saker som "det är bara 16 åringar som använder string" eller liknad fördomsfulla uttalande. Tvärt om är de väldigt vanligt bland folk mellan 25 och 35 som gick genom tonåren med det.

String har inte marknadsförts så hårt senaste åren, men de innebär inte att folk slutat använda det. Tvärt om.  Däremot har de kommit någon typ av femenist fashist våg av folk som vill bestämma allt över alla andra.

Tittar vi längre söder ut i Europa är string på väg tebax starkare än någonsin, och då pratar vi inte  bara om trosor, utan även bikini.

Men folk som är feta och fula försöker naturligtvis göra de bästa för att svärta ner folk som klarar att hålla sin kropp i skick. Patetiskt, tänk om alla dessa personer kunde anstränga sig lika mycket åt att försöka kritisera sig själv i stället för andra, då skulle vi nog inte ha så många överviktiga personer kvar i detta landet längre. 
    String-fascisten har talat
  • Saralito

Jag gjorde en snabb koll precis. Av de 38 par trosor som finns i min garderob är 25 string och resten är hotpants/hipsters i olika varianter. För övrigt tycker jag fortfarande att det finns mycket stringtrosor i butik, så helt ute är det nog inte Glad.

• Mia Sthlm

Man har väl vad man vill? Oavsett om någon tycker det är "ute" eller "inne"!
    Förstår inte att så många måste följa sk trender och göra som alla andra, tom när det gäller deras egna underkläder! Helt fantastiskt hur osäkra många verkar vara.

Jag har själv nästan bara string om jag inte går utan. Ibland blir det hipsters men som sagt oftast string. Jag gillar det och tycker det känns skönt, jag känner mig sexig i string och min kille tänder direkt!

Om kjolen är så kort att man riskerar att visa trosorna, och man INTE är ok med det, ja då är självklart kjolen för kort. Ska det vara så svårt?

Om jag går med eller utan trosor och det råkar synas under kjolen eller tighta leggings med en rejäl cameltoe så väljer jag det själv efter humör och vart jag ska. 

Om någon inte kan hantera det? Jaha.

• Anonym

Är det bara jag som tycker att de flesta stringtrosor har 1. för lite tyg för fittan 2. för mycket tyg mellan skinkorna, så att det skaver??
    Däremot tycker jag att det kan vara väldigt sexigt med string, både att se på och att ha på sig. Det bästa är dem som bara har en tunn "tråd" mellan skinkorna (se punkt 2 ovan). Dessa verkar vara svåra att få tag på utanför sexshoppar, eller?

• Anonym (stringfeminist)

"Femenist fashist". Hahahaha....made my day
  • David76

Skulle inte kunna säga det bättre själv! Flört Du har bara alla rätt!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-26 17:41:21 följande:
    Är det bara jag som tycker att de flesta stringtrosor har 1. för lite tyg för fittan 2. för mycket tyg mellan skinkorna, så att det skaver??
    Däremot tycker jag att det kan vara väldigt sexigt med string, både att se på och att ha på sig. Det bästa är dem som bara har en tunn "tråd" mellan skinkorna (se punkt 2 ovan). Dessa verkar vara svåra att få tag på utanför sexshoppar, eller?
    Känner inte alls igen det problemet du har. Köper du för liten storlek kanske?
  • Anonym (Sexig tjej)
    Anonym skrev 2012-08-26 17:41:21 följande:
    För lite tyg betyder väll antagligen att de är för små eller för liten modell. I Spanien är de vanligt med string (trosor) med super strechigt jätte mjukt tyg, absolut min favorit.

Om man tittar på KappAl eller Ålens så har de nästan ett anorektiskt sortiment av string. Sist jag var på Ålens hade de bara en enda modell och då endast i ljustbrunt.  I övrigt hade de ungefär 40 modeller, vilket gör att stringen utgör 2,5%, vilket är närmast löjligt då de gissningsvis utgör 30-40% av vuxenmarkaden. Verkar vara något fashist politiskt statment att ha just en modell. På KappAl var de lite fler, men fortfarande bara 5-10%

H&M har nog de största sortimentet överlag där de har nästan en stringvariant på  varje variant eller mönster. Totalt 30-40% av sortimentet string. Personligen tycker jag de har lite dålig kvalité och de sitter ofta ganska dåligt. Många av dem har olika mönster och olika krusseduller, men de verkar vara sydda i samma form.

Lindex har väll ett ganska stort sortiment med blandat med billgit skräp (som inte är speciellt billigt egentligen) och lite dyrare kvalitéts string. Köpte ett par riktigt fina där med inbyggd midjekorsett, as-sköna, och riktigt snygga med. Dock lite dyr på 179kr för ett par trosor... lite så där. 
  • Stubborn

Använder bara string förutom när jag tränar, då har jag hipsters. Tycker bäst om Brasilianska modellen på string dvs ser ut som hipsters framtill och kanske räknas de som halvstring när jag tänker efter. Sköna är de iallafall, sexiga och inga kanter syns under tighta kläder

• Osäker86

String är inte ute tycker jag använder distrikt? Skicka mig ett gb Puss

Svar på tråden Ute med string?