• Anonym

Cancer/Tumör?

Jag ser en krok i mitt synfält men den är inte i mitten så det var inget problem med min gula fläck.

Jag ser den kring min blinda fläck. Alla raka linjer blir krökta kring min blinda fläck. Ganska kraftigt med. Och om jag håller för mitt friska öga så blir det till 70 procent svart för mitt sjuka öga.

Jag har en förstorad synnerv på mitt sjuka öga men förmodligen inte en inflammation. Jag har vart hos ögonmottagningen och de ska skicka remiss till en neurolog för att undersöka mitt huvud.
    Någon med detta problemet? Jag vill ha så mycket tips som går:) 

Läkaren pratade om tumör eller så och då blev jag rädd. 

• Svar på tråden Cancer/Tumör?
  • SpanskaFlugan

Jag har också erfarenheter av cancersjukvården och man måste verkligen bråka med dem för att få den vård som krävs och få den snabbt. Det är svårt att göra om man inte mår bra men man måste, annars får man inte den vård som krävs.

• Anonym (p)
    Anonym skrev 2012-07-05 09:34:27 följande:
    Okej! Tack för tipset. Jag har blivit tillsagt att försöka dra ner på saltet. Inte för jag fått i mig för mycket på några prover. Men jag har något prov på min bukspottskörtel (hmm var det så den hette) som är förhöjt och då sa dem att jag kanske äter förmycket salt. Men när de kolla salthalterna så var dessa låga. Så jag har inte tagit skada av att salta maten lite extra ibland. Jag gillar salt. Jag älskar saltgurka (kanske inte är salt i den men den är god). Saltlakris är mums!

Jag ska snart bli uppringd av "mitt" sjukhus (det som är en bit bort) Hopppppas jag får någon hjälp!

Tack igen.
    TS, vilket landsting är det?
  • Anonym
    FIame skrev 2012-07-05 09:38:20 följande:
    Jag menar bara som en tillfällig grej att t ex. dricka lite saltvatten vilket kan lindra symtomen, tills du sjukvården börjar ta hand om dig.
    Det är inte bra att äta mycket salt på lång sikt (för njurarna t ex).

/Vänligen
    Aha okej! Men då ska jag starta idag.

Hur vet man om man har förhöjt tryck i huvudet? Jag har en äcklig huvudvärk idag och det är som det kryper i huvudbotten. Är detta för vädret? Är högtryck här tror jag...
  • Anonym
    SpanskaFlugan skrev 2012-07-05 09:49:08 följande:
    Jag har också erfarenheter av cancersjukvården och man måste verkligen bråka med dem för att få den vård som krävs och få den snabbt. Det är svårt att göra om man inte mår bra men man måste, annars får man inte den vård som krävs.
    Urs vad hemskt! Jag vet ju inte vad felet är. Men något är det. Får se vad som sker. :(
  • Anonym
    Anonym (p) skrev 2012-07-05 11:03:58 följande:
    TS, vilket landsting är det?
    Jag bor i västra götaland. Jag är jätte yr nu så jag kan inte tänka klart.. Vilket landsting är det??
  • Anonym (Julia)

Har de ringt ännu? 

Kan du inte bara åka in och vägra lämna stället innan du fått hjälp? Utan att ringa akuten innan alltså. Då kanske de tar dig på allvar.  

• Anonym
    Anonym (Julia) skrev 2012-07-05 13:42:30 följande:
    Har de ringt ännu? 

Kan du inte bara åka in och vägra lämna stället innan du fått hjälp? Utan att ringa akuten innan alltså. Då kanske de tar dig på allvar.  
    Ja. Nu har de ringt. Jag ska dit 29 aug. Jag sa att jag inte kan vänta. Så jag skulle ringa tillbaka nästa vecka.
  • Anonym

NU MÅSTE JAG SITTA OCH RINGA TILL ÖGON (DÄR JAG VAR) FÖR ATT BE DEM SKICKA MIN JOURNAL DÄR.

ÖGON HAR RÅKAT SKRIVA I REMISSEN ATT ALLT STARTADE 2003. VILKET GÖR ATT MIN PRIO INTE ÄR HÖG PÅ MITT NYA SJUKHUS (NEUROLOGMOTTAGNINGEN)

SÅ NU MÅSTE JAG JAGA RÄTT PÅ LÄKAREN OCH BE HAN ÄNDRA DET SAMT SKICKA MIN JOURNAL!

Jag mår så illa att jag kräks snart, har jätte ont i huvudet och är trött... Jag jobbar heltid och har massa att ta hand om innan min semester! JAG GER SNART UPP!

• Anonym (Julia)
    Anonym skrev 2012-07-05 13:50:58 följande:
    NU MÅSTE JAG SITTA OCH RINGA TILL ÖGON (DÄR JAG VAR) FÖR ATT BE DEM SKICKA MIN JOURNAL DÄR.

ÖGON HAR RÅKAT SKRIVA I REMISSEN ATT ALLT STARTADE 2003. VILKET GÖR ATT MIN PRIO INTE ÄR HÖG PÅ MITT NYA SJUKHUS (NEUROLOGMOTTAGNINGEN)

SÅ NU MÅSTE JAG JAGA RÄTT PÅ LÄKAREN OCH BE HAN ÄNDRA DET SAMT SKICKA MIN JOURNAL!

Jag mår så illa att jag kräks snart, har jätte ont i huvudet och är trött... Jag jobbar heltid och har massa att ta hand om innan min semester! JAG GER SNART UPP!
    Men stackars människa! Åk in akut!! Skit i att ringa! Åk in! Du kan ju inte ha det så här! Det kan ju vara nåt som måste stoppas i tid liksom! Du måste få hjälp!!!
  • Anonym (p)
    Anonym skrev 2012-07-05 13:50:58 följande:

Men åk till akuten människa! Säg i luckan att du håller på att svimma, är yr och inte kan se ordentligt så vågar de inte skicka hem dig!!!!!! Ringer du och är beskedlig så tror de att du mår ganska ok. Jag jobbar på akuten jag vet att de inte nekar dig om du säger så i luckan. Bryt ihop så får du hjälp!

Kram!!
Svar på tråden Cancer/Tumör?