• Anonym

Cancer/Tumör?

Jag ser en krok i mitt synfält men den är inte i mitten så det var inget problem med min gula fläck.

Jag ser den kring min blinda fläck. Alla raka linjer blir krökta kring min blinda fläck. Ganska kraftigt med. Och om jag håller för mitt friska öga så blir det till 70 procent svart för mitt sjuka öga.

Jag har en förstorad synnerv på mitt sjuka öga men förmodligen inte en inflammation. Jag har vart hos ögonmottagningen och de ska skicka remiss till en neurolog för att undersöka mitt huvud.
    Någon med detta problemet? Jag vill ha så mycket tips som går:) 

Läkaren pratade om tumör eller så och då blev jag rädd. 

• Svar på tråden Cancer/Tumör?
  • hojnas
    Anonym skrev 2012-07-03 21:46:36 följande:
    Vad var det för del på dig då? Jag har massa tinnitus men inte ont.
    Det var inget farligt utan det var tydligen ögonmigrän.

Men om dina symptom har blivit värre under dagen kanske du inte ska vänta in ett till symptom utan ringa till akuten? Det skadar ju inte att ringa och prata.
  • Anonym (ssk)

Dina symtom kan tyda på allvarliga tillstånd som behöver behandlas per omgående, så jag skulle rekomendera dig att söka dig till närmaste akutmottagning redan ikväll.

• Anonym
    hojnas skrev 2012-07-03 21:50:59 följande:
    Det var inget farligt utan det var tydligen ögonmigrän.

Men om dina symptom har blivit värre under dagen kanske du inte ska vänta in ett till symptom utan ringa till akuten? Det skadar ju inte att ringa och prata.
    Nät jag ringde sjukvårdsrådgivningen tyckte dem att jag skulle vänta med att ringa läkare tills imorgon.

Okej tur det inte var något farligt med dig!
  • Anonym
    Anonym (ssk) skrev 2012-07-03 21:52:38 följande:
    Dina symtom kan tyda på allvarliga tillstånd som behöver behandlas per omgående, så jag skulle rekomendera dig att söka dig till närmaste akutmottagning redan ikväll.
    Som vilka tillstånd? :( varför reagerade varken sjukvårdsrådgivningen eller ögonläkaren på detta?
  • Anonym (ssk)
    Anonym skrev 2012-07-03 21:57:11 följande:
    Som vilka tillstånd? :( varför reagerade varken sjukvårdsrådgivningen eller ögonläkaren på detta?
    Varför de inte reagerade kan jag tyvärr inte svara på.

Det behöver givetvis inte vara någon fara, men om man redan innan misstänkt tumör, så blir jag rätt när jag hör att du börjat kräkas, få värre huvudvärk och mer synbortfall. Det kan tyda på att något trycker på hjärnans viktiga delar som reglerar illamående och syn. Det kan ochså vara något helt ofarligt, men jag skulle inte känna mig trygg innan man röntgat ditt huvud.
  • Lady Gaga
    Anonym (ssk) skrev 2012-07-03 22:00:28 följande:

Det behöver givetvis inte vara någon fara, men om man redan innan misstänkt tumör, så blir jag rätt när jag hör att du börjat kräkas, få värre huvudvärk och mer synbortfall. Det kan tyda på att något trycker på hjärnans viktiga delar som reglerar illamående och syn. Det kan ochså vara något helt ofarligt, men jag skulle inte känna mig trygg innan man röntgat ditt huvud.
    Nu är inte jag ssk, men jag håller med iaf. Åk in!
    Silence! I KEEL you!
  • Anonym
    Anonym (ssk) skrev 2012-07-03 22:00:28 följande:

Jag ska ringa till både ögonläkaren och till neurologen imorgon. Jag är lite rädd att jag tas in och inget hittas för vad jag än har är i för tidigt skede trotts många symtom. Jag är jätte rädd för att få permanenta synskador. Jag jobbar där min syns krävs.

Nu när vi skrev fick jag en svartfläck i vänster öga. Som syns massa när jag blinkar. Som om jag blev bländad. Detta sker ibland (sedan allt starta) utan att jag blivit bländad. Så jobbigt.
  • Anonym
    Lady Gaga skrev 2012-07-03 22:02:09 följande:
    Nu är inte jag ssk, men jag håller med iaf. Åk in!
    Jag gör det imorgon om jag inte får hjälp av ögon/neurologen när jag ringer.
  • Anonym
    hojnas skrev 2012-07-03 22:31:24 följande:
    Nej inte imorgon, ring akuten NU!
    Jag ringde och de sa att jag ska vända mig till neurologen imorgon.
    Jag ringde direkt till akuten (inte 112). :( nu måste jag sova. Den där lila fläcken jag fick går inte bort. Så jag tänker se till att få vård imorgon. Men med min otur får jag nog inte det:/
Svar på tråden Cancer/Tumör?