Inlägg från: Gumman1980 |Visa alla inlägg
  • Gumman1980

längtar efter + efter missfall

Anonym (Nathalie) skrev 2012-09-18 08:40:28 följande:
    Åhhh då inbillade jag mig inte! Skrattande Ska köpa ett digitalt idag, hade bara stickor hemma imorse när jag vaknade kl 5 imorse helt stensäker på att jag var gravid, ville inte vänta då heller Glad 

Jag ser också!
    Köp ett digitalt för jag kan nog ge högerhanden på att du är gravid! =)
  • Gumman1980
    Anonym (Tessan) skrev 2012-09-19 23:08:54 följande:
    Spännande :) kikar in i morgon o hoppas på plus:) jag plussade också med digitalt på ÄL + 9 ;) så gör ett test nu :) tiden går snabbt tycker jag :) var i 3+ något när jag plussade och nu är jag i 6+ 1 = v 7 :) mår kanon än så länge , gyn läkaren ringde idag så jag ska få komma in på Vul inom 2 veckor :) behövde inte ens fråga utan jag förklara om att jag haft 2 missfall på rad och att jag plussat utan mens , det första hon sa då får du ta o komma hit ska vi göra ett vaginalt UL ,, jaha ok va bra sa jag:) Lycka till nu allihop

Oj vad tiden går fort =)
    6+1 så kul de går framåt. :)
    Vad kul att du ska få göra Vul :D
    Idag är jag i vecka 8+4 och jag tycker tiden går SAKTA haha.
    Har iaf inskrivning den 3 Okt, *Spännande* :)
  • Gumman1980
    Anonym (Nathalie) skrev 2012-09-21 10:45:52 följande:
    Det digitala visade ej gravid nu... Så jag antar att jag hänger kvar i den här tråden minst en månad till då Rynkar på näsan Ingen blödning än dock.. Kul att gå och vänta på det ...

Jag beklagar Nathalie! :(
    Förmodligen ett tidigt MF :(
    Min kompis råkade också ut för de och ringde barnmorskan då sa hon att man ska aldrig testa förre bim då många får tidiga mf utan att veta om de.
    Men klart man vill testa, jag kunde inte heller vänta första gången. :(
    Kram
  • Gumman1980
    Anonym (Tessan) skrev 2012-09-26 12:25:07 följande:
    hej tjejer:) nu har jag varit med om något fantastiskt!!! jag har fått sett min lilla lilla ostkrok:) med ett tickande hjärta dessutom:)!!!  igår kom det lite lite mörkt blod som en ökad flytning med mörkt rött,ringde in till gyn o fick tid idag kl 09....allt såg fint ut och ingen blödning utan bara nåt litet blodkärl som brustit...och jag fick se min lilla böna med ett hjärta som slog:) jag trodde jag var i 6+3 enligt ägglossningen men var i 6+2 så det stämmer ju :) räknat från min ägglossning:)   åhhh va härligt,Solig..ska tillbaka den 15/10 då är jag i 9+0:)...

Åhh vad kul att du har fått kolla på din "ärta" Idag. :)
    Jag var och fick medcin för mitt illamående och då frågade doktorn om jag ville kolla på bebisen och inte sa jag nej direkt! :)
    Så otroligt mycket händer på 1 vecka fick se "Ärtan" i vecka 8+0 idag enligt ul 9+0 och man kunde se händerna och navelsträngen och gulkroppen eller vad den heter! :)
    De känns som att jag kopplar av mer och mer nu kollar inte på pappret när jag varit på toa och de är positivt. :D
  • Gumman1980
    Bellabu skrev 2012-09-30 17:15:18 följande:
    Har BIM imorgon men kunde inte hålla mig från att testa redan idag! Fick ett kraftigt +!! :) Vågar dock knappt bli glad än.. Då jag förra gången också fick + sen kom mensen 3 dagar efter ändå..

Grattis!
    Hoppas Plusset stannar kvar =) 
  • Gumman1980
    mamii2010 skrev 2012-10-12 08:45:50 följande:
    hejsan på er skall man inte vänta med att försöka med en ny graviditet två till tre månader efter ett mf?? har nyligen fått ett mf och vet bara det jag läst just att man ska vänta. 

Hej! Nej de behöver du verkligen inte! Sålänge du känner dig redo psykiskt och fysiskt så är de bara att köra på! :) Jag blev gravid direkt efter mitt MF fick ingen mens imellan är idag i vecka 11+2! lycka till! :)
  • Gumman1980
    mamii2010 skrev 2012-10-12 20:03:50 följande:
    räknade ni som om ni haft er mens vid första dagens blödning så att ni visste äl?

Hej! Jag började blöda den 8 juli, sen 3 veckor och 2 dagar senare fick jag ägglosssning. (31 juli). En del får igång ägglossningen redan 2 veckor efter men de tog lite längre tid innan min kom igång.
  • Gumman1980
    Anonym (Nathalie) skrev 2012-10-23 07:58:40 följande:
    Inget tydligt sträck, men det finns en svag skugga där .. Första grav fick jag inte positivt förens i v6-7 nångång. Antar att jag bara får vänta och se. Vågar inte hoppas på nåt dock..

Lycka till!!!! :)
  • Gumman1980
    Anonym (Tessan) skrev 2012-10-27 15:25:21 följande:
    gedansk: ett jätte grattis:)Solig...

gumman: allt är bara bra med migSolig ,hänger inte på FL så mycket mer:)... hur är det med er alla? kram

vad kul att allt går bra  =)
    Hur långt har du kommit nu?
    Detta är inte klokt men jag är inne i vecka 13+2 idag herregud! 
    Nu tycker jag tiden börjar gå fort igen. :)
    Har du fått göra något Ul ännu? =)
    kram      
  • Gumman1980
    Anonym (Nathalie) skrev 2012-10-29 12:52:01 följande:
    Ja, det var ingenting denna månad heller.. Mensen kom i lördags, några dagar sen..
    Om jag får vara lite äcklig här, så undrar jag hur eran första mens efter missfallet var? Jag hade hört att den kan vara värre än vanligt. Efter mitt första så kom mensen precis som den skulle och var helt normal, och då hann jag ändå till v 13. Denna månad är det verkligen inte normalt. Jag tror aldrig jag har blött så här mycket, blöder igenom en stor tampong på mindre än en timme. Nu har det dessutom börjat komma  massvis av stora klumpar. Jag tänkte om det kunde vara rester från missfallet förra månaden? Det gör helt vansinnigt ont iallafall, och ingenting hjälper.. 

Hej!
    När jag fick MF så sa min gyn läkare att nästa mens efter ett MF kan göra mer ont, du kan blöda mer och längre.
    Så de du upplever med klumpar och sånt är enligt min gyn helt normalt.
    Blir du inte gravid vid nästa ägglossning så kommer du blöda mindre och ha mindre ont också!

Hoppas du mår bättre snart!     
  • Gumman1980
    Anonym (Tessan) skrev 2012-10-27 15:25:21 följande:
    gedansk: ett jätte grattis:)Solig...

gumman: allt är bara bra med migSolig ,hänger inte på FL så mycket mer:)... hur är det med er alla? kram

Hej Tessan!
    LIte nyfiken hur de går för dig?
    Har du börjat känna bebisen något?
    I vilken vecka är du i nu.? :)
    Själv gick jag in i vecka 24+0 igår och känner bebisen varje dag. :)    
Svar på tråden längtar efter + efter missfall