• Anonym

Cancer/Tumör?

Jag ser en krok i mitt synfält men den är inte i mitten så det var inget problem med min gula fläck.

Jag ser den kring min blinda fläck. Alla raka linjer blir krökta kring min blinda fläck. Ganska kraftigt med. Och om jag håller för mitt friska öga så blir det till 70 procent svart för mitt sjuka öga.

Jag har en förstorad synnerv på mitt sjuka öga men förmodligen inte en inflammation. Jag har vart hos ögonmottagningen och de ska skicka remiss till en neurolog för att undersöka mitt huvud.
    Någon med detta problemet? Jag vill ha så mycket tips som går:) 

Läkaren pratade om tumör eller så och då blev jag rädd. 

• Svar på tråden Cancer/Tumör?
  • hojnas

Var du på det sjukhuset som var närmast imorse eller?

Om du var det, kan du inte åka iväg till akuten på det andra stället?
    Berätta att du var in imorse men att det har förvärrats sen dess (alt. åka till samma sjukhus och berätta att det blivit värre) för det känns inte om att du ska behöva gå med dessa problem ända till slutet av augusti!
    Visst att stress tar på humöret men din syn och huvudvärk då?

hojnas.blogg.se | Om du vill.
  • moontrip

Vad bra att du åkte in! Och vad konstigt att de skickade hem dig. 

Berättade du att du kräks, och alla andra symtom?

Men nu har du i alla fall gjort vad du kan. Och du får åka in igen om det blir värre! 

• Anonym
    hojnas skrev 2012-07-06 11:18:46 följande:
    Var du på det sjukhuset som var närmast imorse eller?

Om du var det, kan du inte åka iväg till akuten på det andra stället?
    Berätta att du var in imorse men att det har förvärrats sen dess (alt. åka till samma sjukhus och berätta att det blivit värre) för det känns inte om att du ska behöva gå med dessa problem ända till slutet av augusti!
    Visst att stress tar på humöret men din syn och huvudvärk då?
    Jag ska nog åka in senare ikväll. Nya läkare då. Jag är verkligen missnöjd och vill ha en anrda åsikt !! ja jag var på det som ligger 20 min härifrån (det nära)
  • Anonym
    moontrip skrev 2012-07-06 11:21:02 följande:
    Vad bra att du åkte in! Och vad konstigt att de skickade hem dig. 

Berättade du att du kräks, och alla andra symtom?

Men nu har du i alla fall gjort vad du kan. Och du får åka in igen om det blir värre! 
    Ja läkaren fråga om jag var gravid. Men det är jag inte. Min sambo har vart på resande fot och jag har inte vart med någon annan. Och vi har alltid skydd.

Men jag tror läkaren tyckte jag verkade stressad. Men alla mår inte bra i sjukhusmiljöer. Och jag var trött och stressad :(
  • Kjell2

Så du berättade om alla dina symtomer, smärt, synrubbningar, kräkningar och blev undersökt och det togs blodprover. Inget akut konstaterades och du har en tid i augusti. Du kan jobba och det funkar hemma.

Tror du kan slappna av lite och vänta på din tid i augusti.

Blir det sämre kan du alltid gå till VC igen och berätta vad som händer. Anser de att det är akut fixar det en snabb speciallisttid.

• Anonym
    Kjell2 skrev 2012-07-06 11:38:52 följande:
    Så du berättade om alla dina symtomer, smärt, synrubbningar, kräkningar och blev undersökt och det togs blodprover. Inget akut konstaterades och du har en tid i augusti. Du kan jobba och det funkar hemma.

Tror du kan slappna av lite och vänta på din tid i augusti.

Blir det sämre kan du alltid gå till VC igen och berätta vad som händer. Anser de att det är akut fixar det en snabb speciallisttid.
    Jag jobba när jag hade lunginflammation med, jag jobbade tills den dagen jag födde mitt barn. Jag tar aldrig ledigt för att vara sjuk. Så det är inget tecken på att det inte är allvarligt faktiskt. Jag har ett jätte roligt arbete och klockar gärna in 12 timmar per dag (tar med mig jobbet hem). Vart sådan hela mitt vuxna liv och var en riktig pluggis i skolan. Där tog jag aldrig en sjukdag heller.
  • Kjell2
    Anonym skrev 2012-07-06 11:45:06 följande:
    Jag jobba när jag hade lunginflammation med, jag jobbade tills den dagen jag födde mitt barn. Jag tar aldrig ledigt för att vara sjuk. Så det är inget tecken på att det inte är allvarligt faktiskt. Jag har ett jätte roligt arbete och klockar gärna in 12 timmar per dag (tar med mig jobbet hem). Vart sådan hela mitt vuxna liv och var en riktig pluggis i skolan. Där tog jag aldrig en sjukdag heller.
    Och blir ofta sjuk, och ett handikappat barn, och ensam hemma. Stressdiagnosen kanske inte är helt fel ändå.
  • Anonym

Var på akuten tills nu. Min kollega körde in mig för jag svimmade. Jag har en tumör. Blev röntgad. Tur jag inte vänta tills den 29 aug som någon skrev. Nu ska jag försöka sova för jag ska in imon för prover igen...

• Anonym

Tack alla för alla tips. Jag lämnar denna tråd för gott för jag är chockad och jag mår jätte dåligt. Det är mycket att smälta. Läkaren sa att jag ska inte ge upp hoppet.. Vad det nu innebär.. Tack för allt stöd och hej då:'(

• Anonym (Julia)

TS Jag beklagar verkligen det du går igenom. Jag önskar så att allt kommer gå väl och att de tog tag i dig i tid! De kan ju göra helt fantastiska saker nu för tiden! Vet inte alls om de kommer läsa detta, men här sitter det iaf en människa som tänker på dig och skickar dig styrka!

• FIame
    Anonym skrev 2012-07-06 22:53:08 följande:
    Var på akuten tills nu. Min kollega körde in mig för jag svimmade. Jag har en tumör. Blev röntgad. Tur jag inte vänta tills den 29 aug som någon skrev. Nu ska jag försöka sova för jag ska in imon för prover igen...
    Jag beklagar sorgen innerligt. Jag hade det på känn att det kan vara allvarligt. Vad läkaren menar är att loppet inte behöver vara kört. Det finns chans att tumören är benign. Även benigna tumörer (tumörer som växer innuti en säck och som inte gillar sprida sig), kan trycka på synnerven. Det får nogrannare undersökningar påvisa.
  • hon mot strömmen

Tur att du for in igen även om du har fått jobbiga besked. ta hand om dig och bearbeta detta, i framtiden när du orkar så får du gärna uppdatera så vi vet hur det går för dig.

• Anonym

Stor kram till dig TS. Vi alla tänker på dig och håller tummarna för dig här och hoppas på att det inte är allt för allvarligt.

• moontrip

Åh vad tråkigt att höra TS, men vad bra att du åkte in igen. Ju tidigare du får hjälp desto bättre!
    Kram på dig och lycka till. 

• SpanskaFlugan

Tråkigt besked, håller tummarna för dig att undersökningarna visar att det är en ofarlig tumör. Lycka till!

Svar på tråden Cancer/Tumör?