• anoonymmm

Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!

Igår morse åkte min 16 åriga dotter och hennes kompisar iväg mot Borlänge, dom åkte bil och jag fick ett sms när dom se framme. Innan kom vi överens om att jag betalade hennes festivalpass om hon lovade att smsa eller ringa någon gång ibland och innan dom gick och la sig. Fick ett godnatt sms igår vid 20 tiden (och ja, jag är mycket medveten om att dom troligen inte gick och la sig då..) Idag har jag fått ett 'allt bra' sms vid 11 tiden, sen har hon inte svarat i telefon! Har försökt att ta det lugnt, men jag har ringt henne några gånger men hon svarar inte. Läste om det med blixten, vilket självklart inte lindrade min oro. Har inga kontaktuppgifter till kompisarna eller deras föräldrar.. Hon har även blockerat mig från Facebook så jag kan inte kolla om hon har skrivit något där heller.. Hur ska jag göra och vad KAN jag göra egentligen? Och att försöka få tag i hennes vänners föräldrar har jag försökt utan resultat.

• Svar på tråden Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!
  • mandelblomma

inte så mycket du kan göra nu när hon väl är där...jag skulle faktiskt inte låtit min 16 åring åka och sa nej då hon var i den åldern.
    men nu är hon där och eftersom hon nu har brutit den överenskommelsen ni hade skulle jag inte bara låtit det vara ...utan på något sätt låtit det påverka resten av sommarens frihet.

• Babydoll81

be någon annan som inte är blockad kolla hennes facebook
    hon är säkert oskadd men  du kan ju alltid ringa sjukhuset och höra 
    eller be någon annan ringa hennes mobil
    om du bor i närheten åk dit

hoppas allt löser sig  

• hon mot strömmen

Har du kollat runt med sjukvården så hon inte är där? Du kan sätta dig i bilen och åka dit för att leta henne. Nål i en höstack men ändå.  Låt hennes handlande att inte höra av sig enligt överenskommelse få konsekvenser. 

Jag hade inte heller låtit mitt barn åka själv. OT

• plastkotte

Om du har kompisarnas namn och efternamn så kolla på ratsit dom finns med där om dom fyllt 16, sen kollar du adressen dom bor på tex blablavägen 16C lgh 10 då söker du på endast den adressen så får du fram deras föräldrars namn som också är folkbokförda på samma adress sen kan du kolla upp deras tel nummer på hitta eller eniro och prata med dem se ifall dem hört av sitt barn och ifall du kan få mob nummer till din dotters vän.

• nostalgi

Du kan vara helt lugn. Släpper du din 16-åring iväg på den festivalen, då är du en väldigt "liberal" mamma. Lita på henne, och låt henna leva livet. Om 2 år är hon 18. Och då kan du varken säga piiiip, eller ställa frågor. Men klart att du kan ju försörja henne, tills hon är 21, om hon har några sabbatsår med gymnasiet..

Så är det. Lita på henne. Kanske är hon "tagen", av det det som hände där. Ingen blev skadade, Så lugna ner dig nu, och låt din lilla 16-åring leva "livet".

Kanske har hon haft kompisar som blev drabbat, och hon fokuserar bara på dem. Allt är lugnt..

Släpp kontrollen. Du verkar ha mera problem än henne? Solig

• anoonymmm

Har pratat med Borlänge och Faluns sjukhus, där var hon inte. Men jag tror, eller iallafall hoppas att någon av hennes vänner hade kontaktat mig om något sådant hänt. Tyvärr bor vi ca 7 timmar från Borlänge tyvärr. Hon har ingen släkt eller någon av mina vänner på Facebook vilket gör det svårt att kolla hennes logg. Trodde hon var mycket ansvarsfullare och mogen, därför lät jag henne åka vilket nu visade sig vara ett stort misstag Tack för bra tips

• tro  hopp  kärlek
    mandelblomma skrev 2012-06-26 21:00:02 följande:
    inte så mycket du kan göra nu när hon väl är där...jag skulle faktiskt inte låtit min 16 åring åka och sa nej då hon var i den åldern.
    men nu är hon där och eftersom hon nu har brutit den överenskommelsen ni hade skulle jag inte bara låtit det vara ...utan på något sätt låtit det påverka resten av sommarens frihet.
     Till ts..Det måste väl på ngt sätt kunna gå att få tag på din dotters kompisars föräldrar, eller kompisarnas tele nr.

Du har säkert namn på de , sök på hitta.se.

Om inte åk dit. 
  • tro  hopp  kärlek
    anoonymmm skrev 2012-06-26 21:10:32 följande:
    Har pratat med Borlänge och Faluns sjukhus, där var hon inte. Men jag tror, eller iallafall hoppas att någon av hennes vänner hade kontaktat mig om något sådant hänt. Tyvärr bor vi ca 7 timmar från Borlänge tyvärr. Hon har ingen släkt eller någon av mina vänner på Facebook vilket gör det svårt att kolla hennes logg. Trodde hon var mycket ansvarsfullare och mogen, därför lät jag henne åka vilket nu visade sig vara ett stort misstag Tack för bra tips
    Det var ju skönt,  men lite ot jag hade aldrig litat på mina barn om de vägrade ha mig som sin vän på fb. 

Ta kontakt med  peace and love och be dom göra en efterlysning på henne i högtalaren, då kanske hon inte gör så igen.Flört 
  • anoonymmm
    tro hopp kärlek skrev 2012-06-26 21:10:39 följande:
     Till ts..Det måste väl på ngt sätt kunna gå att få tag på din dotters kompisars föräldrar, eller kompisarnas tele nr. Du har säkert namn på de , sök på hitta.se. Om inte åk dit. 

Jag har bara förnamn på kompisarna, hon har ingen jätte tight bästavän som jag också känner utan hon har många olika vänner som hon är med då och då, därav jag har riktigt dålig koll..
Svar på tråden Dottern peace and love-svarar ej i telefonen!