Inlägg från: Gumman1980 |Visa alla inlägg
  • Gumman1980

längtar efter + efter missfall

Hej alla!
    Jag fick MF idag i vecka 5+6, mår riktigt dåligt!
    Nu vill jag bara blöda klart sen vill jag ladda om.
    Tog de lång tid för er innan mensen kom igång på riktigt igen?

Beklagar iaf till alla här inne som har fått uppleva MF.. :/     

• Gumman1980
    jonie skrev 2012-07-08 17:51:20 följande:
    Gumman1980: Jag beklagar :( Jag fick också missfall i de dagarna (började blöda på 5+5) Men jag blödde bara i fyra dagar. Jag tänker inte vänta på mensen, jag hoppas på ÄL nu istället....

Okej, hoppas bara jag blöder 4 dagar också, vill kroppen ska komma igång så fort som möjligt igen!...

hade du mycket ont? eller de var mer som en vanlig mensstration?
  • Gumman1980
    jonie skrev 2012-07-08 17:58:45 följande:
    Gumman: Jag hade som vanlig mens (brukar bara blöda i 3-4 dagar då med). En dag innan jag började blöda fick jag sjukt ont i svanskotan och hade det i 2-3 dagar men annars hade jag aldrig ont i magen. Som lite lätt mensvärk bara. Hur mår du rent fysiskt? (Psykiskt är det ju hemskt!)
    Jag har börjat testa med ÄL-tester nu för jag har hört om en del som får ÄL på en gång innan mensen hinner komma..

Okej! Min mens brukar också vara i 3-4 dagar så hoppas denna blir lika kort.
    Rent fysiskt mår jag ganska okej, jag blöder men inte supermycket, har lite lätt "Mensvärk"
    Jag har redan börjat ladda om, hur sjukt de än låter.
    Förmodligen var där något fel på denna "Bebis" och kroppen ville få bort den så fort som möjligt.
    Jag är ändå "Glad" om du förstår mig att resan tog slut här och inte 20 veckor framåt, eller kanske efter Rul. 
    Jag tänker vänta ut blödningen här nu, sen ska jag ta en paus tills mensen kommer igen, sen när den har kommit igen så tänker jag börja med ägglossningstester.    
    Ge kroppen en liten chans att återhämta sig så de inte händer igen, gyn läkaren sa till mig att risken är stor att man får MF igen om man blir gravid för tidigt efter ett tidigt mf. 
    Lycka till du får hålla mig uppdaterad hur de går, behöver lite positiv energi i mitt liv just nu. *s* 
  • Gumman1980
    jonie skrev 2012-07-08 20:15:22 följande:
    Gumman: Jag förstår absolut vad du menar! Jag är också glad att det hände nu och inte senare. Skulle det hända är det ju bättre antyder händer tidigt.
    Jag har inte hört att det är lätt att få mf igen om man blir gravid på en gång så att säga! Snarare tvärtom; jag har hört från flera att de blivit gravida igen inom några veckor och de har fått friska bebisar. Man vet ju aldrig förstås men vi försöker nu. Sen är det ju inte säkert att ÄL kommer nu men jag hoppas! Ska absolut uppdatera hur det går!

Låter juh bra, som sagt alla säger olika de är bara att köra. :)
    Och de är juh väldigt ovanligt och få 2 MF efter varandra.

Nu är de dax och sova snart,måste jobba imorgon, hoppas jag inte blöder för mycket. :/    
  • Gumman1980

Hej alla!
    3 dagar sen man fick MF, blödningar har nästan helst slutat nu, men tomheten man känner är inte rolig. :(
    Igår mådde jag ganska okej, men idag mår jag lite sämre, var de så för er också i början?

Sitter iaf och läser lite på familjeliv om ägglossning efter MF, jag hoppas min kropp kommer igång ganska fort efter detta mf och sen hoppas jag att nästa graviditet blir bättre, och hoppas jag inte ska behöva gå och oroa mig och kan koppla av mer...

• Gumman1980

Hej alla!
    Var ett tag sen jag var här inne och läste men tänkte skriva och fråga en sak,
    I tisdags den 31 Juli hade jag en riktig ägglossningskänsla i kroppen, någon här inne som vet om man kan ha ägglossning redan 3 veckor efter MF?

Blev iaf glad för förra ggr jag blev gravid och hade ägglossning så kändes de exakt detsamma men blir lite osäker. :)

Tacksam för svar =)    

• Gumman1980

Åh vad kul, GRATTIS! =)
    Tur vi har myst dessa dagarna då och hoppas på ett plus om några veckor. :)

De enda jag har funderat på om man blir gravid innan man hunnit få tillbaka mensen efter MF:et hur räknar då barnmorskan ut i vilken vecka man är i? =)

Iaf lycka till och hoppas allt går kanon denna gång. =)        

• Gumman1980

Absolut!
    2 MF är enligt min gyn väldigt ovanligt så de kommer säkert gå kanon för dig! =)
    Aha okej, jaja deras problem nu vill jag bara bli gravid igen =)
    Jag vet juh iaf inte om jag haft ägglossning men hoppas iaf på de =)
    Men denna gång ska jag vänta några extra veckor innan jag tar test.. :)

• Gumman1980

Jone, Haha ok, nä jag ska försöka vänta men vet redan nu att om mensen inte kommer så lär jag testa =D

Gulligt jag testade själv 4 ggr förra ggr men lär testa lika många ggr denna gång :D 

• Gumman1980

Hej Tessan!
    Vänta några dagar till och ta ett nytt test, de brukar ta 4 dagar innan Hsg höjs i kroppen,
    Lycka till!  

Svar på tråden längtar efter + efter missfall